• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

حق تعیین سرنوشت مردم در منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 4586
  • 20 اردیبهشت 1396 - 21:40
حق تعیین سرنوشت مردم در منطقه آزاد کیش

مردم در منطقه آزاد کیش برای تعیین سرنوشت خود در شورای شهر حقی دارند که باید آنرا احیا کرد.

بر اساس قانون اساسی، مردم اصلی ترین نقش را در تعیین سرنوشت خود دارند و از طریق حضور در پای صندوق های رای و انتخابات، برای امور مربوط به سرنوشت خود تصمیم گیری میکنند و همه ساله مردم عزیز کشورمان در همه انتخابات پرشور شرکت کرده و میکنند.

یکی از بهترین تجلی مشارکت و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، شرکت مردم در انتخابات شورای شهر و روستاهاست و مردم می توانند با انتخاب منتخبین خود، امور مربوط به شهر و روستای خود را از طریق منتخبین پیگیری و رقم بزنند.

آرامشی و اطمینانی که مردم، از طریق صندوق های انتخابات شورای شهر و روستا پیدا می کنند چنان مهم است که کاملا احساس مشارکت در سرنوشت خود دارند و این مسئله با هیچ چیزی قابل تحقق و جبران نیست بجز همین انتخابات شورای شهر.

اما متاسفانه نقش آفرینی منتخبین شورای شهر در کیش در حد صفر است و سئوال اینجاست؛ با وجود بی تاثیر بودن انتخاب اعضای شورای شهر در اداره امور جزیره کیش، آیا به تدریج مردم ساکن در کیش، احساس نقش آفرینی در سرنوشت خود، از طریق انتخابات شورای شهر را از دست نمی دهند؟

این مشکل جدی ای در جزیره کیش است و البته این به معنای عدم شرکت در انتخابات شورای شهر نیست بلکه پیدا کردن راه حل های نقش آفرینی منتخبین مردم در سرنوشت مردم در جزیره کیش است.

آیا نمی شود از طریق مجاری قانونی و یا با تصمیم مدیریت منطقه آزاد کیش، حداقل به عنوان میز مشاوران شورای شهر در سازمان منطقه آزاد کیش، جایگاهی برای تاثیر گذاری منتخبین مردم تعیین کرد؟

قطعاً با انتخاب افراد اصلح در این انتخابات می توان نقش شورای شهر کیش در تصمیم گیری های کلان این جزیره را احیا کرد. این امر با مشارکت حداکثری کیشوندان و حمایت قاطع از افراد منتخب و همچنین پیگیری خواسته های کیشوندان در حوزه شورای شهر از این افراد ، محقق خواهد شد.

نویسنده: ثنائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4586
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.