• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کیش یکی از پایگاه های اساسی نظام جمهوری اسلامی و خاستگاه اصلی تدین و دین مداری است

  • کد خبر : 4634
  • 24 اردیبهشت 1396 - 14:07
کیش یکی از پایگاه های اساسی نظام جمهوری اسلامی و خاستگاه اصلی تدین و دین مداری است

فرمانده نیروی انتظامی کیش با بیان اینکه کیش یکی از پایگاه های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و خاستگاه اصلی تدین و دین مداری است افزود : این خطه از ایران اسلامی همواره در خط مقدم مبارزه با تهاجم های مختلف فرهنگی ، اقتصادی و نظامی دشمن قرار دارد.

سرهنگ رحیم جهانبخش شنبه شب در همایش قرآن و عترت و تجلیل از حافظان قرآن کریم کارکنان ، خانواده های انتظامی ، دریابانی و پلیس فرودگاه کیش با بیان اینکه جزیره کیش مامن و ماوای متدینان است افزود : وجود بیش از ۵۰ هیات مذهبی و مساجد بزرگ با نمازگزارانی در صفوف فشرده گواه این ادعاست .
وی کیش را یکی از پایگاه های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و خاستگاه اصلی تدین و دین مداری عنوان کرد و گفت : صدایی که از کیش باید برخیزد صدایی قرآنی است و این خطه از ایران اسلامی همواره در خط مقدم مبارزه با تهاجم های مختلف فرهنگی، نظامی و اقتصادی دشمن قرار دارد .
فرمانده نیروی انتظامی کیش با اهمیت تاثیر قرآن بر زندگی اشاره کرد و گفت : پلیس ، متعالی و بزرگ نمی شود مگر اینکه سالک و روهرو مفاهیم متعالی قرآن باشد .
وی تصریح کرد : آنچه در جامعه پیشرفته و در مجموعه پلیس نیازداریم در مفاهیم قرآنی وجود دارد و قرآن ، مدیریت ، عزتمندی ، مردمداری و پلیسی مردمی را در خود دارد .
سرهنگ جهانبخش گفت : پلیس با عزت ، مودب ، با نفوذ و تاثیر گذار ، با ایمان و توکل ، مخلص و وفادار ، امانتدار ، صادق ، راستگو ، عادل و صالح برگرفته از آیات زیبای قرآن است و اگر بسته ای از این مفاهیم زیبا بتوانیم به درستی در پلیس کیش جاری و ساری کنیم به یقین پلیس آینده همان چیزی خواهد شد که جامعه بدان نیاز دارد .
وی با تاکید بر اینکه برای تمدن اسلامی نیازمند پلیس قرآنی هستیم پیشنهاد داد که می توان در جزیره کیش پلیس قرآنی و پلیسی که در راستای اهداف دینی و ملی است را به منصه ظهور رساند و در صورت موافقت مجموعه ناجا می توان آن را به تمامی کشور تعمیم داد .
جهانبخش گفت : آنچه که می توان به عنوان یک الگو در جزیره کیش به آن رسید پلیس قرآنی است چرا که کیش بسترهای تدین ، متعالی شدن و اسلامی شدن را بیش از این دارد .

* استمرار فعالیت های قرآنی در سال ۹۶
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی ویژه کیش نیز برگزاری این همایش را برای تجلیل ازحافظان و فعالان حوزه قرآن دانست و گفت : عقیدنی سیاسی ناجا در سال های گذشته برنامه های قرآنی ، حفظ آن و توجه مفاهیم را در دستور کار خود قرار داده و هر سال توفیقات خوبی را در این زمینه کسب کرده است .
حجت الاسلام بهروز نجفی یاد آور شد : در سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته ۳۵۱ نفر از کارکنان و خانواده های نیروی انتظامی در امر حفظ قرآن کریم فعالیت کردند که از بین آنها ۱۱۸ نفر حائز رتبه برتر در جزء ۳۰ ، یک ، سه و پنج جزء قرآن شدند که برترین ها به کربلای معلی ، مشهد مقدس اعزام خواهند شد .
وی با تاکید بر اینکه این رویکرد در سال ۹۶ استمرار خواهد داشت ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در سال جاری شرکت کنندگان در حوزه حفظ قرآن را افزایش دهیم .
حجت الاسلام نجفی گفت : حفظ موضوعی قرآن ، توجه به مفاهیم قرآنی و همچنین حفظ تا ۳۰ جزء قرآن در دستور کار ناجاست و تلاش داریم با برنامه ریزی منسجم ، بهره مندی از تدبیر مدیریتی و تقویت روحیه دینی کارکنان و خانواده های نیروی انتظامی و با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب در جهت پیشبرد ماموریت های قرآنی ناجا گام های بلند تری برداریم .
وی تصریح کرد : ناجا تا کنون توانسته با بهر مندی از برنامه ریزی و سیاست های فرماندهی به موفقیت های خوبی دست یابد .
در این مراسم حکم انتصاب ‘ قاسم پوریایی ‘ به عنوان جانشین فرماندهی انتظامی منطقه ویژه و پایگاه دریابانی که از سوی فرماندهی نیروی اتظامی سرتیپ پاسدار حسین اشتری صادر شده بود ،قرائت و به وی ابلاغ شد.
سخنرانی امام جمعه کیش ، تلاوت آیاتی از قرآن توسط حمزه عود زاده ‘از قاریان بین المللی ، اجرای قطعه شعار سال ، موسیقی و تجلیل از برترین ها وفعالان قرآنی از بخش های دیگر این مراسم بود.
همایش قرآن و عترت و تجلیل از حافظان قرآن کریم کارکنان ، خانواده های انتظامی ، دریابانی و پلیس فرودگاه کیش با حضور حجت الاسلام بهرامی رئیس عقیدتی سیاسی ناجا ، امام جمعه کیش و امام جمعه اهل سنت ، فرماندهان نظامی و انتظامی ،دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر،فرمانده پدافند هوایی کیش و مدیر کل صدا و سیما در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4634
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.