• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

طرح سنجش سلامت دانش آموزان کیش از امروز آغاز شد/ توزیع قرص ویتامین D بین دانش آموزان/ برگزاری کارگاه آموزشی سلامت روان در محیط کار

  • کد خبر : 7709
  • 01 آبان 1396 - 13:35
طرح سنجش سلامت دانش آموزان کیش از امروز آغاز شد/ توزیع قرص ویتامین D بین دانش آموزان/ برگزاری کارگاه آموزشی سلامت روان در محیط کار

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از آغاز طرح سنجش سلامت دانش آموزان و توزیع قرص ویتامین D در بین آنها خبر داد.

طرح سنجش سلامت دانش آموزان کیش از امروز آغاز شد

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی مرکز توسعه سلامت کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این رابطه اعلام کرد: این طرح با هدف سنجش سلامت دانش آموزان پایه چهارم،هفتم ،دهم و ارتقاء سطح سلامت آنها با همکاری آموزش و پرورش کیش از امروز اول آبان آغاز شد. در این طرح دانش آموزان این پایه ها ،پایش رشد شامل قد ، وزن، سنجش توده بدنی، کنترل واکسیناسیون و معاینات پزشکی از جمله ارزیابی و تشخیص سابقه بیماری در دانش آموزان و خانواده ودر صورت نیاز ارجاع به متخصص مربوطه میباشد که به صورت رایگان توسط مراقبان سلامت و کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش انجام میشود.

سنجش دانش آموزان به تفکیک پایه ها و با هماهنگی آموزش و پرورش در مراکز و پایگاه های سلامت و به نوبت اجرا میشود و تمامی این مراحل در سامانه سیب ثبت میشود.

توزیع قرص ویتامین D بین دانش آموزان

دانش آموزان به علت قرار گرفتن در سنین رشد و بلوغ جسمانی نیاز ویژه ای به مصرف مکمل های آهن و ویتامین دی  دارند

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص تهیه و توزیع قرص های مکمل آهن و ویتامین دی بین دانش آموزان گفت:قرص مکمل آهن در طول سال تحصیلی به مدت ۱۶هفته، به صورت هفته ای یک بار در بین دانش آموزان دختر مقاطع اول و دوم دوره متوسطه توزیع می شود.
این مسئول افزود: به همت مرکز توسعه سلامت کیش این اقلام تهیه و به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش کیش جهت توزیع بین دانش آموزان قرار داده شده که مانند سنوات گذشته  مکمل ویتامین دی به صوت ماهانه یک عدد قرص ۵۰هزار واحدی در بین کل دانش آموزان دختر و پسر  دوره اول و دوم متوسطه توزیع می شود.
وی تصریح کرد: اجرای طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین برنامه‌ها است در واقع این ویتامین موجب افزایش جذب کلسیم از روده و انتقال آن به استخوان‌‌ها برای حفظ میزان کلسیم و فسفر می‌شود و کمبود آن نیز موجب پوکی استخوان در بزرگسالی و راشیتیسم در کودکی می‌شود.
دکتر رضانیا ادامه داد: قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید هفته‌ای دو بار به مدت ۲۰ دقیقه همچنین مصرف ماهی، تخم مرغ، لبنیات، غلات و میوه‌ها می‌تواند در جبران کمبودهای ویتامین D موثر باشد.
وی با تاکید بر اهمیت مصرف مکمل ها در بین نوجوانان گفت: دانش آموزان به علت قرار گرفتن در سنین رشد و بلوغ جسمانی نیاز ویژه ای به مصرف چنین مکمل هایی دارند.
با اشاره به شیوع کمبود ویتامین دی در بین گروه های سنی مختلف کشور افزود: به گفته پزشکان نرمی و پوکی استخوان، افسردگی و افزایش احتمال بروز سرطان ها از جمله عوارض کمبود ویتامین دی است.

 برگزاری کارگاه آموزشی سلامت روان در محیط کار

 کارگاه آموزشی سلامت روان در محیط کار در سالن اجتماعات آتش نشانی با موضوعات سلامت روانی ، روش برخورد با استرس های شغلی و آسیب های روانی در محیط کار با حضور کارشناس مرکز توسعه سلامت کیش برگزار گردید وآتش نشانان مهارت چگونگی مواجهه با استرس و فشار روانی را کسب نمودند
آقای تاج الدینی کارشناس رواشناسی مرکز توسعه سلامت کیش به مناسبت هفته سلامت روان با حضور در جمع صمیمی و زحمت کش آتش نشانان در کیش در خصوص استرس در محیط کار مطالبی عنوان کرد و گفت : در دهه اخیر موضوع استرس و آثار آن در سازمان ها مورد توجه بسیارواقع شده واغلب افراد بیشترساعات بیداری خود را در محل کار خود میگذرانند.کار کردن برای افراد مزایایی مثل منافع اقتصادی به همرا دارد از طرف دیگر در محیط کار افراد با عوامل زیان آور شیمیایی ،فیزیکی ،بیولوژیکی ،ارگونومی و روانی اجتماعی مواجهه دارند که میتوانند بر سلامت جسم و روان کارکنان تاثیر بگذارد.
تاج الدینی افزود: شغل آتش نشانی از جمله مشاغلی است که افراد را در معرض استرس شغلی قرار می دهد.مدیریت کردن استرس و استفاده از آن در جهت خلاقیت و حرکت سریعتر به سمت اهداف سازمانی یکی از اهدافی است که در سازمانها رواج پیدا کرده.سازمانها با آموزش موثر کارکنان خود و مدیران با هدف شناخت بهتر عوامل به وجود آورنده استرس و مدیریت کردن بهتر آن میتوانند از استرس های منفی و عواقب آن پیشگیری کنند
وی تاکید کرد استرس در اثر عدم هماهنگی بین نیازهای کاری با توانایی ها، قابلیت ها و خواسته های فرد بوجود می آید. پیامدهای فیزیولوژیک، روانی و رفتاری ناشی از استرس شغلی، ضمن صدمه رساندن به خود فرد، هزینه های گزافی را به سازمانها تحمیل می نمایند. میزان رضایت مندیشغلی و نگرش به مهارت، حمایت اجتماعی مافوق و حمایت اجتماعی همکاران، رابطه مثبت معنی داری با مدیریت استرس  دارد.
وی ضمن قدر دانی از زحمات پرسنل خدوم آتش نشانی کیش  و اقدامات مثبت مدیریت  این مجموعه مبنی بر اختصاص فضای ورزشی مناسب ،ایجاد فضای شاد و آرامبخش در محیط کاری تقدیر کرد ودر خصوص مدیریت استرس در جهت بالا بردن راندمان کاری در ادارات و سازمان ها تاکید کردند.
شایان ذکر است با توجه به پر استرس بودن شغل آتش نشانان برگزاری این کلاس های آموزشی مفید است.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7709
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای
    من مشکل داشت.ممنون