• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تاخیر ۲۴ ساعته پرواز دبی به کیش شرکت هواپیمایی کیش ایر

  • کد خبر : 765
  • 14 شهریور 1395 - 0:35

نارضایتی مسافران از تاخیر ۲۴ ساعته و عدم پاسخگویی مسولان در پرواز دبی به کیش شرکت هواپیمایی کیش ایر. طی مکاتبه یکی از مسافران پرواز هواپیمایی دبی به کیش شرکت هواپیمایی کیش ایر با تحریریه سایت کیشوند نیوز، مطلع شدیم پرواز دبی به کیش پنجشنبه ۹۵/۰۶/۱۱  که قرار بود راس ساعت ده شب صورت بگیرد، کنسل […]

نارضایتی مسافران از تاخیر ۲۴ ساعته و عدم پاسخگویی مسولان در پرواز دبی به کیش شرکت هواپیمایی کیش ایر.

طی مکاتبه یکی از مسافران پرواز هواپیمایی دبی به کیش شرکت هواپیمایی کیش ایر با تحریریه سایت کیشوند نیوز، مطلع شدیم پرواز دبی به کیش پنجشنبه ۹۵/۰۶/۱۱  که قرار بود راس ساعت ده شب صورت بگیرد، کنسل شد و مسافرین پرواز سرگردان در شهر دبی رها شدند.

سرگردانی مسافران از یک سو و پاسخگو نبودن شرکت هواپیمایی کیش ایر از سوی دیگر، باعث شد تا شرایط لحظه به لحظه برای مسافران سخت تر شود تا اینکه نماینده شرکت کیش ایر با حضور در بین مسافران و اعلام اینکه “برگردید و از شرکت شکایت کنید” نه تنها نتوانست دردی را دوا کند، بلکه باعث تشدید عصبانیت مسافران گردید.

بدین ترتیب مسافران مجبور شدند یک شب دیگر را در دبی سپری کنند تا با پرواز روز بعد به کیش بیایند. حال با توجه به هزینه ی بالای اقامت در دبی و اینکه در این بین افرادی بودند که هزینه اقامت در دبی را نداشتند، باید دید شرکت هواپیمایی کیش ایر چگونه جبران خسارت خواهد کرد.

در ادامه دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی به استناد قانون هواپیمایی کشوری در مورد تاخیر پرواز آورده شده است:

تاخیرات پرواز:

در صورت بروز تاخیر در انجام پرواز بر اساس زمان درج شده در بلیت مسافر، اقدامات ذیل می بایست توسط شرکت هواپیمایی انجام شود.

۱- اقدامات عمومی:

– نماینده شرکت هواپیمایی با حضور در میان مسافران با متانت و احترام نسبت به اطلاع رسانی صحیح در خصوص تاخیر پرواز اقدام می نماید.

– شرکت هواپیمایی نسبت به اطلاع رسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر اقدام می نماید.

۲- اقدامات اختصاصی:

الف- تاخیر بیش از یک ساعت و تا ۲ ساعت:

– در صورت تاخیر بیش از یک ساعت و کمتر از دو ساعت از مسافران پذیرایی نوع اول به عمل خواهد آمد

– ارائه این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم ایجاد تاخیر بیشتر در پرواز است.

ب- تاخیر بیش از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت:

– انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی

– فراهم نمودن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی

– تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن

– انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به غیر از مسیر درج شده در بلیت)

– پرداخت کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز

ج- تاخیر بیش از ۴ ساعت:

– در این صورت شرکت حمل کننده موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه با تخفیف ۳۰ درصد از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است. ابطال پرواز در این حالت مشمول بند ۲-۳-۳ خواهد بود.

تبصره ۲: در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبدا، مقصد و در مسیر دچار تاخیر و یا ابطال می گردد، شرکت های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی از مسافرین صرفا موظف به استرداد کامل وجه به مسافرین هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=765
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.