• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اولویت اشتغال در کیش باید با نیروهای ساکن در جزیره باشد

  • کد خبر : 6425
  • 05 شهریور 1396 - 15:12
اولویت اشتغال در کیش باید با نیروهای ساکن در جزیره باشد

در سومین روز از هفته دولت معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در برنامه زنده رادیویی امروز کیش، گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه داد.

به گزارش کیشوندنیوز از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت هفته دولت ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش شنبه ۴ شهریور در برنامه رادیویی امروز کیش حضور یافت و گزارشی از اقدامات انجام شده فرهنگی و اجتماعی ارائه داد.

رضوانی ضمن تبریک آغاز هفته دولت و مناسبت روز کارمند، برای دولتمردان دولت دوازدهم آرزوی توفیق کرد.

وی در خصوص دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی طی حضور ایشان در این سمت گفت: در بدو ورود سینما لبخند که تبدیل به انبار شده بود با تلاش همکارانم، با هدف ایجاد مکانی مفرح و هنری برای دوستداران فیلم و هنر احیا شد و روزانه در سانس های مختلف بین ۳ تا ۴ فیلم همزمان با کشور اکران می شود.

رضوانی ضمن اشاره به اینکه سابق بر این فرهنگسرای سنایی فعالیت گسترده ای نداشت افزود: در این مدت فرهنگسرای سنایی به یکی از مراکز خوب فعالیت فرهنگی و اجتماعی در جزیره کیش تبدیل شد. در این فرهنگسرا علاوه بر کتابخانه، در رشته های مختلف هنری و اجتماعی کارگاه های مختلف برگزار می شود و تبدیل به مجموعه ای ارزشمند شده است.

وی از ایجاد سامانه جامع هنرمندان در کیش نام برد و اعلام کرد تا کنون ۸۹۰ هنرمند در ۷ رشته مختلف هنری در این سامانه ثبت نام کرده اند و برای انجام برنامه های شاد هفتگی از هنرمندان ساکن کیش دعوت می شود.

وی تاکید کرد: هنرمندانی که تا کنون موفق نشده اند در این سامانه ثبت نام کنند می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی art.kish.ir مشخصات خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه تا زمانی که حتی اگر یک نفر فرد بیکار در جزیره کیش وجود داشته باشد نباید نیروی کار از سرزمین اصلی به کیش جذب شود، گفت: در راستای ایجاد شغل سامانه صدور اشتغال ایجاد شده است و تمام فعالان اقتصادی و کارفرمایان باید اسامی تمام کارکنان خود را در این سامانه به ثبت برسانند و در گام نخست پس از ثبت نام، این کارکنان باید آزمایش عدم اعتیاد را تحویل کارفرمایان بدهند تا برای آنها مجوز فعالیت کار در جزیره کیش صادر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اعتیاد خانمان سوز است، گفت: تا کنون تعداد ۶۵۰۰ نفر از طریق این سامانه به آزمایشگاه ها معرفی شدند و افرادی که مشکل اعتیاد نداشتند ، در کیش مشغول به فعالیت شدند.

وی با تاکید بر اینکه این مجوز اشتغال تولید شغل نمی کند، گفت : حتی تمام افرادی که در ادارات و ارگان های مختلف جزیره مشغول به فعالیت هستند باید توسط کارفرمایان خود در این سامانه ثبت نام شوند.

دکتر رضوانی در پاسخ به پیامک یکی از شهروندان مبنی بر مصرف مواد مخدر صنعتی بین دانش آموزان کیش، گفت: متاسفانه مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور فراگیر شده است. در کنار مصرف کننده ، بحث وارد کننده نیز وجود دارد. اگر تلاش شود تا تعداد مصرف کننده ها به صفر برسد، وارد کنندگان مواد مخدر نیز ناتوان خواهند شد که البته در این راستا به همت ارگانهای مرتبط مانند نیروی انتظامی ، دادگستری و ستاد مبارزه با مواد مخدرکیش کنترل زیادی در این حوزه انجام و با سوداگران مرگ و سودجویان مقابله می شود.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به درخواست یکی دیگر از کیشوندان مبنی بر دعوت از نویسندگان مطرح کشور و برپایی جلسات نقد و بررسی آثار آنان در کیش گفت: سابق بر این نویسندگان مطرح به جزیره دعوت می شدند و آثار آنان در کیش نقد می شد. این مساله باعث شده بود تا نویسندگان و شاعران توانمند کیش گمنام باقی بمانند. ما در جزیره کیش استعداد ها، نویسندگان و شاعران کیشوند را معرفی می کنیم و با برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار آنان را به کارشناسان مطرح کشور معرفی می کنیم به طوریکه تعدادی از نویسندگان و شعرای کیش از جمله آقایان حسن بیگی و فتحی و خانم مستشار نظامی علاوه بر کیش به سرزمین اصلی نیز معرفی شدند و تعدادی از کتاب های آنان نیز به چاپ رسید.

وی در خصوص ایجاد کارآفرینی بین ساکنان جزیره کیش گفت: ما در کیش به ایجاد موسسه خیریه اعتقادی نداریم. چون علاوه بر نیازمندان ، ممکن است افرادی سودجو از روی تنبلی دست به فعالیت نزنند و به این مراکز مراجعه کنند. بدین منظور در دو منطقه از جزیره با ایجاد کارگاه های آموزشی برای بانوان ساکن در جزیره بصورت رایگان هنر، فنون و حرفه های مختلف آموزش داده می شود تا با فرا گیری این فنون بتوانند به اقتصاد خانواده خود کمک کنند.

رضوانی یادآور شد: در روزهای آخر هفته در سه منطقه مقابل تالار شهر، پارک ماهیگیر و پارک خانواده این بانوان کارآفرین تولیدات خود را برای فروش عرضه می کنند و ما نیز به برندگان مسابقات مختلفی که در جزیره برگزار می شود، بن خرید از این کارآفرینان را اهدا می کنیم تا برای این کارآفرینان نیز بازار کار ایجاد شود.

وی در خصوص فرهنگ عمومی کیش با بیان اینکه در کشور مثال زدنی است گفت: در این راستا اقدامات مفیدی در جزیره کیش صورت گرفته است.رضوانی از برگزاری کارگاه های آموزش خانواده با حضور دکتر آرش رمضانی نام برد و اظهار داشت: بر خلاف آمار طلاق در کشور که روز به روز در حال افزایش است، در طول ۴ سال گذشته آمار طلاق در کیش ۵/۴ درصد کاهش داشته که یکی از عمده دلایل آن برگزاری کارگاه های آموزشی خانواده در کیش است.

همچنین وی از برگزاری کلاس های فرهنگ کیشوندی نام برد و گفت: از زمان برگراری این کلاس ها برای افراد جدیدالورود به کیش تا کنون تعداد ۷ هزار و ۳۹۹ نفر در ۵۹ دوره فرهنگ کیشوندی شرکت کردند و پس از شرکت در این کلاس ها که مختص افراد بالای ۱۸ سال است، توانستند کارت کیشوندی را دریافت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از کلاس های آموزش فرهنگ حمل و نقل عمومی کیش در راستای بالا بردن فرهنگ عمومی کیش نام برد و اعلام کرد: تا کنون یک هزار و ۸۹ راننده در ۱۰ دوره از این کلاس ها شرکت کرده اند.

وی همچنین از ایجاد دوره های مهارتی رایگان از جمله نجاری، تعمیر موبایل، خیاطی، آشپزی ، کامپیوتر و غیره در مدارس کیش نام برد و گفت: دانش آموزان کیش همزمان با تحصیل خود می توانند در یکی از رشته هایی که علاقمند هستند در این دوره ها شرکت کنند تا بعد از اتمام تحصیل خود به یکی از حرفه ها برای فعالیت آشنایی داشته باشند. در سال ۹۴ تعداد ۵۴۲ دانش آموز و در سال ۹۵ تعداد ۹۸۵ دانش آموز از این دوره های رایگان بهره مند شدند.

در پایان ، رضوانی به برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره فیلم کوتاه موج در دو دوره، جشنواره شعر و سرود، عکس و موسیقی مهر کیش در کیش اشاره کرد.

شایان ذکر است، در طول هفته دولت مسئولان جزیره کیش در برنامه های زنده صدا و سیمای کیش پاسخگوی سئوالات کیشوندان هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6425
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.