• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

معرفی و بررسی نیسان ۳۷۰Z مدل ۲۰۱۶ در جزیره کیش + تصاویر

  • کد خبر : 5631
  • 23 تیر 1396 - 13:08
معرفی و بررسی نیسان ۳۷۰Z مدل ۲۰۱۶ در جزیره کیش + تصاویر

نیسان ۳۷۰Z مدل ۲۰۱۶ هفتمین نسل از سری مدل‌های اسپرتZ شرکت پر آوازه نیسان به حساب می آید که از اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان جانشین مدل بسیار موفق ۳۵۰Z روانه بازار شده است. این خودرو در دو کلاس کوپه و کروک عرضه می‌شود که شامل تیپ‌های مختلف است.

قصد داریم هر چند مدت یک بار ماشین های خاص و موجود جزیره کیش را برای مخاطبان معرفی نماییم. بدین منظور بعد از معرفی ماشین های مختلف، امروز با معرفی نیسان ۳۷۰Z مدل ۲۰۱۶  در خدمت شما هستیم. افراد علاقمند در این زمینه می توانند تصاویر و توضیحات کامل مربوط به ماشین های موجود در جزیره کیش را از طریق راه های ارتباطی با کیشوند نیوز، برای ما ارسال کنند و ما هم مطلب ارسالی را به اسم خودتان منتشر خواهیم کرد.

**مناطق آزاد کشور چندسالی است که بستر مناسبی را برای ورود انواع خودرو به کشور مهیا کرده است، در این میان جزیره کیش یکی از با سابقه‌ترین‌ها در این زمینه به‌شمار می‌رود. برهمین اساس هر از چندگاهی شاهد ورود خودرو‌های خاص و جذابی به این جزیره هستیم که در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. یکی از این خودروها نیسان ۳۷۰Z بوده که علاوه‌بر ظاهر اسپرت و زیبایی که دارد، قابلیت‌های بسیاری در عرصه دریفت و حرکات نمایشی نیز دارد. نیسان ۳۷۰Z مدل ۲۰۱۶ هفتمین نسل از سری مدل‌های اسپرتZ شرکت پر آوازه نیسان به حساب می آید که از اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان جانشین مدل بسیار موفق ۳۵۰Z روانه بازار شده است. این خودرو در دو کلاس کوپه و کروک عرضه می‌شود که شامل تیپ‌های مختلف است. نسخه کوپه این هیولای کوچک ژاپنی دارای پنج تیپ پایه، Touring، اسپرت، اسپرت Tech و Nismo بوده و نسخه کروک آن در سه تیپ پایه، Touring و Touring اسپرت به خریداران ارائه می‌شوند. خودروی مورد نظر از نوع کوپه Touring بوده که در ادامه با مشخصات فنی و امکانات رفاهی آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 

ظاهری زیبا و دل‌فریب
با نگاهی کلی به بدنه نیسان ۳۷۰Z به وضوح می‌توان برخی مشخصات ۲۴۰Z (در حدود۴۰ سال پیش) را در آن مشاهده کرد. در واقع طراحی ۳۷۰Z همانند نسل پیشین خود به گونه‌ای بوده که دقیقا خصوصیات خودروهای کلاسیک اسپرت را به بیننده تلقین می‌کند، کاپوتی کشیده و عضلانی، کابینی کوچک و جمع‌وجور در مقایسه با ابعاد بدنه، از جمله مشخصات آن به حساب می‌آیند.

در نمای جلو شاهد طرحی ساده اما پویا هستیم که چراغ‌های نیسان با طرح Z شکل نمود پیدا می‌کند. سپر بزرگ و حجیم که در طرفین خود نواری از LED را به‌عنوان دی‌لایت جای‌داده، چهره‌ای تهاجمی‌تر را برای نیسان ۳۷۰Z به ارمغان آورده است. در نمای جانبی می‌توان به‌خوبی طرح سری Z نیسان را مشاهده کرد که کاپوت کشیده و بلند از نکات برجشته آن به‌شمار می‌رود. روی گلگیر جلو نماد سری Z را می‌توان دید که در غالب راهنمای روی گلگیر نمایان شده است. همچنین دنباله‌ای از چراغ‌‌های جلو و عقب در نمای جانبی خودنمایی می‌کند که بازهم نمادی از سری ۳۷۰Z به‌شمار می‌آید. در کل ظاهر نیسان ۳۷۰Z از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست اما طراحی بخش عقب کمی از این موضوع مستثنی است. چراغ‌های Z شکل که توسط مالک خوش‌ذوق به رنگ دودی در آمده است، روح اسپرت بودن این خودرو را بیشتر به نمایش می‌گذارد. همچنین دو خروجی اگزوز دایره‌ای که در دیفیوزر خودنمایی می‌کنند، نوید قدرت خروجی موتور V6 را به بیننده می‌دهند.

کابین کوچک اما دوست‌داشتنی
زمانی که وارد کابین نیسان ۳۷۰Z می‌شوید، متوجه استفاده از مواد باکیفیت در طراحی داخلی در مقایسه با بسیاری از رقبای این زیبای ژاپنی می‌شوید. ممکن است که خریدار به دلیل استفاده از صندلی‌هایی با روکش پارچه‌ای در مدل‌های پایین‌تر از آن مایوس شوند، اما وجود صندلی راحت راننده به لطف فرم زیبا و پشتی‌های مناسب، همچنین دید بسیار عالی صفحه کیلومترشمار به محض حرکت و بالا و پایین شدن فرمان، نظر وی را تغییر می‌‎دهد. البته وجود فضای فشرده داخل کابین، کمبود فضا برای گذاشتن اجسامی حتی کوچک و دیواره میان پشت صندلی‌ها و فضای بار از جمله نقاط ضعف این خودروی ژاپنی محسوب می‌شوند.

سقف کوتاه و ستون‌های عقب پهن موجب کوچک شدن پنجره عقب و دید اندک به بیرون شده است. از امکانات و آپشن‌های این کوپه اسپرت می‌توان به دسترسی و استارت بدون کلید، کروزکنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، روکش چرمی و یا جیر مصنوعی و روکش درب از جنس جیر، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات برقی و مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در چهار جهت، آینه الکتروکرومیک، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی ۷ اینچی با مسیریاب ماهواره‌ای و قابلیت فعال‌سازی از طریق صدا، دوربین دید عقب، سیستم صوتی با قابلیت اتصال به بلوتوث تلفن همراه، ورودی USB/iPod، رادیوی ماهواره‌ای و هشت اسپیکر Bose اشاره کرد.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی با نیسان ۳۷۰Z

قلب تپنده نیسان ۳۷۰Z همچون قبل، از یک پیشرانه قدرتمند ۳٫۷ لیتری V6 نیرو می‌گیرد. این پیشرانه که در واقع نمونه بهینه‌سازی شده نیسان ۳۵۰Z محسوب می‌شود دارای ۲۴ سوپاپ و دو میل سوپاپ است تا در کنار سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ‌ها این امکان را فراهم سازد تا بیشینه قدرتی برابر با ۳۳۲ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۷۶ نیوتون متر را در اختیار راننده قرار دهد.

این نیروی تولیدی به‌وسیله یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی و یا یک جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همچنین پدال شیفتر تعویض دنده نیز در تمامی تیپ‌ها به غیر از تیپ پایه کوپه و کروک وجود دارد. دیفرانسیل لغزش محدود در کنار سیستم کنترل دینامیک خودرو و سیستم ثبات پایداری الکتریکی به صورت استاندارد روی ۳۷۰Z درنظر گرفته شده‌اند.



نویسنده و عکاس: آریا محسنی / خودرو بانک

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5631
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اگه میشه راجع به ماشینای آمریکایی جزیره هم مطلب بزارید