• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برگزاری سمینار پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بیماری های واگیردار/ برنامه ریزی برای هفته مبارزه با ایدز

  • کد خبر : 7986
  • 27 آبان 1396 - 18:28
برگزاری سمینار پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بیماری های واگیردار/ برنامه ریزی برای هفته مبارزه با ایدز

سمینار پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بیماری های واگیردار در سالن بوعلی مرکز توسعه سلامت کیش برگزار شد.

برگزاری سمینار پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بیماری های واگیردار

 ابراهیم مرادی کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماریهای مرکز توسعه سلامت کیش در این سمینار آموزشی به بیان مطالبی در خصوص تعریف مراقبت، اهداف کلی مراقبت، اهداف اختصاصی مراقبت، نظام مراقبت در ایران، بیماریهای مشمول گزارش فوری و غیر فوری،استراتژی مراقبت، انتظارات نظام مراقبت بیماریها،توزیع شدت نشانه های بالینی چند نمونه بیماری و تغییر الگوی مرگ و میر از بیماریهای واگیر به غیر واگیر توضیحات کامل و مبسوطی را ارائه فرمودند.

مرادی با تاکید در امر شناسایی وگزارش کلیه موارد مشکوک بیماریهای مشمول گزارش تلفنی فوری(التور،فلج شل حاد،تب خونریزی دهنده کریمه کنگو،سرخک ،سیاه سرفه و…..) با توجه به تعاریف بیمار ی مطالبی رابیان کرد وبه منظورانجام اقدامات پیشگیری وبهداشتی مورد نیاز برخی از بیماریهاوارتقا آگاهی کارشناسان وحساس سازی پرسنل بهداشتی در امز گزارش دهی به موقع علائم کلیه بیماریهای واگیر با توجه به دستورالعمل نظام مراقبت آموزش داده شد.

وی، هدف از اجرای نظام مراقبت بیماریها و همچنین خطر سنجی بیماریهای واگیر و غیرواگیر را امری مهم برشمرد و مراقبین سلامت را در مورد اهمیت و نحوه بیمار یابی واگیر و غیر واگیر و نحوه انجام  خطرسنجی در افراد بالای ۳۰ سال به همراه نمایش کارتهای خطر سنجی آگاه ساخت.

برنامه ریزی برای هفته مبارزه با ایدز

کمیته درونبخشی با هدف برنامه‌ریزی اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به اچ‌آ‌ی‌وی  و ایجاد هماهنگی لازم در خصوص برگزاری برنامه‌های هفته ایدز در محل دفتر ریاست تشکیل شد.

دکتر رضانیا در جلسه درون بخشی هفته ااطلاع رسانی ایدز عنوان کرد :  آموزش و اطلاع رسانی در زمینه اچ‌آی‌وی و ایدز یکی از استراتژی‌های برنامه کشوری پیشگیری از اچ‌آی‌وی/ ایدز در کشور است، لذا حساس سازی سیاستگزاران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به موضوع اچ‌آی‌وی و ایدز و همراه کردن آنان برای پیشگیری از ایدز بسیار ضروری است.

ایشان با تاکید بر اینکه  موضوع ایدز صرفاً یک موضوع بهداشتی نبوده و دارای ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و غیره نیز می باشدگفت :به منظور اطلاع رسانی مناسب در این خصوص، تعیین بزرگداشت روز جهانی ایدز ( ۱۰آذر) و تعمیم آن به “هفته اطلاع رسانی ایدز”  از  ۱۴ – ۸  آذر ماه، مد نظر قرار گرفته است. با توجه به این مهم و حساسیت موضوع ایدز و رسالت دست اندرکاران عرصه سلامت و بهداشت کشور ، فرصت مناسبی برای تبیین برنامه ها، جلب مشارکت سیاستگزاران و مسئولان، بیان اقدامات، دستاوردها و چالش‌های موجود و همچنین تکریم فعالیت‌های دست اندرکاران خواهد بود

دکتر رضانیا در این جلسه گفت: ایدز فقط یک بیماری نیست، موضوع ایدز یک بحث فراتر از بیماری است که مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی جوامع را شامل می‌شود

وی از کارکنان حوزه بهداشت خواست در همه ایام علی الخصوص در این هفته از اطلاع رسانی و آموزش به همنوعان غافل نشده و همه با هم در جهت ارتقاء سطح دانش همشهریان گام بردارند .

این مسئول گفت: همکاری و هماهنگی درون و برون بخشی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در راه پیشگیری و کنترل این بیماری می‌باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین استراتژی‌های برنامه کشوری پیشگیری از ایدز در کشور آموزش و اطلاع رسانی به مردم خصوصا گروه‌های هدف پرخطر است که از این جهت حساس نمودن سیاستگزاران، مسئولان و همه افراد جامعه به موضوع ایدز و همراه کردن آنان با این برنامه حایز اهمیت و ضروری می باشد.

وی به برنامه های مرکز توسعه سلامت کیش در این هفته اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این هفته شامل برپایی ایستگاه‌های اطلاع رسانی ،آموزشی و غربالگری در مدارس ،دانشگاه ها ،گروه های پر خطر وعموم مردم، ارسال پیامک اطلاع رسانی، توزیع مطالب آموزشی در سطح شهر ،معرفی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری تست تشخیص سریع جهت افراد دارای رفتار پرخطر ، نصب بنر و برنامه‌های متعدد ورزشی و آموزشی ،برگزاری نشست خبری و….. می باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7986
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.