• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پیشنهاد برگزاری دائم مسابقات روبوکاپ در جزیره کیش

  • کد خبر : 13883
  • 16 آذر 1397 - 23:56
پیشنهاد برگزاری دائم مسابقات روبوکاپ در جزیره کیش

رئیس منطقه آزاد کیش گفت: پیشنهاد می‌دهم جزیره کیش را به عنوان محل دائمی برگزاری مسابقات روبوکاپ انتخاب کنند.

درآیین افتتاحیه  چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران و دومین دوره مسابقات آسیا – اقیانوسیه که از امروز ۱۶ آذر با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس فدراسیون ربوکاپ آسیا ، استانداران قزوین وهرمزگان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۵ تیم از ایران وکشورهای مختلف به میزبانی جزیره کیش آغاز شد دکتر غلامحسین مظفری درخصوص برگزاری هرساله این مسابقات در جزیره کیش اعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در شرایطی که سرعت در رشد نوآوری و تکنولوژی روز به روز درحال افزایش است یک لحظه غفلت سالها عقب ماندگی درپی دارد. مشکلات امروز جامعه وجهان نیاز به راه حل های تکنولوژیکی دارد.

دکتر مظفری با اشاره به شرایط کنونی جزیره کیش به لحاظ وجود زیرساخت های اجرایی ، فعالیت پردیس های دانشگاهی و آرامش و امنیت تصریح کرد: درجزیره کیش زیرساخت های خوبی فراهم شده تا درحوزه نوآوری قدم برداریم. از جمله این زیرساخت ها آماده سازی ساختمانی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ونوآورانه است.

وی افزود: درخصوص برگزاری مسابقات ربوکاپ نیز جزیره کیش دارای امکانات خوبی برای برگزاری است که می تواند پایگاه دائمی برگزاری این مسابقات ارزشمند باشد و چنانچه جزیره کیش میزبان هرساله مسابقات شود می توان این امکانات را براساس استانداردهای بین المللی ارتقاء داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درپایان گفت: با ایجاد دفتر همکاریهای مشترک با دانشگاهها در جزیره کیش می توانیم با شعار نوآوری وخلاقیت اقدامات بزرگی انجام دهیم.

گفتنی است در این دوره از رقابتها دو هزار و دویست شرکت کننده از ۱۵ کشور جهان و ایران حضور دارند وتیم های مختلف از دانشگاه ها و مدارس کشور به مدت ۲ روز در محل نمایشگاه های بین المللی کیش علاوه بر ارائه دستاوردهای خود، در مسابقات هم شرکت می کنند.

یادآور می شود ربات اطفاء حریق ، ربات پیکِن پِلِیس و ربات زیر آبی و جستجوگر در عمق ۱۰۰ متر نمونه هایی از رباتهای ساخته شده بدست دانشجویان و پژوهشگران ایرانی است که در نمایشگاه عرضه می شود.
تیم ایران در رقابت های دور قبل در بخش بزرگسالان موفق به دریافت ۱۳رتبه برتر شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13883
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.