• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

حال و هوای انتخابات در جزیره کیش / از فعالیت در فضای مجازی تا لابی‌های پشت پرده

  • کد خبر : 4380
  • 10 اردیبهشت 1396 - 3:58
حال و هوای انتخابات در جزیره کیش / از فعالیت در فضای مجازی تا لابی‌های پشت پرده

در هیاهوی فضای انتخاباتی کشور و در لابه‌لای فعالیت‌های اقتصادی ، گردشگری و خدماتی کیشوندان، در کنار هتل‌ها، رستوران‌ها، کنسرت‌ها و … و در میان امواج خروشان خلیج همیشه فارس، اما زیر پوست این شهر نیز فعالیت‌های انتخاباتی شریان دارد.

اینجا فعالیت‌های سیاسی نه به‌شدت فضای سنگین سیاسی آن‌طرف، بلکه به سبک جزیره کیش و کیشوندان وجود دارد.

از راه اندازی کمپین ها و گروه های تلگرامی گرفته تا برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی در گوشه و کنار جزیره، همه و همه نشان از وجود شور انتخاباتی در جزیره کیش را دارد.

کیشوندان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت علاوه بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در غرب هرمزگان نیز شرکت کنند.

با توجه به اهمیت بیش از پیش انتخابات مجلس در این دوره (به‌دلیل مصوبه اخیر مجلس مبنی بر واگذاری اختیارات مناطق آزاد به وزارت اقتصاد که ان‌شالله اگر فرصت شود به‌طور مفصل در مورد آن بحث خواهد شد)، از این پس باید شاهد حضور روز افزون این نمایندگان و کاندیداها در جزیره کیش جهت به‌دست آوردن آرائ کیشوندان باشیم. جزیره‌ای که شاید جمعیت رأی دهنده آن در مقایسه با دیگر شهرهای غرب هرمزگان آنچنان به‌چشم نیاید، اما به‌واسطه موقعیت استراتژیک این جزیره و حضور برخی مسئولین، می‌تواند تأثیر عمیقی بر نتیجه انتخابات داشته باشد و چه بسا کاندیدایی با جذب حداکثری همین تعداد آرای کیشوندان بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد.

از فعل و انفعالات کاندیدای میان‌دوره‌ای مجلس و طبق خبرهای رسیده حکایت از حضور غلامحسین زارعی یکی از کاندیداهای انتخابات میاندوره ای مجلس غرب هرمزگان در جزیره کیش دارد. بعد از رد صلاحیت زمزم نژاد و عدم کاندیداتوری جباری در انتخابات میاندوره‌ای مجلس در غرب هرمزگان، غلامحسین زارعی که از فرماندارن پیشین و محبوب بندرلنگه نیز می‌باشد، به‌صورت فراجناحی پا به عرصه این انتخابات گذاشته و در حال حاضر یکی از بخت‌های اصلی ورود به بهارستان است. طی روزهای اخیر زارعی با حضور در بین اقشار مختلف بومیان و کیشوندان، و برگزاری جلساتی با آنها، تا حدودی توانسته نگاه‌ها را به خود جذب کند.

در انتخابات شورای شهر کیش، فعالیت نسبت به انتخابات مجلس کمی پر رنگ‌تر است. به‌نحوی که کاندیداها از چند مدت قبل شروع به برگزاری جلسات انتخاباتی در محافل خصوصی خود کرده‌اند و در فضای مجازی نیز با راه‌اندازی گروه‌های تلگرامی با عناوین مختلف در حال فعالیت می‌باشند.

با نگاه به جایگاه شورای شهر کیش در کنار قدرت سازمان منطقه آزاد، در ادوار گذشته به این نتیجه می‌رسیم که حضور در این شورا شاید تلاش برای “هیچ” باشد. اما اگر یک عضو شورای شهر بخواهد برای کیشوندان خدمت کند، در بدترین حالت می‌تواند به‌عنوان یک گروه مردم نهاد در این بین فعالیت کند و پیگیر مشکلات باشد. در حالت دیگر، با وحدت و انسجام بین اعضای شورای شهر کیش و احیاناً ایجاد ارتباط مستمر با نماینده مجلس مربوطه جهت رفع برخی موانع، می‌توان جایگاه شورای شهر در جزیره کیش را احیاء کرد و در تصمیم‌گیری‌های کلان جزیره موثر دانست.

طبق اخبار رسیده و با بررسی گزارش‌های میدانی کیشوند نیوز، در این بین تاکنون ائتلافی‌ میان برخی کاندیداهای ثبت‌نامی شورای شهر کیش صورت گرفته است و آن ائتلاف بین آقایان محمد طاهری، محمود حسینی زاده، عبدالنبی شرفی و محمد دادخداپور اشاره کرد و گمان می رود که طی روزهای آتی آقای یونسی پور نیز به این ائتلاف بپیوندد.

هر چند اختیارات این جزیره در اکثر موارد از استان هرمزگان جداست ولی باید قبول کرد که تعداد زیادی از خطه جنوب در این جزیره مشغول به کار و فعالیت هستند و به همین علت این احتمال می‌رود که این ائتلاف از آرای خوبی در انتخابات برخوردار باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4380
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بسیار عالی
    خسته نباشید