• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

برای ایجاد شهرک پتروشیمی در جزیره کیش برنامه ای نداریم

  • کد خبر : 4834
  • 07 خرداد 1396 - 13:48
برای ایجاد شهرک پتروشیمی در جزیره کیش برنامه ای نداریم

در حالی که روز گذشته مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت اعلام کرده بود که  برنامه ای برای توسعه شهرک پتروشیمی در جزیره کیش وجود دارد، امروز مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کییش اعلام کرد که برای ایجاد شهرک پتروشیمی در جزیره کیش برنامه ای ندارد.

به گزارش کیشوند نیوز، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در گفتگو با خانه ملت با اشاره به برنامه های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، برای توسعه شهرک های پتروشیمی اینطور اعلام کرده بود که: شهرک های پتروشیمی در حال افزایش است و غیر از دو منطقه عسلویه و ماهشهر، در منطقه پارسیان کنرعسلویه، چابهار، جاسک، قشم و کیش برنامه هایی برای توسعه شهرک های پتروشیمی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، تصریح کرد:برنامه و سیاست های کلانی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در حال تدوین است، که در سال ۹۶ ارائه می شود.

“اما امروز روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از دکتر مونسان آورده است که: جزیره کیش برای ایجاد شهرک پتروشیمی برنامه ای ندارد.

دکتر مونسان با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست جزیره کیش از مهم ترین اولویت برنامه ریزی برای طرح های عمرانی است گفت: جزیره کیش برای ایجاد شهرک پتروشیمی که مغایر با حفظ محیط زیست این منطقه است برنامه ای در دست اجرا ندارد.
دکتر مونسان تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش ضمن حمایت گسترده از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، تنها به سرمایه گذارانی که طرح هایشان در زمینه صنایع های تک و غیر آلاینده باشد اجازه فعالیت می دهد.”

***ما هم از آقای مونسان بابت داشتن احساس مسئولیت نسبت به محیط زیست جزیره کیش تشکر می کنیم اما جدای از اینکه آیا چنین پروژه ای در حد حرف بوده یا خیر و اینکه آیا اصلا منظور خانم شاهدایی احداث پتروشیمی در خاک جزیره کیش بوده یا نه و ….، جای این سوال مطرح است که آقای مونسان، شما که به این صراحت می توانید جلوی چنین طرح ها و پروژه هایی را بگیرید، چرا کاری نمی کنید تا ماشین های جزیره کیش بتوانند از این جزیره خارج شوند و به سرزمین اصلی بروند؟؟!!

چرا وقتی کیشوندان برای صدور مجوز خودرو به سازمان منطقه ازاد کیش مراجعه می کنند، در جواب می شنوند که متولی اصلی این امر، گمرک است؟

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4834
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.