• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بررسی نسل دوم هیوندای جنسیس; سدان لوکس کره‌ای در جزیره کیش + تصاویر

  • کد خبر : 6772
  • 21 شهریور 1396 - 11:57
بررسی نسل دوم هیوندای جنسیس; سدان لوکس کره‌ای در جزیره کیش + تصاویر

هیوندای جنسیس برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ از سوی هیوندای موتورز کره جنوبی به بازار معرفی شد. این خودرو را باید بزرگ ترین قدم کره ای ها برای ورود به جمع سازندگان خودروهای لوکس دانست و تا پیس از آن سابقه نداشت که هیوندای خودرویی را با چنین سطحی از مهندسی و البته فناوری عرضه کند.

نسل نخست این خودرو به خوبی توانایی رقابت با رقبای ژاپنی، اروپایی و آمریکایی خود را داشت و در بازار فروش نیز توانست عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذارد که در بازار داخلی ایران نیز همین گونه بوده و جنسیس جزو محبوب ترین محصولات وارداتی است.
هیوندای که از عملکرد این خودرو رضایت کامل داشت به تولید نسل اول آن تا سال ۲۰۱۳ ادامه داد تا اینکه تصمیم گرفت برای سال ۲۰۱۵ نسل دوم این خودرو را آن هم با برند مستقل جنسیس راهی بازار کند تا به این ترتیب حساب این خودرو کاملا از سایر محصولات هیوندای جدا باشد.

نسل دوم جنسیس اما متاسفانه فرصت حضور در بازار داخلی ایران را پیدا نکرد و اصلی ترین دلیل آن نیز جلوگیری دولت از واردات خودروهای دارای حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی بود و جنسیس که به موتور ۳.۸ لیتری مجهز بود نمی توانست با قوانین ایران مطابقت داشته باشد. اما تا پیش از وضع چنین قانونی تعداد محدودی از این خودرو به مناطق آزاد کشور وارد شده و شماره گذاری شدند. در ادامه قصد داریم نگاهی کوتاه داشته باشیم بر یکی از همین مدل ها که در جزیره ی کیش در حال تردد است.

نسل دوم جنسیس را از هر زاویه ای نگاه کنید در مقایسه با نسل اول پیشرفت کرده و بهتر شده است. در بخش ابعاد خارجی شاهد افزایش بسیار جزیی طول خودرو هستیم اما عرض و ارتفاع در مقایسه با نسل اول بدون تغییر مانده اند. طول، عرض و ارتفاع این مدل به ترتیب ۴.۹۹، ۱.۸۹ و ۱.۴۸ متر هستند که از این نظر در کلاس بی ام و سری ۵ و مرسدس کلاس E قرار می گیرد. طراحی خارجی بسیار گیرا و جذاب است هر چند نمی توان شباهت جلوپنجره ی این خودرو را به محصولات آئودی انکار کرد. نمای عقبی نیز طراحی پویایی دارد خروجی های دوگانه ی اگزوز به جذاب تر شدن آن کمک شایانی کرده اند.

مشخصات فنی 

در خصوص بخش فنی این خودرو باید گفت که جنسیس نسل دوم در بازار جهانی با ۴نوع پیشرانه ی مختلف عرضه می شد. ضعیف ترین گونه‌ی آن مجهز به پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر بود که ۲۵۳ اسب بخار قدرت و ۳۰۴ نیوتون متر گشتاور دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۸.۶ ثانیه است. موتور بعدی ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر است که توانایی تولید ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۷ نیوتون متر گشتاور را دارد و می تواند در عرض ۷.۲ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. مدل بعدی که نمونه ی مورد نظر این مقاله نیز یکی از آنهاست به موتور ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر مجهز است که دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت بوده و می تواند ۳۱۱ اسب بخارقدرت و ۳۹۷ نیوتون متر گشتاور تولید کند. و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۶.۵ ثانیه است. قوی ترین مدل جنسیس نیز به پیشرانه ی ۵ لیتری ۸ سیلندر مجهز است که برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده بود و می تواند ۴۱۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

نیروی موتور در تمامی مدل های ذکر شده از طریق یک گیربکس ۸ دنده ی اتوماتیک به چرخ های عقبی و یا به صورت آپشن به هر چهارچرخ خودرو انتقال پیدا می کند. مشخصات فنی دقیق جنسیس های موجود در ایران را می توانید در جدول زیر مطالعه کنید.

 

مدل : جنسیس نسل دوم /// پیشرانه : ۶ سیلندر وی شکل /// حجم موتور : ۳۷۷۸ سی سی /// حداکثر قدرت : ۳۱۱ اسب بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه /// حداکثر گشتاور : ۳۹۷ نیوتون متر در ۵ هزار دور بر دقیقه /// شتاب رسمی : ۶.۵ ثانیه /// مصرف سوخت ترکیبی: ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر /// وزن : ۱۸۱۵ کیلوگرم

 

امکانات 

جنسیس را باید یکی از کامل ترین خودروهای این کلاس در بخش امکانات رفاهی و ایمنی دانست. امکانات این خودرو شامل گرم کن و سرد کن صندلی های جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی های جلو و عقب، حافظه‌ی صندلی راننده، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، رهیاب ماهواره ای، نشانگر قبله (در مدل های مخصوص خاور میانه)، اتوهلد، کلید تغییر حالت رانندگی، پرده‌ی عقب برقی* مانیتور برای سرنشینان عقبی، سیستم مالتی مدیای مستقل برای عقب خودرو به همراه جوی استیک عقب، زیر آرنجی جلو و عقب، کول باکس، سقف پانوراما، سانروف برقی، سیستم صوتی حرفه ای لکسیون، چراغ های روشنایی در روز، تنظیم برقی فرمان، سیستم هشدار نقطه کور، صندوق پران برقی، خروجی تهویه ی عقب، تنظیم روشنایی نور پشت آمپر، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز ضد قفل، رادار بین خطوط، ترمز پارک برقی، کروز کنترل هوشمند، تهویه ی مطبوع اتوماتیک دوگانه، ورود و استارت بدون کلید، ساعت عقربه ای لوکس و تودوزی چرم کابین هستند. در کل باید این خودرو را چه از نظر امکانات و چه کیفیت متریال داخلی یکی از رقابتی ترین محصولات بازار دانست.
در بخش ایمنی نیز جنسیس نسل دوم موفق به کسب ۵ ستاره ی ایمنی شده است. در انتها ضمن تشکر از مالک خودرو تماشای گالری تصاویر این سدان لوکس کره ای را به شما پیشنهاد می کنیم.

 










منبع: خودروبانک / عکاس: بامداد صفائیان

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6772
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.