• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

رشته پیشگیری از اعتیاد در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش راه اندازی می شود

  • کد خبر : 4710
  • 28 اردیبهشت 1396 - 18:16
رشته پیشگیری از اعتیاد در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش راه اندازی می شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش با تاکید بر اینکه این شورا روابط خوبی با دانشگاه جامعه علمی کاربردی در زمینه پیشگیری از اعتیاد دارد از راه اندازی رشته پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد در آینده نزدیک در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز ،سرهنگ محمد حسن جهان در همایش بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و جشن پنجمین دوره دانش آموختگی دانشجویان کارشناسی رشته روابط عمومی ، قرآن را بهترین کتاب هدایت بشر دانست و افزود: تمام آیه های این کتاب به موضوع ارتباط اشاره دارد و معتقدم اگر تمام استادان غیر مسلمان خارج از کشور تدبری در قرآن داشته باشند متوجه این موضوع خواهند شد .
سرهنگ محمد حسن جهان افزود : آیه های قرآن تدبر بر روابط عمومی از پایه خانواده تا محیط کار و جامعه را مورد توجه قرار داده است و اگر در این حوزه به هم کمک کنیم هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی به مظلومیت این دانشگاه اشاره کرد و گفت : دانشجویان این دانشگاه مایه عزت و افتخارند و آنان با تلاش خود باید بتوانند به زیبایی از این مظلومیت خارج شوند ، اگر روابط عمومی و حوزه ارتباطات قوی باشد این دانشگاه می تواند در جزیره کیش حرف اول را بزند.
وی با بیان اینکه رشته پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه راه اندازی شده اظهار کرد : با توجه به پایلوت بودن جزیره کیش در بحث پیشگیری از اعتیاد این شورا پیشنهاد راه اندازی این رشته در سطح کارشناسی ارشد را داده است .
سرهنگ جهان گفت :موافقت های لازم گرفته شده که امیدواریم در آینده نزدیک این رشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش راه اندازی شود و دانشجویانی که دراین مقطع دانش آموخته می شوند به عنون سفیران پیشگیری از اعتیاد معرفی کنیم تا شاهد جزیره ای پاک و سالم باشیم .

* با وجود دسترسی به اطلاعات و توسعه فناوری ها مطالعات سطحی و کم عمق شده است
مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه جامعه علمی کاربردی گفت : در اواسط قرن ۲۰ مک لوهان بحث دهکده جهانی را مطرح و با نبوغ خود به چهره بزرگی در سطح جهان تبدیل شد.
حسن فتاحی بیان اینکه امروزه روابط عمومی به شیوه سنتی فعالیت نمی کنند افزود: رشته های روابط عمومی الکترونیک ، سایبری و دیجیتال از انواع آن است که باید دانشجویان از آن آگاه باشند.
وی با تاکید بر جدی گرفتن رشته روابط عمومی از سوی دانشجویان گفت: روابط عمومی تنها رشته ای است که دانشجویان آن باید به هنرهایی چون زبان انگلیسی ،گرافیک، عکاسی ، خبر نویسی ، تنظیم و ویراستاری خبر آشنا باشند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه فناوری های روز پنجره ای جدید از اطلاعات را برروی ما گشوده است افزود : هر نوجوان روزانه بیش از ۱۰ ساعت در فضای سایبری پرسه می زند و تحت القاء مظاهر مدرنیته است .
وی به برخی نواقص موجود اشاره کرد و گفت: با شرایط کنونی باید بتوانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم تا بهترین خروجی را داشته باشیم.
فتاحی با تاکید بر اهمیت دروس کاربینی و کارورزی گفت : با توسعه کارگاه ها تخصص هایی که در برخی دروس و سرفصل ها نیست را می توانیم جبران کنیم .
وی دانشجو را جویای دانش عنوان کرد و گفت : اگر نقصی وجود دارد باید خود دانشجویان هم به دنبال تحقیق و علم آموزی باشند همه آنچه لازمه تخصص یک دانشجوست در سرفصل های دروس نیست و باید با تحقیق و مطالعه آن را بدست آورد.
مدیر گروه روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد: با وجود اطلاعات زیاد و فناوری های روز دانشجویان کمتر مطالعه و تحقیق می کنند افزود : روزانه حجم زیادی از اطلاعات را دریافت می کنیم اما مطالعات ما عمیق نیست .
وی اظهار کرد : امروزه علاقه به مطالعه رمان ها و مطالب طولانی کمتر شده و بیشتر افراد بدنبال خواندن مطالب و داستان های کوتاه و بسیار کوتاه هستند ؛به رغم مطالعه کم و پایین بودن سطح مطالعه افراد در خصوص هر چیزی اظهار نظر می کنند که این موضوع از پیامدهای منفی ارتباطات است .
همایش روز جهانی روابط عمومی و جشن دانش آموختگی دانشجویان مقطع کارشناسی روابط عمومی چهارشنبه شب با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش ، رئیس و مسئولان آموزشی دانشگاه ، استادان و دانشجویان این رشته در سالن هتل فلامینگو برگزار شد.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4710
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.