• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

صندلی یا مبل ماساژ چه فوایدی برای انسان دارد؟

  • کد خبر : 4330
  • 05 اردیبهشت 1396 - 17:26
صندلی یا مبل ماساژ چه فوایدی برای انسان دارد؟

ماساژ بدن نقش مهمی در ایجاد آرامش، رفع خستگی، کاهش استرس، تمدد اعصاب، بهبود جریان خون، افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها، تناسب اندام، ایجاد طراوت و شادابی پوست و تقویت عضلات ماساژ گیرنده دارد.

قطعاً شما صندلی‌های ماساژ را در برخی نقاط جزیره کیش دیده‌اید. این مطلب فواید استفاده از این صندلی‌ها انواع آنها و دیگر اطلاعات مفید در رابطه با آنها را به شما آموزش می‌دهد و در نهایت اگر خواستید یکی از این صندلی‌ها را برای خود و در خانه یا محل کار خود داشته باشید، خواندن این مطلب می‌تواند شما را در این امر یاری کند.

ماساژ بدن یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای سیاتیک، کمر درد، آرتروز، مشکلات بدخوابی است. همچنین پیشگیری از بیماری واریس، کوفتگی و گرفتگی عضلات و شکل نامناسب ستون فقرات از دیگر فواید ماساژ بدن است. افزایش هوشیاری و شفافیت ذهنی، تحریک هیجانی، انگیزه مطلوب و احساس خوب بودن هم از دیگر مزایای ماساژ بدن است. با توجه به این مزایا شاهد رشد سالن‌های ماساژ هستیم.

اما غیر از این ابزارهای ماساژ هم برای افرادی که به‌دلیل مشغله یا موراد دیگر به سراغ سالن‌های ماساژ نمی‌روند به بازار عرضه شده است.

یکی از این ابزارهای محبوب صندلی‌ یا مبل‌های ماساژ است. کالایی که در این بخش ما به معرفی آن می‌پردازیم:

صندلی یا مبل ماساژ چیست و چند مدل است؟

صندلی ماساژ یکی از ابزارهای ماساژ است که به‌صورت هوشمند و اتوماتیک، پیشرفته‌ترین روش‌های ماساژ بدن را اجرا می‌کنند. در انجام ماساژ روی صندلی چون فرد در وضعیت‌های بدنی قرار می‌گیرد که برایش مطلوب و راحت‌تر است، احساس رضایتمندی بیشتری دارد. همچنین تنوع برنامه‌ریزی و استفاده صندلی ماساژور یا مبل‌های ماساژور بسیار زیاد است که می‌توان آن را مناسب با ماساژ بدن زن یا ماساژ بدن مرد تنظیم کرد. علاوه‌بر این در صندلی ماساژور اکثر حرکات یک ماساژ واقعی مانند حرکات نیدینگ ضربه‌ای، حرکت سراندن، ورز دادن، فشردن، مالش سطحی، مالش عمیق و حرکت لرزشی شبیه‌سازی شده است. مدت زمان ماساژ نیز در این سیستم قابل تنظیم است. صندلی ماساژور برای ماساژ آرام بخش و ماساژ زیبایی مناسب است.

به‌طور کلی صندلی‌های ماساژ انواع متنوعی دارند که می‌توان آنها را به ۳ دسته اساسی تقسیم کرد:

  1. صندلی‌هایی که فقط ازخاصیت ویبره برای ماساژ استفاده می‌کنند.
  2. صندلی‌هایی که توسط رول‌های مکانیکی ماساژ می‌دهند.
  3. صندلی‌هایی که علاوه‌بر ماساژهای رولینگ و ویبره، دارای ماساژهای بادی نیز می‌باشند. این نوع صندلی کامل‌ترین و پیچیده‌ترین نوع صندلی‌ها هستن و قیمت گرانی دارند.

مدل پیشرفته‌تر این صندلی‌های ماساژور ابتدا شکل ظاهری بدن را اسکن و اندازه‌گیری کرده و سپس مطابق با ابعاد و ساختار بدن، ماساژ را برنامه‌ریزی می‌کند. این صندلی‌ها معمولا دارای پنج برنامه خودکار شامل ریلکسیشن، اکتیویشن، ویتالیتی، مورنینگ و نایت هستند. عمل گرم کردن در قسمت پا هم در اکثر صندلی‌های پیشرفته حرفه‌ای به وسیله اشعه مادون قرمز است. مبل‌های ماساژ همچنین دارای پشتی و صندلی برای افزایش گردش هوا و لرزش ماساژ در قسمت ران‌ها هستند و در قسمت بازو، پا و کف پا ماساژ به وسیله فشار هوا صورت می‌پذیرد.

نکات مورد توجه هنگام خرید:

  • مشورت با پزشک:

قبل از خرید یک صندلی یا مبل ماساژور بهتر است با یک پزشک فیزیوتراپ یا متخصص استخوان و عضله مشورت کنید؛ زیرا ممکن است بدن شما اصلا مجاز به ماساژ گرفتن نباشد یا اینکه ممکن است برخی از قسمت‌های بدن شما با ماساژ دچار ایراد شوند.

 ‌به همین دلیل قبل از اینکه تصمیم به خرید یک صندلی یا مبل یا حتی دستگاه‌های دستی ماساژ بگیرید، با پزشک خود مشورت کنید.

  • نوع صندلی موردنظر را مشخص کنید:

صندلی‌های ماساژ در انواع گوناگونی در بازار موجودند. برخی قابل استفاده به صورت خوابیده هستند و برخی نیز تنها به‌طور ضربه‌ای ماساژ می‌دهند. دسته‌ای از صندلی‌ها ویژگی‌های بیشتری دارند. پس قبل از خرید در مورد این ویژگی‌ها تحقیق کنید و نوع صندلی را مشخص کنید تا هنگام خرید سردرگم نشوید.

  • بودجه خود را مشخص کنید:

این یک اصل کلی است که باید هنگام خرید هر کالایی مورد توجه قرار گیرد.

در کل صندلی‌های ماساژور با قیمت‌های گوناگونی از ۷۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان در بازار موجودند که قیمت‌گذاری بر اساس نوع صندلی، برند و ملیت آن صورت می‌گیرد. پس قبل از خرید صندلی یا مبل ماساژور، دقت کنید و قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دهید و یک کالا مطابق با بودجه خود خریداری کنید.

  • در مورد ویژگی‌های صندلی کاملا تحقیق کنید:

قبل از اینکه عازم خرید یک صندلی یا مبل ماساژور شوید، بهتر است از طریق اینترنت یا با استفاده از تجربه دوستان و آشنایان، کمی در مورد این کالا اطلاعات به‌دست آورده و بدانید ویژگی‌های پایه این کالا چیست. همچنین در مورد قابلیت‌های اضافی یا خاص و ویژه این کالا نیز اطلاعاتی کسب کنید.

به طور کلی صندلی ماساژور، به شما اجازه می‌دهد تکنیک‌های مورد علاقه خود را انجام دهید. تکنیک‌هایی مانند ماساژ برخی قسمت‌های باسن، ساق پا، پا و بازوها. طیف وسیعی از حرکت‌های این صندلی‌ها ماساژ بر پایه ضربه زدن فشار نقطه‌ای و پرس است که شبیه حرکات ماساژ، سوئدی، شیاتسو، هاوایی و … است.

همچنین برخی از صندلی‌های ماساژ با استفاده از کیسه‌های هوا، ساق پا و دست‌های شما را ماساژ می‌دهند با استفاده از لرزش، ران‌ها، گردن و عضلات کمری را ماساژ می‌دهند. دقت کنید ممکن است این ویژگی‌ها به درد شما نخورند؛ مثلا حرکات چرخشی یا ضربه‌ای برای شما مناسب نباشند یا اینکه اصلا ماساژ در قسمت‌های شانه یا پشت برای شما مناسب نباشد. به همین علت، بهتر است تحقیق کنید و دستگاهی خریداری کنید که مناسب شما باشد.

برخی از این صندلی‌ها دارای دستگاه بخش موسیقی با ویژگی‌های متنوع است. اگر به این قسمت قضیه علاقه‌مند هستید، می‌توانید به سراغ این نوع صندلی‌ها بروید.

  • شدت لرزش صندلی را مورد بررسی قرار دهید:

اطمینان حاصل کنید که شدت لرزش صندلی ماساژور برای شما مناسب است. بعضی از صندلی‌های ماساژ قوی و برخی ضعیف‌تر است که انتخاب شما به حجم عضلات شما بستگی دارد. برخی دیگر از صندلی‌های ماساژ دارای کنترل شدت لرزش هستند که از نظر قیمت بالاترند.

  • حجم یا اندازه صندلی به اندازه سایر فاکتورها مهم است:

این اندازه به کارآیی‌های صندلی ماساژ نیز برمی‌گردد. هر چه کارآیی‌ها بالاتر رود، اندازه نیز بیشترمی‌شود. به‌طورکلی باید قبل از اینکه برای خرید صندلی ماساژور اقدام کنید، اندازه صندلی را متناسب با فضای خانه یا محلی که قصد گذاشتن صندلی را در آن دارید، بسنجید.

  • در انتخاب طرح و رنگ دقت کنید:

برای بسیاری از ما مهم است که تمام وسایلی که در خانه مورد استفاده قرار می‌دهیم با هم تناسب داشته باشند. صندلی‌های مبله ماساژ هم از این قاعده مستثنی نیستند. پس هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.

  • صندلی بدون خدمات پس از فروش نخرید:

توجه داشته باشید که خرید کالای بدون گارانتی حتی اگر ارزان‌تر باشد موجب دردسر شما می‌شود. پس هنگام خرید، این مورد را نیز مد نظر قرار دهید.

  • قبل از خرید صندلی آن را مورد آزمایش قرار دهید:

قبل از اینکه صندلی را به خانه ببرید و مبلغ آن را بپردازید، آن را تست کنید. روی آن بنشینید و یک ماساژ بگیرید. شاید آنچه خریداری می‌کنید با آنچه می‌خواهید متفاوت باشد.

  • در مورد هزینه حمل‌و‌نقل و … با فروشنده تفاهم کنید:

این یک دعوای معروف بین خریدار و فروشنده است. فروشنده معتقد است هزینه حمل‌و‌نقل به عهده خریدار است و خریدار به بر عکس این قضیه اعتقاد دارد. برای اینکه دچار دردسر نشوید بهتراست قبل از خرید با فروشنده سر این موضوع به توافق برسید.

  • از فاکتور فروش و برگه گارانتی نگهداری کنید:

فاکتور فروش و برگه گارانتی را در محل مناسب نگهداری کنید تا هنگام نیاز به آن دچار مشکل نشوید.

**کلینیک تندرستی آریا فارمک کیش، ارائه دهنده مشاور در زمینه خرید تجهیزات نوین و فن آوری های جدید در جزیره کیش می‌باشد و می‌توانید سوالات خود را در این رابطه جهت خرید صندلی ماساژور از آنها بپرسید.

با تنظیم وقت قبلی جهت مشاوره و انجام معاینات سلامت رایگان، با تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن ثابت: ۴۴۶۷۲۶۵-۰۷۶

تلفن همراه: ۵۲۴۶۰۲۲-۰۹۳۹

نشانی: جزیره کیش، رویا مال، طبقه اول، پلاک ۱۲۱

 

صندلی ماساژ در کیش


صندلی ماساژ در کیش


صندلی ماساژ در کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4330
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.