• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مقایسه هیوندای الانترا با هوندا سیویک، ژاپنی خوش‌استیل یا کره‌ای خوش‌فروش؟ (+تصاویر)

  • کد خبر : 6133
  • 20 مرداد 1396 - 16:49
مقایسه هیوندای الانترا با هوندا سیویک، ژاپنی خوش‌استیل یا کره‌ای خوش‌فروش؟ (+تصاویر)

در این مقاله سعی شده مروری کلی بر روی مشخصات این دو خودرو صورت بگیرد تا مشخص شود کدام یک از این دو خودرو آسیایی ویژگی‌های بهتری نسبت به رقیب خود دارند که برنده هر بخش در انتهای آن ذکر خواهد شد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، خودروهای هاچ بک اسپرت از جمله خودروهای فورد فوکوس RS، هوندا سیویک تایپ R و همچنین خودروی فولکس واگن گلف R عملکرد بسیار چشمگیری نسبت به همیشه داشته‌اند، اما در کنار آن شاهد رشد بسیار خوب دیگر خودروهای کامپکت بازار در سگمنت‌های مختلف هستیم که نمونه آن می‌تواند سگمنت “سدان اسپرت کامپکت” با خودروهای بی‌نظیری همچون “هیوندای الانترا اسپرت” و “هوندا سیویک Si” باشد که هردوی آنان به پیشرانه‌های توربوشارژر مجهز شده‌اند و عالی به نظر می‌رسد. وقتی به قیمت گذاری آنان نگاه کنید متوجه می شوید که این دو خودرو رقیبی مستقیم برای یکدیگر محسوب می شوند.
حال امروز سعی داریم مروری کلی بر روی مشخصات این دو خودرو داشته باشیم تا ببینیم کدام یک از این دو خودرو آسیایی ویژگی‌های بهتری نسبت به رقیب خود دارد که برنده هر بخش در انتهای آن ذکر خواهد شد.

قوای محرکه
بخش مولد قدرتی اتومبیل می‌تواند اصلی‌ترین و اولین دلیل مشتریان برای انتخاب یک خودرو باشد و همانطور که گفتیم، هر دو خودروی هوندا سیویک Si و هیوندای الانترا اسپرت به یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر مجهز شده‌اند، اما در بین آنان تفاوت‌های جزیی دیده می‌شود که می‌تواند در انتخاب مشتری بسیار تاثیرگذار باشد، بویژه زمانی که مقدار قدرت تولیدی موتور را با حجم پیشرانه مقایسه کنید.
اول از همه برای خودروی هوندا سیویک Si، شرکت سازنده از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری استفاده کرده است که با سود جستن از توربوشارژر برای انتقال هوای بیشتر به داخل سیلندرها، می‌تواند حداکثر ۲۰۵ اسب بخار قدرت در کنار گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر داشته باشد که تنها توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی دریافت شده و به چرخ‌های محرک جلو ارسال می‌شود، اما همچنان گفته می‌شود که یک عملکرد سریع نسبت به هیوندای الانترا اسپرت در مدل دستی خواهد داشت که بیشتر به خاطر سیستم کلاچ بی‌نظیر آن بوده و بزرگ‌ترین مزیت هوندا سیویک Si در مقابل رقیب خود به شمار خواهد آمد. علاوه بر این‌ها گفتنی است که مصرف سوخت این پیشرانه در شهر حدود ۸٫۴ لیتر و در مسیرهای خارج از شهر نیز ۶٫۱ لیتر اعلام شده است که در مجموع مصرف سوخت این موتور را در سیکل ترکیبی به عدد ۷٫۳ لیتر رسانده است.

در مقابل نیز هیوندای الانترا اسپرت با یک پیشرانه بزرگ‌تر چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری در مقابل رقیب خود قرار گرفته است که همچون پیشرانه هوندا سیویک Si مجهز به توربوشارژر خواهد بود، اما این پیشرانه باوجود حجم بیشتر در مقایسه با موتور هوندا سیویک Si، تنها ۲۰۱ اسب بخار قدرت خواهد داشت که حدود ۴ اسب بخار نیروی کمتر در مقایسه با هوندا خواهد داشت، ولی در مقابل حداکثر گشتاور خروجی آن به عدد ۲۶۴ نیوتن متر خواهد رسید و تاحدودی کمبود قدرت را در مقایسه با پیشرانه هوندا سیویک Si جبران کرده است که در ادامه توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی دریافت شده و به چرخ‌های محرک جلو ارسال می‌شود، اما هیوندای از یک امتیاز ویژه برخوردار است و آن هم استفاده از یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک است که مشتریان می‌توانند به صورت سفارشی بر روی ماشین خود نصب کنند. همچنین گفتنی است که پیشرانه الانترا اسپرت هم دارای مصرف سوخت ۹ لیتر در شهر، ۷٫۱ لیتر در بزرگراه است و همچنین دارای مصرف سوخت ۸٫۱ لیتر در سیکل ترکیبی به ازای کارکرد ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
خودروی برتر در این بخش را باید هوندا سیویک Si به دلیل پیشرانه قوی تر و مصرف سوخت کمتر بدانیم. البته در بازاری چون ایران مصرف سوخت آنچنان هم جزو فاکتورهای اصلی خریداران نیست و شاید در بازار ایران، هیوندای الانترا برتری خود را نشان دهد.

سطح رانندگی و هندلینگ
بر روی رینگ‌های ۱۸ اینچی هوندا سیویک Si از لاستیک‌های تمام فصل “گودیر ایگل اسپرت” با سایز ۴۰/۲۳۵ و همچنین از لاستیک‌های اسپرت “هنکوک ونتوس S1 Noble2” با سایز ۴۰/۲۲۵ استفاده خواهد شد یک چسبندگی مطلوب برای این خودرو به همراه دارند، هرچند شرکت خودروسازی هوندا با پرداخت ۲۰۰ دلار هزینه بیشتر بر روی ارزش کلی اتومبیل، لاستیک‌های مخصوص تابستان به شما ارائه می‌کند که در هوای گرم دارای چسبندگی و عملکرد بالاتر است، اما در فصول دیگر سال می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند.

سیستم تعلیق هوندا سیویک S1 نیز واکنش سریع و نرم دارد و همچنین در حالت اسپرت، راحتی خود را کاملا از دست نداده و همچنان یک سواری مطلوب و لذت بخش به مشتریان خود ارائه خواهد کرد که در مجموع باتوجه به گفته‌های کارشناسان خارجی، یک کیفیت سواری عالی با پاسخ‌دهی استثنایی دارد. علاوه بر این، دیفرانسیل لغزش محدود هوندا سیویک Si نیز باعث شده است تا هنگام ارسال نیرو، یک کنترل و ثبات بسیار خوب در سر پیچ‌ها بدست آید که خودروی هیوندای الانترا اسپرت برای بدست آوردن این موقعیت سخت تلاش می‌کند.
همانند هوندا سیویک Si، اتومبیل هیوندای الانترا اسپرت نیز به رینگ‌های ۱۸ اینچی بزرگ و یک سیستم تعلیق بسیار خوب مجهز شده است که برخلاف انتظاراتی که از این خودرو می‌رفت، یک کیفیت سواری و چسبندگی بسیار عالی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اما در مقایسه با هوندا سیویک Si یک سنگینی همراه با واکنش آهسته احساس خواهید کرد که به هیچ وجه مشکل ساز نخواهد بود.
خودروی برتر در این بخش را باید بدون شک هوندا سیویک Si بدانیم.

ظاهر طراحی شده
خودروی هوندا سیویک Si در طراحی ظاهری خود تا حدودی خصوصیات نسل دهم را دریافت کرده است، اما برای اینکه یک ظاهر اسپرت داشته باشد، حجم بدنه خود را افزایش داده و از قسمت‌های آیرودینامیکی بیشتر بر روی بدنه خود استفاده می‌کند که در خطوط تیز بدنه، مجموعه سپر خودرو و همچنین باله نصب شده بر روی درب صندوق عقب کاملا مشهود است، اما در پایان باتوجه به طراحی جلو و همچنین طراحی نه چندان جالب عقب، یک ظاهر کلاسیک ژاپنی دیده می‌شود که شاید خیلی‌ها را به سمت هیوندای الانترا جذب کند، هرچند طراحی ظاهری یک خودرو کاملا سلیقه‌ای بوده و ممکن است که خیلی‌ها از ظاهر هوندا سیویک Si لذت ببرند.

و اما در مقابل خودروی هیوندای الانترا اسپرت دیده می‌شود که در ظاهر خود به سبک جدید طراحی هیوندای مجهز شده است، یعنی یک جلوپنجره بزرگ ۶ ضلعی، چراغ‌های پیشرفته و همچنین استفاده گسترده از قطعات کرومی رنگ در ظاهر این خودرو که باعث شده الانترا اسپرت برخلاف سیویک Si، یک ظاهر مدرن با جزییات طراحی بیشتر و دقیق‌تر داشته باشد، هرچند با این وجود شاهد آمار فروش کمتر هیوندای الانترا نسبت به هوندا سیویک Si در بازارهای بین المللی هستیم که نشان از تاثیرگذاری کمتر طراحی در انتخاب مشتریان دارد، اما مهم چهره آرایی اتومبیل است که باعث شده الانترا اسپرت بهتر از هوندا سیویک Si به نظر برسد.
خودروی برتر در بخش طراحی هیوندای الانترا اسپرت است.

طراحی داخل
در جنبه‌های تجهیزاتی، فضا، ارگونومی و همچنین جنبه اقتصادی، کمپانی خودروسازی هوندا در ساخت فضای داخل کابین سیویک Si بسیار خوب عمل کرده است و همچنین شاهد نصب صندلی‌های اسپرت برای هوندا سیویک Si هستیم، اما در مقابل کمپانی خودروسازی هیوندای یک نگاه مدرن‌تر همراه با ویژگی‌های غنی‌تر از جمله غربیلک فرمان اسپرت D کات، کنسول مرکزی بهتر و همچنین یک صفحه نمایشگر بزرگ‌تر برای الانترا اسپرت ارائه کرده است، اما همه چیز در طراحی خلاصه نمی‌شود و مقرون به صرفه بودن کابین هوندا سیویک Si در مقایسه با هزینه پرداختی، باعث شده تا رقیب ژاپنی هیوندای الانترا اسپرت این بخش را هم به نام خود ثبت کند.

خودروی برتر در بخش طراحی داخلی کابین هوندا سیویک Si است.

قیمت
قیمت گذاری بین این دو خودرو بسیار نزدیک است و شما برای داشتن هر یک از آنان نیاز به پرداخت هزینه کمتر از ۲۵ هزار دلار خواهید داشت، اما به نظر می‌رسد که در این میان انتخاب هوندا سیویک Si بسیار بهتر باشد، زیرا با انتخاب این خودرو یک خودروی پیشرفته‌تر نسبت به هیوندای الانترا صاحب خواهید شد که در این میان یک دیفرانسیل لغزش محدود، صندلی‌های اسپرت، ۱۰ بلندگوی استریو ۴۵۰ وات، دوربین‌های نصب شده در قاب آینه، خروجی‌های اگزوز بهتر و همچنین یک سیستم تعلیق مدرن و پیشرفته خواهد داشت.
اگر هم می خواهید الانترا اسپرت را انتخاب کنید، صاحب یک صفحه نمایشگر بزرگ‌تر ۷ و ۸ اینچی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها، صندلی‌های اتوماتیک، یک جعبه دنده ۷ سرعته اتومات سفارشی از نوع DCT و همچنین ضمانت شگفت انگیز ۱۰ ساله برای سیستم مولد قدرت و ضمانت ۵ ساله برای اتومبیل خواهید شد که در هوندا سیویک Si این مدت زمان برای سیستم مولد قدرت به ۵ سال و برای اتومبیل به ۳ سال می‌رسد، بخصوص اینکه به نظر می‌رسد هزینه نگهداری الانترا اسپرت بسیار کمتر از هوندا سیویک Si باشد که خود می‌تواند بزرگ‌ترین مزیت الانترا اسپرت نسبت به هوندا سیویک Si باشد، هرچند تاکنون رتبه بندی هوندا سیویک Si در زمینه نگهداری و هزینه‌های آن اعلام نشده است که با توجه به تجهیزات فنی پیشرفته‌تر هوندا سیویک Si، بعید به نظر می‌رسد که هزینه‌های نگهداری آن کمتر از الانترا اسپرت باشد.
مورد دیگر قابل اشاره در این بخش، مخصوص بازارهایی چون ایران است که بی شک بازار دست دوم بسیار بهتر هیوندای الانترا می تواند مزیت بسیار خوبی برای انتخاب مشتریان باشد. لذا باید خودروی برتر بخش قیمتی را هیوندای الانترا بدانیم.

نتیجه
در پایان گفتنی است که خودروی هوندا سیویک Si در مدل‌های پایه به قیمت ۲۳ هزار و ۹۰۰ دلار و در مدل‌های فول آپشن به قیمت ۲۴ هزار و ۷۷۵ دلار به مشتریان عرضه می‌شود، در حالی که هیوندای الانترا اسپرت را می‌توان با پرداخت ۲۲ هزار و ۷۵۰ دلار در مدل‌های پایه و همچنین با پرداخت ۲۶ هزار و ۱۱۰ دلار در مدل‌های فول آپشن خریداری کرد، اما در پایان باتوجه به مشخصات فنی، مصرف سوخت، عملکرد فنی و همچنین قیمت کمتر در مدل فول آپشن، خودروی هوندا سیویک Si از سد رقیب کره‌ای خود گذشته و به عنوان برترین خودروی این مقایسه شناخته شده است.
مقایسه بالا بیشتر رقابت دو خودرو از نظر فنی و در بازار جهانی صورت گرفت. مطمئناً شرایط این دو خودرو در بازار ایران بسیار متفاوت است و پشتوانه فروش هیوندای الانترا و بازار دست دوم آن می تواند نتیجه این رقابت را تغییر دهد. امیدواریم هوندا سیویک نسل جدید هر چه زودتر توسط گلرنگ موتور عرضه شود تا شاهد این رقابت خوب بین دو خودروی مدرن و جدید جهانی در ایران باشیم.




نویسنده: سجاد حیدری/ خودروبانک

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6133
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.