• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

به حرمت انتخابات وعده شفاف سازی مسائل آموزش و پرورش کیش را به پس از انتخابات موکول می کنم

  • کد خبر : 4518
  • 16 اردیبهشت 1396 - 10:28
به حرمت انتخابات وعده شفاف سازی مسائل آموزش و پرورش کیش را به پس از انتخابات موکول می کنم

حجت الاسلام علیدادی امام جمعه جزیره کیش در خطبه های این هفته با تاکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای گفت: حضور حداکثری ضریب امنیت ملی و اقتدار نظام را بالا می برد.
وی همچنین اعلام کرد که به حرمت انتخابات وعده شفاف سازی مسائل آموزش و پرورش کیش را به پس از انتخابات موکول می کنم.

به گزارش کیشوند نیوز از ستاد اقامه نماز کیش، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی گفت: امروز در آزمون بزرگ انتخابات قرار گرفته ایم و آنچه در این آزمون بزرگ برای نظام مهم وحساس است حضور حداکثری مردم است.
وی افزود: هرزمان مردم پای صندوق های رای بروند با اینکار به ظاهر ساده بزرگترین خدمت را به نظام اسلامی می کنند.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد: حضور حداکثری مردم ضریب امنیت ملی و اقتدار نظامر ا بالا می برد و حرف اول را در انتخابات می زند.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه مهم دیگر در انتخابات، انتخاب اصلح است اظهار کرد: انتخاب اصلح وظیفه دینی و شرعی همه مردم است. تلاش کنید تا بهترین را انتخاب کنید.
علیدادی ادامه داد: برای شناخت کاندیدای اصلح با خدای خود خلوت کنید، برنامه ها و طرح های آن ها را مطالعه کنید، مناظرات را نگاه کنید، حرف ها و عملکردهای کاندیداها را ببینید و از افراد آگاه سوال کرده و مشورت بگیرید.
وی تاکید کرد: مسئولان امر نیز وظیفه شرعی دارند که بستر را برای انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی آماده کنند تا شاهد انتخاباتی پرشور در کشور باشیم.
امام جمعه کیش با تبریک روز کارگر افزود: طبق نص صریح قرآن کریم، کسانی که برای کسب روزی حلال و تامین معیشت خانواده متحمل سختی شده و عرق می ریزند مانند کسانی هستند که در میدان جهاد مبارزه می کنند و ثواب جهادگران خط مقدم را دارند.
وی با تسلیت جانباختن تعدادی از معدنچیان کشورمان در معدن زمستان یورت آزاد شهر گلستان روز جهانی هلال احمر را به جمعیت مردمی هلال احمر تبریک گفت و افزود: جمعیت هلال احمر جزء اولین کسانی هستند که در روزهای سخت به سراغ مردم می روند.
خطیب جمعه کیش با اشاره به اینکه حضور معنادار هلال احمر در جامعه با سه امر مهم تحقق می یابد ابراز کرد: هلال احمر نهادی مردمی است و مردم ایثارگر را در اختیار دارد و نیروهای اصلی آنها در صحنه های امداد رسانی خود مردم هستند.
وی داشتن علم کافی را لازمه دیگر حضور در این جمعیت برشمرد و افزود: برهمه مردم لازم و فرض است که پای درس هلالا حمر بنشینند تا در روزهای سخت بتوانند به هموطنان خود یاری دهند.
علیدادی نیاز به تجهیزات و امکانات مناسب را از دیگر ضروریات تحقق امداد رسانی توسط هلال احمر دانست و اظهار امیدواری کرد مسئولان در این راه هلال احمر را یاری کنند.
وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، جوانان را سرنوشت سازان ایران اسلامی خواند و افزود: جوانان  در طول تاریخ همواره مظهر تغییر و تحول و تاریخ ساز بوده اند.
امام جمعه کیش یادآور شد: در ۸ سال دفاع مقدس این نسل جوان بود که با سرفرازی و مردانه جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته و فرماندهی میدان های سخت را برعهده داشتند و امروز نیز در جبهه های مقاومت این جوانان هستند که کمر استکبار جهانی را شکسته اند.
وی همچنین با تبریک بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی بیان کرد: این دو شخصیت برجسته عالم فقه و فقاهت بهترین آثار اسلامی را به رشته تحریر درآورده اند.
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه ایران در سایه اسلام با ایران قبل از اسلام دارای تفاوت های بسیاری است افزود: یکی از بزرگترین خدمات اسلام به ایران ایجاد فرصت علم آموزی برای اقشار مختلف مردم است که در سایه آن علما و دانشمندان بزرگی چون شیخ صدوق و شیخ کلینی، رازی، وابوعلی سینا به جامعه اسلام خدمت کردند.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین کتاب های اهل تشیع و تسنن توسط دانشمندان ایرانی نگاشته شده اند تاکید کرد: همه علمای ایرانی که بزرگترین کتاب های اهل تشیع و تسنن را نگاشته اند در سایه اسلام این فرصت را به دست آورده اند.
حجت الاسلام علیدادی همچنین در خصوص شفاف سازی مسائل آموزش و پرورش کیش که در خطبه های گذشته نماز جمعه به آن اشاره کرده بود افزود: به حرمت انتخابات این وعده را به پس از انتخابات موکول می کنم.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز کیش با اشاره به اینکه در قوانین اسلام مجازات و پاداش اعمال متناسب با آن ها در نظر گرفته شده است با بیان شمه ای از تاریخ اقوامی که مشمول مجازات های الهی شده اند مانند قوم عاد و ثمود و ستمگرانی همچون فرعون و هامان اظهار کرد: غرور، لجاجت، ثروت اندوزی و شهوت پرستی از مواردی است که برخی از اقوام و افراد را در طول تاریخ به سوی جهنم هدایت کرده است.
امام جمعه کیش تصریح کرد: به نظر می رسد امروز نیز در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی لجاجت هایی دیده می شود.
وی خاطر نشان کرد: به این افراد باید تذکر داد که آخرت خود را برای دنیای دیگران به خطر نیاندازند؛ شما مسلمان، تابع حق و آزاده هستید و باید مدافع حق باشید.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای کمیسیون، مسئولان و مردم مومن جزیره کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی در مصلی بزرگ کیش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4518

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.