• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کیش می‌تواند قطب ورزش کشور باشد/ پیشنهاد تشکیل شورای ورزش جزیره

  • کد خبر : 8376
  • 19 آذر 1396 - 18:18
کیش می‌تواند قطب ورزش کشور باشد/ پیشنهاد تشکیل شورای ورزش جزیره

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از مجموعه ورزشی المپیک گفت: کیش می تواند قطب ورزش کشور باشد.

محمد ابراهیم انصاری لاری با هدف بررسی وضعیت امکانات ورزشی جزیره از مجموعه المپیک دیدن کرد.

در این رویداد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن بازدید از سالن‌های چند منظوره، اسکواش، تنیس روی میز، ‌غدیر، خلیج فارس، زمین‌های تنیس،‌ زمین‌های چمن فوتبال، ‌زمین تیراندازی با کمان و مجموعه سوارکاری کیش در جریان مشکلات فضاهای ورزشی و امکانات موجود در این سالن‌ها قرار‌ گرفت.

تشکیل شورای ورزش کیش

انصاری لاری در حاشیه این بازدید گفت: با تشکیل شورای ورزش و استفاده از چهره‌های محبوب و توانمند تربیت بدنی و ورزش در بدنه شورا و نیز نظارت مستقیم مدیرعامل سازمان بر امور ورزش جزیره می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

نیاز به سرمایه‌گذاری برای استفاده از فرصت جام جهانی قطر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: امکانات خوبی در حوزه ورزش در کیش ایجاد شده اما در سال‌های گذشته آن‌ طور که باید در خصوص نگهداری و مرمت این تجهیزات  اقدام مناسبی انجام نشده است؛ در حال حاضر شرایط بسیاری از سالن‌ها و زمین‌های ورزشی مساعد و مطلوب نیست و اگر بخواهیم جزیره کیش به عنوان پایگاهی برای همکاری با قطر برای میزبانی از تیم‌های ورزشی بین‌ المللی معرفی شود باید علاوه بر اینکه امکانات موجود، تعمیر و به روز‌ رسانی شود، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی نیز در حوزه ورزش اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: با وجود کارهای بزرگی که برای میزبانی جام جهانی در قطر ‌انجام شده اما بازهم از ‌نظر ‌امکانات کمبود وجود دارد و‌ این موضوع درکنار تشابه آب و هوای کیش با قطر مزیتی برای ما ایجاد کرده است؛ می‌توانیم از این فرصت در جهت توسعه گردشگری و رونق اقتصادی جزیره کیش بهره‌ برداری کنیم؛ هر چند این امر مستلزم این است که خود را برای استفاده از این رویداد مهم آماده کنیم.

انصاری لاری با بیان اینکه در صورت توافق قطعی در خصوص همکاری با قطر برای میزبانی از تیم‌های ورزشی و ارائه خدمات به ورزشکاران در زمینه سرمایه گذاری اتفاقات جدی خواهد افتاد افزود: فارغ از رقابتهای جام‌ جهانی قطر، جزیره کیش در حال حاضر نیز به دلیل وجود امکانات مناسب از جذابیت و ظرفیت‌های خوبی در حوزه ورزش برخوردار است؛ با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی در نیمه دوم سال که سایر شهرها به دلیل سرما و بارندگی شرایط برگزاری مسابقات و اردوها را ندارند چنانچه در بخش ورزش کیش سرمایه‌گذاری شود این جزیره به یکی از قطب‌های جدی ورزش کشور تبدیل می‌شود.

وی در ادامه گفت: جزیره کیش با وضعیت موجود نیز شرایط میزبانی از تیم‌های مختلف و رقابتهای ورزشی را دارد و برپایی بسیاری از اردوها و مسابقات ورزشی در کیش موید  این امر است؛ هر چند می‌توان این ظرفیت ها را ارتقا داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه باید بر آورد کاملی از هزینه‌های لازم برای باز سازی و تعمیر امکانات و سالن‌های ورزشی مجموعه المپیک جزیره انجام شود، واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی را راهکار دیگری عنوان کرد که علاوه بر افزایش کارآیی باعث بهره‌ وری بهتر از این امکانات می‌شود.

منبع: روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان منطقه آزاد کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8376
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.