• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

رشد ۳۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال ۹۵

  • کد خبر : 5026
  • 18 خرداد 1396 - 16:55
رشد ۳۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال ۹۵

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش افزایش کشفیات مواد مخدر را نتیجه برخورد قاطعانه پلیس با قاچاقچیان ، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر دانست و افزود :در سال ۹۵ و نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۳۷ درصدی در برخورد با قاچاقچیان بودیم.

به گزارش کیشوندنیوز ، سرهنگ رحیم جهانبخش در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش به جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری کیش اشاره کرد افزود : این جزیره در حال توسعه و دارای بافت کارگری و جوان است .
وی فرهنگ بالای مردم جزیره کیش را نشات گرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت : این فرهنگ و پرهیز از ناهنجاری ها سبب شده تا معتاد کنار خیابانی و متجاهر در این جزیره نداشته باشیم .
این مقام نظامی به اقدامات مناسب انجام شده در ایجاد جزیره ای پاک اشاره کرد و گفت : فرهنگ کیش معتاد متجاهر و افراد کارتن خواب و بی مکان را برنمی تابد .
وی تصریح کرد : اگر تعداد اندکی هم باشد نیروی انتظامی بر اساس مصوبه شورای تامین برای جمع آوری و طرد این افراد از سطح جزیره اقدام می کند .
فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در ادامه به ارائه آماری در حوزه کشفیات مواد مخدر پرداخت و گفت : در سال ۹۵ و نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۳۷ درصدی در برخورد با قاچاقچیان ، تولید و توزیع کنندگان بودیم ، همچنین در کشف مواد مخدر صنعتی نیز رشد ۲ برابری داشتیم .
وی افزایش کشفیات در سه ماه نخست امسال را نتیجه برخورد قاطعانه پلیس دانست و گفت : این برخورد کاهش سطح دسترسی و عرضه مواد مخدر را به همراه داشته است .
سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه در بافت بومی و به دلیل فرهنگ موجود زمینه مصرف مواد وجود ندارد؛ اظهار کرد : بیشتر مواد کشف شده بین مهاجران تازه وارد به کیش و یا کارگرانی است که مشغول به کار هستند .
وی امنیت کیش را مثال زدنی عنوان کرد و گفت : به رغم مسائل کشورهای پیرامونی که بسیاری از آنها حامی تروریسم هستند و کشور ما در مسیر نا امنی ها ی وجود دارد در سال گذشته توانستیم با ۲۰ درصد کاهش سرقت ،رتبه نخست کشوری را کسب کنیم .
سرهنگ جهانبخش با اعلام اینکه نیروی انتظامی کیش ویژه و تحت فرماندهی ناجا و استانی مستقل است افزود : در بحث عملکرد و در مقایسه ، کیش به عنوان یک استان مستقل با دیگر استان ها ارزیابی می شود.
فرمانده نیروی انتظامی کیش به کسب رتبه بالا در کاهش سرقت و همچنین رتبه نخست کشوری در حوزه ارتباطات مردمی و رضایتمندی شهروندان از پلیش ۱۱۰ اشاره کرد و گفت : در حوزه امنیت بالاترین شاخص احساس امنیت به جزیره کیش تعلق گرفته است و در زمینه کاهش نزاع و پرخاشگری نیز با بیشترین کاهش کیش در جایگاه نخست کشور قرار دارد که همه این شاخصه ها در کنار هم جزیره کیش را زیبا کرده است .

*کیش یکی از نقاط ثقل در برنامه های مذهبی کشور است
سرهنگ جهانبخش به وجود بیش از ۴۳ هیات مذهبی در کیش اشاره کرد و گفت : حضور پرشور مردم در نمازهای جماعت و افطاری در مساجد و بازارها نشان از اهمیت فعالیت ها و برنامه های مذهبی درکیش دارد و می توان گفت که کیش یکی از نقاط ثقل مذهبی در کشور است .
وی به برگزاری نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان در تمامی بازارها اشاره کرد و افزود: در ایام ماه مبارک رمضان تمامی بازارها با حضور روحانیون و مبلغان مذهبی نمازها به جماعت برگزار می شود و سفره های افطار نیز در همه بازارها و مساجد کیش در تمامی ایام ماه مبارک رمضان گسترده است.
این مقام نظامی تصریح کرد : آنچه امروز در جزیره کیش دیده می شود عین اسلام ، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است با روابطی سالم و کمترین ناهنجاری اجتماعی .
به گفته سرهنگ جهانبخش ، این ارتباطات و فضای موجود و شاخص ها سبب شده تا کیش به لحاظ ارتباطات اجتماعی در سالمترین وضعیت باشد و می تواند به عنوان منطقه ای اعتقادی و امن و به دور از ناهنجاری ها شایستگی میزبانی از رهبر معظم انقلاب را داشته باشد .

*عرصه بر خرده فروشان مواد مخدردر کیش تنگ است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش نیز در این نشست با قدردانی از حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت های این شورا گفت : به رغم اینکه کیش در تقسیمات کشوری بخش است اما توانسته در بحث پیشگیری به عنوان استان ۳۲ کشور از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری منصوب شود.
سرهنگ محمد حسن جهان به کسب عنوان های نخست یا دوم کیش در زمینه فعالیت های پیشگیرانه اشاره کرد و افزود : با فعالیت های صورت گرفته می توان گفت که در جزیره کیش معتاد متجاهر و کنار خیابانی نداریم و عرصه بر خرده فروشان تنگ است .
وی با قدرانی از فعالیت رسانه های کیش در حوزه اطلاع رسانی بر حضور و فعالیت بسیج در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت : تا بسیج در این حوزه بسیجی ورود نکند نمی توان در بحث پیشگیری کاری انجام داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش حضور بسیج در تمامی عرصه ها را موثر دانست و یاد آور شد : همانگونه که با ورود بسیج در حوزه سلامت ،فلج اطفال در کشور ریشه کن شد می توان امید وار بود که با ورود بسیج به عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شاهد اتفاقاتی خوب خواهیم بود.

*بسیج در تمامی صحنه ها حاضر است
فرمانده بسیج سپاه کیش در این نشست ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در تهران گفت : نیروهای سپاه و بسیج همواره برای همکاری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و در زمینه پیشگیری و ریشه کنی مواد مخدرحاضر هستند .
ابراهیم خادمی زاده با بیان اینکه برای حفظ شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هزینه های زیادی پرداخت کرده ایم اظهار کرد : بسیج یک ظرفیت مردمی است و همانطور که در هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی در صف مقدم قرار داشت امروز نیز در عرصه مقابله با جنگ نرم و مبارزه با مواد مخدر در کنار شورا قرار دارد و آماده همکاری است .
به گزارش ایرنا ،علی اصغر مونسان مدیرعامل منطقه ازاد کیش نیز از تلاش های صورت گرفته در این حوزه قدردانی کرد.
در پایان این نشست هدیه ای معنوی از سوی مدیرعامل منطقه ازاد کیش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به رسم یاد بود به سردار فضلی و نشان سینه ‘ یا حسین ‘ نیز از سوی سردار فضلی به مونسان اهدا شد.
نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عصر چهارشنبه با حضور سردار پاسدار علی فضلی جانشین سازمان بسیج، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و اعضای شورا در دفتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش برگزار شد.

منبع ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5026
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.