• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

دوره دانش افزایی نیم فصل داوران لیگ برتر در کیش برگزار می شود

  • کد خبر : 8157
  • 09 آذر 1396 - 12:44
دوره دانش افزایی نیم فصل داوران لیگ برتر در کیش برگزار می شود

فریدون اصفهانی گفت: کلاس توجیهی نیم فصل داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال را از ۲۰ لغایت ۲۴ آذرماه به میزبانی هیات فوتبال جزیره کیش برگزار خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری کیشوندنیوز از فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران در ابتدا ضمن تبریک به دلیل انتخاب فدراسیون برتر در آسیا گفت: جا دارد این انتخاب را به رئیس و دبیرکل فدراسیون تبریک بگویم، مطمئنا این انتخاب با تلاش و همت مسئولین فدراسیون فوتبال بدست آمده است.
وی در ادامه بیان کرد: کلاس توجیهی نیم فصل داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال را با حضور ۲۲ داور، ۴۹ کمک داور و ۱۳ داور چهارم از ۲۰ لغایت ۲۴ آذرماه به میزبانی هیات فوتبال جزیره کیش برگزار خواهیم کرد.  این دوره به مدرسی جورن وست لارنس – مدرس یوفا و ناظر فیفا برگزار می شود. برای اولین بار است که از مدرس خارجی برای دوره های توجیهی و دانش افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال استفاده می کنیم.
رئیس کمیته داوران افزود: سعی کردیم این  دوره دانش افزایی داوران را  نزدیک به استانداردهای فیفا انجام دهیم. در همین راستا آزمون تئوری برای اولین بار به صورت اینترنتی برای داوران برگزار می شود. در مجموع داوران قضاوت های خوبی را انجام داده، هر چند که نمی توان گفت هیچ داوری بدون اشتباه قضاوت می کند. اما خوشبختانه داوران ایرانی رو به رشد هستند.
اصفهانیان در ادامه درباره حضور فغانی در سمینار داوران جام جهانی گفت: با توجه به شناخت و پتانسیلی که از فغانی دارم، مطمئنا وی این توانایی را دارد که جزو داورانی باشد که در روسیه قضاوت کند. این افتخار بزرگی برای فغانی بوده و امیدواریم که هم برای خود و هم برای جامعه داوری فوتبال ایران افتخارآفرینی کند. همانطور که فوتبال ایران در آسیا حرف اول را می زند باید تیم داوری مان نیز در میادین بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد. با توجه به شناختی که از فغانی و کمک های وی دارم این دور از دسترس نیست.
عضو هیات رئیسه فدراسیون درخصوص برگزاری همایش روسای کمیته داوران هیات فوتبال استانها گفت: با توجه به درخواست میزبانی از چند استان برای این همایش در نهایت مقرر شد با هماهنگی هیات فوتبال استان کرمان این همایش در شهر کرمان برگزار شود و زمان آن نیز متعاقبا از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام می شود.
رئیس کمیته داوران در پایان ضمن تسلیت بخاطر درگذشت عبدالحسین سوادی- رئیس کمیته داوران اهواز گفت: جا دارد این ضایعه دردناک را به خانواده وی، جامعه داوری فوتبال و بخصوص داوران فوتبال استان خوزستان تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگانش صبر جزیل خواستارایم.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8157
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.