• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اعلام برنامه ها و نحوه خدمات دهی مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در جزیره کیش

  • کد خبر : 7052
  • 06 مهر 1396 - 11:09
اعلام برنامه ها و نحوه خدمات دهی مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در جزیره کیش

برنامه های مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در جزیره کیش اعلام شد و در این ایام ناوگان حمل و نقل و ترافیک جزیره کیش به عزاداران و هیأت های مذهبی خدمات رسانی می کنند.

بنابر اعلام ستاد نماز جمعه کیش همزمان با سراسر کشور مراسم سوگواری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور ۴۳ هیأت مذهبی در جزیره کیش برگزار می شود.

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی طبق سنت هر ساله با حضور هیأت ها و دسته های عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع)، از ساعت ۲۱ و سی دقیقه جمعه شب ۷ مهر مقابل مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود.

مراسم عزاداری روز تاسوعا نیز از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۸ مهر همراه با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر بر روی اسکله بزرگ تفریحی کیش برگزار می شود.

همچنین مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی با حضور دلباختگان و عاشقان حسین بن علی (ع) از ساعت ۲۱ و سی دقیقه شنبه ۸ مهر مقابل تالار بزرگ شهر برگزار می شود.

مراسم روز عاشورا نیز به صورت متمرکز با حضور تمامی هیات های مذهبی از ساعت ۹ صبح در مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار می شود. عزاداری هیات ها در مصلی تا اقامه نماز ظهر ادامه دارد.

**همچنین، بنابر اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، تعداد ۵۱ دستگاه مینی بوس پلاک عمومی، ۱۵ دستگاه مینی بوس پلاک شخصی و ۴ دستگاه مینی بوس از واحد نقلیه سازمان منطقه آزاد کیش در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی برای جابجایی هیأت های مذهبی و عزاداران خدمات رسانی می کنند.

همچنین،۲ دستگاه اتوبوس از فرودگاه کیش و تعداد ۶ دستگاه اتوبوس که از سرزمین اصلی به جزیره منتقل شده اند، به این خدمات رسانی در نقاط مختلف جزیره کمک می کنند.

تعداد ۱۵ کامیونت نیز جهت جابجایی ملزومات و وسایل هیأت های مذهبی و همچنینامداد رسانی در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است، مدیریت حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، هرساله به منظور جابجایی عزاداران و هیأت های مذهبی در دهه اول ماه محرم تا پایان مراسم سوگواری به عزاداران خدمات رسانی می کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7052
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. تعزیه شب عاشورا