• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

هفته‌ فیلم اروپایی در جزیره‌ کیش آغاز شد

  • کد خبر : 15778
  • 18 خرداد 1398 - 22:38
هفته‌ فیلم اروپایی در جزیره‌ کیش آغاز شد

سرپرست مدیریت امور هنری سازمان منطقه‌ی آزاد کیش اعلام کرد: هفته‌ی فیلم‌های اروپایی در جزیره‌ی زیبای کیش، همزمان با هفت شهر تهران، کرمان، اصفهان، شیراز، تبریز، بابل و مشهد از ۱۸ تا ۲۷ خردادماه سال جاری برگزار و طی آن، ۱۹ فیلم با درون‌مایه‌ی هنری از ۱۹ کشور اروپایی به اکران درمی‌آید.

مسعود رهبری افزود: این رویداد، حاصل تفاهم “گروه سینمای هنر و تجربه” و مؤسسه‌ی ملی فرهنگی اتحادیه‌ی اروپا است که با هدف آشنایی متقابل هنرمندان حوزه‌ی فیلم در ایران و اروپا در کشورمان برگزار می‌شود.

 وی با بیان این‌که آثاری از سینمای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا و سوئیس در جدول اکران این جشنواره قرار دارند، افزود: در کنار پخش این فیلم‌ها نشست‌های نقد و بررسی نیز پیش‌بینی شده است که با حضور کارشناسان حوزه‌ی فیلم و سینما از داخل و بیرون جزیره برگزار خواهد شد.

سرپرست مدیریت امور هنری سازمان منطقه‌ی آزاد کیش با اعلام اینکه محل اکران این فیلم‌ها در سینما لبخند کیش خواهد بود، افزود: فیلم‌های هفته‌ی فیلم اروپایی از روز شنبه ۱۸ تا دوشنبه ۲۷ خردادماه، همه‌روزه در دو سانس ساعت ۱۶ و ۱۸ اکران خواهد شد و حضور علاقه‌مندان در این برنامه رایگان است.

وی در ادامه به تشریح جدول اکران فیلم‌های این هفته‌ی سینمایی پرداخت و گفت: در روز شنبه ۱۸ خرداد ماه فیلم “دره‌ی تاریک” به‌کارگردانی “آندره بروچاسکا” و فیلم “محوشدگی” به‌کارگردانی “فاتح آکین” برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

رهبری ادامه داد: روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه نیز به‌ترتیب، فیلم “درخت” به‌کارگردانی “سونجا پروسنک” و فیلم “مردی به‌نام اووه” ساخته‌ی “هانس هولم” اکران خواهد شد.

وی با بیان برنامه‌های روز دوشنبه ۲۰ خرداد، سومین روز هفته‌ی فیلم اروپایی در کیش، گفت: فیلم “زیارت” به‌کارگردانی “ژائو بوتلهو” و فیلم “ایرینا” ساخته‌ی “نادژدا کزه وا” در این روز روی پرده می‌رود.

رهبری افزود: در روز سه شنبه ۲۱ خرداد شاهد اکران فیلم “بیشتر از عسل” به‌کارگردانی “مارکوس ایمهوف” در ساعت ۱۶ تا ۱۸ خواهیم بود که در ادامه، نخستین کارگاه نقد و بررسی فیلم‌های پخش‌شده در ساعت ۱۸ تا ۱۹ با حضور کارشناسان برگزار خواهد شد.

سرپرست مدیریت امور هنری سازمان منطقه‌ی آزاد کیش با بیان برنامه‌ی اکران روز چهارشنبه ۲۲ خرداد، اعلام کرد: در این روز، فیلم “قاچاق هندریکس” به‌کارگردانی “ماریوس پیپه ریدس” و فیلم “یک مرد خوشبخت” ساخته‌ی “بیله آگوست” تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

به‌گفته‌ی این مسؤول هنری، علاقه‌مندان به سینما می‌توانند در روز پنج شنبه ۲۳ خرداد، فیلم “پائولین و پائولت” به‌کارگردانی “لیوین دبراور” و فیلم “آخرین معامله” ساخته‌ی “کلاوس هارو” را به تماشا بنشینند و در همین شب، دومین نشست نقد و بررسی این فیلم‌ها با حضور کارشناسان برگزار خواهد شد.

رهبری در ادامه اعلام کرد: روز جمعه ۲۴ خرداد، فیلم‌های “او آن پسر بود” به‌کارگردانی “دانیله چیپری” و “رد پا” ساخته‌ی “آگنیشکا هولاند”، و در روز شنبه ۲۵ خرداد دو فیلم “پسری که غذای پرنده می‌خورد” به‌کارگردانی “آکتوراس لیگیزوس” و “زمستان بی‌انتها” ساخته‌ی “آتیلا ساز” روی پرده می‌رود.

وی همچنین از اکران فیلم‌های “اوا نوا” به‌کارگردانی “لیوین دبراور” و ” ارتش خاموش” ساخته‌ی “ژان ون دولد” در روز یکشنبه ۲۶ خرداد خبر داد و در پایان اعلام کرد: روز دوشنبه ۲۷ خرداد آخرین روز اکران فیلم‌هاست که طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، بعد از اکران فیلم “نان سیاه” به‌کارگردانی “آگوستی ویارونگا” در ساعت ۱۶ تا ۱۸، مراسم اختتامیه‌ی هفته‌ی فیلم اروپایی با حضور اهالی فرهنگ و هنر کیش، دوست‌داران سینما و مهمانان ویژه در سینما لبخند کیش برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15778
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.