• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

بازدید از مراکز اقامتی، مدرسه و پایگاه سلامت جزیره هندورابی/ برگزاری کلاس آموزش مهارت نه گفتن و جرات مندی به کودکان

  • کد خبر : 7525
  • 26 مهر 1396 - 10:25
بازدید از مراکز اقامتی، مدرسه و پایگاه سلامت جزیره هندورابی/ برگزاری کلاس آموزش مهارت نه گفتن و جرات مندی به کودکان

بازدید از مراکز اقامتی، مدرسه و پایگاه سلامت جزیره هندورابی و برگزاری کلاس آموزش مهارت نه گفتن و جرات مندی به کودکان توسط مرکز توسعه سلامت کیش انجام شد.

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش عنوان کرد : تیم سلامت مرکز توسعه سلامت کیش از هتل ،رستوران ، پایگاه سلامت و مدرسه جزیره هندورابی بازدید و آموزش های لازم را ارائه کردند.

 بازدید از پایگاه سلامت ،مدرسه ،هتل و منطقه محلی هندورابی ،ارائه آموزش در خصوص سلامت روان ،سلامت بانوان ،توزیع پمفلت علائم خطر در کودک و نوزاد ،تحویل مکمل ها ،تاکید به بررسی پدیکلوز دانش آموزان ،آموزش دستورالعمل انجام پاپ اسمیر ،آموزش به دانش آموزان در خصوص سلامت روان و کنترل خشم و شاد بودن ،اجرای تست افسردگی برای پرسنل شاغل ،آموزش بهداشت دهان و دندان و…..از اهم اقدامات انجام شده در این بازدید بوده است

وی در خصوص آموزش دانش آموزان نیز گفت :در حین اجرای طرح به همه نوآموزان کتابچه های آموزشی وبروشور های آموزشی جهت آگاهی والدین آنها توزیع گردید.همچنین به همه دانش آموزان ووالدین آنها دررابطه با تغذیه سالم ورعایت بهداشت فردی واجتماعی آموزش چهره به چهره داده شد.

برگزاری کلاس آموزش مهارت نه گفتن و جرات مندی به کودکان

دانش آموز نونهال دبستانیک دوره کلاس آموزشی با موضوع مهارت نه گفتن ،جرات مندی،محافظ ازخود د رمقابل غریبه ها در قالب شعر ،بازی و نقاشی و انجام مسابقه به بچه ها آموزش داده شد .

آقای تاج الینی کارشناس مرکز توسعه سلامت کیش توضیح داد :در بسیاری از موارد افرادی که دچار مشکلات رفتاری بوده و یا در دام یک انحراف و فساد گرفتار شده اند،; از جرأتمندی مناسب در برابر محرک ها و عوامل فشارزا ، برخوردار نبوده اند .

والدین باید توجه کنند، اینکه فرزندان آنها کاملاً مطیع و انفعالی باشند،; ممکن است در مواردی دردسر های رفتاری را برای والدین کم کند، اما در موقعیت های دیگر بخصوص در نوجوانی و بزرگسالی،; رفتار انفعالی کودک ممکن است مشکل آفرین باشد، و فرد توان و قدرت دفاع، رد کردن و نه گفتن،; در برابر دیگران را نداشته باشد .

رفتار جرات مندانه رفتاری است که در آن کودک یا نوجوان با رعایت احترام به دیگران و همچنین در نظر گرفتن حقوق آنها ، خواسته های خود را بیان می کند. رفتار جرأتمند به فرد یاد می دهد که توانائی درخواست و ابراز احساسات خود را به طور منطقی وجامعه پسند داشته باشد .

ممکن است کودک به دلیل نداشتن آمادگی ، راضی نگه داشتن دیگران،; نشان دادن لیاقت و کارآمدی و مورد قبول قرار گرفتن از سوی جمع، احساس اجبار و نداشتن حقوق شخصی، نتواند “نه “بگوید.; برای داشتن این مهارت باید به او آموزش داد که قرار نیست همیشه دیگران از ما راضی باشند; و گاهی لازم است دلیل انتظار و توقع دیگران را بدانیم.; همچنین باید یاد بگیرد که با آرامش خاطر و بدون احساس گناه و با ابراز دلیل “نه “بگوید .

در حقیقت رفتار جرأتمندانه رفتاری است که طی آن فرد به باور هایی می رسد; که برای حقوق خویش و دیگران ارزش قائل است و فرد با رفتاری توأم با احترام و بدون زیر پا گذاشتن حقوق دیگران ، به خواسته هایشمی رسد.

روابط عمومی مرکز توسعه سلامت کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7525
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.