• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برای خروج خودروهای اروندی از منطقه آزاد مانعی وجود ندارد

  • کد خبر : 5301
  • 01 تیر 1396 - 19:17
برای خروج خودروهای اروندی از منطقه آزاد مانعی وجود ندارد

مدیرکل دادگستری خوزستان گفت: اگر چه مناطق آزاد تابع قوانین جاری سرزمینی نیستند و خودروها باید در محدوده تعیین‌شده تردد کنند ولی شورای تامین استان خوزستان خروج این خودروها از محدوده را مصوب کرد و به تهران ارائه داد که شورای امنیت ملی با آن مخالفتی نداشته است.

به گزارش کیشوند نیوز، فرهاد افشارنیا مدیرکل دادگستری خوزستان روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شده بود، در بخشی از سخنان خود گذری به خروج خوردو از محدوه منطقه آزاد اروند زد و گفت: برای مناطق آزاد حوزه جغرافیایی با نقشه و حدود تعیین شده است و این مناطق تابع قوانین جاری سرزمینی نیستند و خودروها باید در محدوده تعیین شده تردد کنند، ولی شورای تامین خوزستان خروج این خودروها از محدوده را مصوب و به تهران ارائه داد که شورای امنیت ملی با آن مخالفتی نداشته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به این‌که ما خود نیز مدافع طرح آزاد بودن تردد خودروهای اروند هستیم، عنوان کرد: عمدتا وزارت صنعت و معدن پیگیر لغو آن بود و شاید خودروسازان ملی پشت این ماجرا بودند که فروش آنها حفظ شود.

تکمیلی/

پیش از این بر اساس بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران مورخ ۲۶ آبان‌ماه سال ۹۵ از گمرک های مناطق آزاد خواسته شده بود تا علاوه بر لغو دستورالعمل های قبلی در خصوص تردد خودروهای مناطق آزاد، از قبول هرگونه درخواست برای ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند.

گرچه به نظر می رسد دستور دادگستری خوزستان در جهت تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در محدوده استان خوزستان باشد و از این به بعد خودروهای پلاک اروند می توانند در کل محدوده استان خوزستان تردد کنند اما همین امتیاز هم برای جزیره محصوری مثل کیش نیز دریغ شده است و ماشین های کیش صرفاً باید دور خودشان بچرخند.

صحبت های رئیس دادگستری استان خوزستان و آزاد شدن گذر موقت خودروهای مناطق آزاد در ایام نوروز، گواه شکننده بودن این بخشنامه را دارد و نشان می دهد که با لابی گری مسئولان می توان آنرا تغییر داد.

بسیاری از کیشوندان معتقدند که مسئولین سازمان منطقه آزاد علاقه ای به پیگیری مسئله آزادسازی خروج خودرو در جزیره کیش ندارند و یکی از دلایل آنرا در فروش رفتن بلیط پرواز شرکت های هواپیمایی عنوان می کنند.

حال با پایان یافتن امتحانات دانش آموزان و دانشجویان، و با آغاز فصل مسافرت، کیشوندان از لذت سفر با خودروی شخصی محروم خواهند بود و خانواده ها باید هزینه سنگین مسافرت با هواپیما را با هزینه سنگین زندگی در جزیره کیش جمع بزنند که ببینند آیا می توانند به مسافرت بروند یا خیر؟

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5301
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.