• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

بلا تکلیفی طلب پیمانکاران از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش; بی درایتی در مدیریت و خروج از تشریفات اداری

  • کد خبر : 6990
  • 03 مهر 1396 - 11:08
بلا تکلیفی طلب پیمانکاران از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش; بی درایتی در مدیریت و خروج از تشریفات اداری

بلاتکلیفی پیمانکاران در دو راهی دریافت حقوق و دستمزد خود از شرکت های سرمایه گذاری و توسعه کیش که ١۴ ماه قبل به سه شرکت مستقل تقسیم و تفکیک گردید، نشان دهنده بی درایتی در مدیریت و لازمه خروج از تشریفات اداری می باشد و از معضلاتی است که گریبان یک سیستم و شهر را گرفته است.

به گزارش رسیده از اوضاع و احوال پیمانکاران متعدد در جزیره کیش، طَی یک سال و نیم گذشته پیمانکاران حوزه های مختلف خدمات شهری کیش در جهت دریافت دستمزد و حق پیمانکاری خود با مشکلاتی چون تفکیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به سه شرکت مجزای (توسعه و سرمایه گذاری – عمران، آب و خدمات – مدیریت و توسعه فرودگاه و ‌بندرگاه ) با تعریفی از ماموریت های خاص و مشخص شده سازمانی که از هم جدا گردیدند. و مشکل مهم تر اینکه تعدادی از پیمانکاران بدون داشتن قرار داد و یا دریافت تأییدیه های لازم از طرف مدیران و مهندسان ناظر شرکت اقدام به اجرا و اتمام پروژه نمودند!؟
که جای بسی تامل و کنکاش و رسیدگی دارد.
که چگونه در شرکتی به آن بزرگی با داشتن بخش حقوقی و بازرسی یک سری پیمانکار توانستند بعضا بصورت شفاهی و یا تنها با یک نامه ساده وَ یا دستخط اقدام به اجرایی پروژه های ریز و درشت در سطح جزیره نمایند!؟
البته بخشی از این مشکل بوجود آمده حاصل
مدیریت ضعیف و روابطی مدیر عامل سابق شرکت بوده که پروژه ها را بعضا بدون عقد قرارداد واگذار نموده که حال گریبان خود پیمانکاران و شرکت های فوق ذکر را گرفته است. نکته بسیار مهم دیگر اینکه چرا پیمانکاران یاد شده بدون عقد قرارداد تنها بر پایه همان رابطه پروژه در دست گرفته و اجرا کردند امروز نتنها موفق به دریافت طلب خود نمی شوند بلکه بعضا به جهت عدم رعایت قوانین و استفاده از مصالح بی کیفیت و رعایت نکردن أصول مهندسی حتی با مشکل دیگری بعنوان عدم تایید کیفیت و ضمانت اجرای پروژه های خود مواجه گردیدند .!؟
البته این اقدام مدیران و شرکت های تابعه سرمایه گذاری و توسعه را شایسته و حق مسلم آنها می‌توان قلم داد کرد.
البته جای سوال همچنان باقی است که آیا روال و مراحل واگذاری پروژه ها در تمام امور خدماتی و زیربنایی وعمرانی و حتی سرمایه گذاری توانسته در مسیر و ریل قانونی و شریفاتی اداری دقیق و بر اساس رتبه بندی پیمانکاران و بر پایه برگزاری مناقصه و مزایده گام بردارد یا خیر.؟
قابل ذکر است
در این بین مشکل دریافتی و تسویه پیمانکارانی از أهمیت ویژه برخوردار است که ضمن داشتن قرارداد تنها بجهت تفکیک شرکتهای سرمایه گذاری و توسعه کیش و تقسیم شدن مدیریتها و أمور و ماموریتهای محوله در بلاتکلیفی و تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد خود به سر میبرند.!؟
امید آن میرود عنایت به تجربه مدیریتی جناب مهندس عیدی پور به مشکل پیمانکاران واقعی و درستکار کیش در اسرع وقت رسیدگی نموده و مشکل این زحمتکشأن را برطرف نمایند. انشالله

بهمن عبدالهی، خبرگزاری مهر جزیره کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6990
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.