• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آموزش و پرورش کیش به ساختمان جدید منتقل شد / سازمان متولی پرداخت هزینه های آب و برق مدارس نیست

  • کد خبر : 4100
  • 23 فروردین 1396 - 12:02
آموزش و پرورش کیش به ساختمان جدید منتقل شد / سازمان متولی پرداخت هزینه های آب و برق مدارس نیست

رئیس آموزش و پرورش کیش با اشاره به انتقال مکان اداره آموزش و پرورش به ساختمان جدید در صفین گفت: انتقال اداره آموزش و پرورش از فضای بازار به یک فضای اداری از مهمترین دغدغه هایی بود که با همکاری سازمان به نتیجه رسید.

ساختمان آموزش و پرورش جزیره کیش از ۳۱ شهریور ماه ۹۳ از منطقه سفین به طبقه هشتم بازار سارینا ۱ کیش که واقع در بلوار خیام و روبروی هتل ارم کیش قرار دارد منتقل شده بود. اما با توجه به اینکه این اداره آموزش وپرورش به دلیل جایگاه ویژه به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی در جامعه مطرح است همواره قرار گرفتن در این فضا یکی از دغدغه های مهم مسئولان و مدیران اداره آموزش و پرورش بود.

بنابراین گزارش، با توجه به تغییر مدیریت این اداره در سال گذشته دانیار جاویدی رئیس آموزش وپرورش کیش در گفتگوهای مختلف اشاره کرده بود که می توان با استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود و فضاهای آموزشی که در برخی مدارس بدون استفاده باقی مانده مشکلات را برطرف کرد.

در این رابطه با تغییر مکان اداره آموزش و پرورش و انتقال به محل جدید که در طبقه دوم یکی از مدارس نمونه دولتی قرار دارد کام کارکنان این اداره را شیرین کرده است.

دانیار جاویدی رئیس آموزش وپرورش کیش با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) و روز پدر به همه پدران سرزمین ایران اسلامی که الگوی زندگی خود را سرور و مولای شیعیان جهان حضرت علی(ع) قرار داده اند گفت: با توجه به اینکه چند سالی این اداره در محل بازار سارینا به فعالیت خود ادامه داده بود و ادامه این روند در شأن اداره آموزش و پرروش به عنوان یک نهاد اجتماعی که بیشترین ارتباط اجتماعی را باجامعه و مردم دارد نبود، تلاش شد تا با استفاده از فضاهای آموزشی که سال هاست به دلیل مدیریت نامناسب بلا استفاده باقی مانده بود مشکلات مکان این اداره برطرف شود.

انتقال اداره آموزش و پرورش به فضای مستقل و اداری

وی با بیان اینکه درنظر گرفتن یک فضای مستقل و مناسب برای اداره آموزش و پرورش در یک بازه زمانی کار بسیار سختی بود اما با بررسی امکانات و ظرفیت های موجود در فضاهای آموزشی محل جدید برای استقرار اداره انتخاب شد و امیدواریم که در چشم انداز بلند مدت، اداره آموزش و پرورش کیش در مکانی مناسب تر با فضای بیشتر و در خور شأن نام آموزش وپرورش کیش مستقر شود اما با توجه به وضعیتی که در چند سال گذشته این اداره در بازار سارینا داشت این گزینه می تواند بسیار مطلوب و قابل پذیرش باشد.

جاویدی ادامه داد: درطبقه هشتم بازار سارینا محل اداره به عنوان یک مجموعه مستقل نمی توانست قرار داشته باشد با توجه به اینکه همکاران از ابتدایی ترین امکانات مانند نمازخانه و سرویس بهداشتی در محل اداره بی بهره بودند و باید از فضاهای موجود در بازار استفاده می کردند و این در شان یک نهاد و مجموعه فرهنگی که از بیشترین ارتباط و جایگاه ویژه اجتماعی برخوردار است نبوده و نیست همچنین قطع شدن گاه و بی گاه آب و برق به دلیل پرداختن نشدن به موقع شارژ و پرداخت  شارژ ماهانه بابت آب و برق مجموعه بازار که بدهی ۸۵ میلیون تومانی را به این اداره تحمیل کرد از مشکلاتی بود که با استقرار در محل بازار وجود داشت.

وی با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت فرهنگی واجتماعی، معاونت پشتیبانی و توسعه و معاونت عمرانی سازمان اظهار کرد: با توجه به حمایت های مدیرعامل و معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش طبقه دوم دبیرستان دوره دوم نمونه دولتی آیت الله خامنه ای جزیره که در منطقه صفین قرار دارد برای انتقال اداره آموزش و پرورش مهیا شده و با امکاناتی که در این فضا وجود دارد همکاران به راحتی می توانند به فعالیت های خود پرداخته و از فضای کافی برای انجام امور اداری برخوردار باشند.

رئیس آموزش وپرورش کیش با بیان اینکه هم اکنون با قرار گرفتن در این فضا به خوبی احساس می کنید که در یک فضای اداری به نام اداره آموزش و پرورش کیش قرار دارید گفت: در حال حاضر برخی از بخش ها در حال تکمیل است و نصب کولرها با توجه به گرم شدن هوا، نصب تابلوی اداره آموزش وپرورش، تعمیرات و آماده سازی درب ورودی اداره از اولویت های مورد نظر است.

چیزی به عنوان کمبود فضای آموزشی نداریم

وی در رابطه با کمبود فضاهای آموزشی در سال جدید گفت: ما چیزی با عنوان کمبود فضای آموزشی نداریم و آنچه تاکنون وجود داشته نبود مدیریت صحیح بر فضاهای آموزشی است که بایک بررسی درست ومناسب همچنین در نظر گرفتن فضاهای آموزشی بی استفاده که گاه تبدیل به انباری شخصی در برخی مکان های آموزشی شده است می توان کاستی های فضاهای آموزشی را جبران کرد.

جاویدی تاکید کرد: نباید همواره منتظر بود تا دستی از بیرون مجموعه به کمک ما آمده و مشکلات ما را رفع کند بلکه با استفاده از تمامی امکانات و یک مدیریت صحیح می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

از تاسیس مدارس غیرانتفاعی استقبال می کنیم

وی در رابطه با افزایش مدارس غیرانتفاعی در سال جدید گفت: با توجه به سیاست دولت در واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی و غیردولتی بیان کرد: ایجاد فضای رقابت برای دریافت سرویس های مطلوب از سیاست های آموزش و پرورش در راستای سیاست های دولت مبنی بر واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی است و ما از کسانی که درخواست مجوز برای تاسیس مدارس و مراکزآموزشی غیر انتقاعی داشته باشند استقبال می کنیم.

سازمان متولی پرداخت هزینه های آب و برق مدارس نیست

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش پرداخت هزینه های آب و برق را از مهمترین چالش های موجود در آموزش و پرورش کیش عنوان کرد و افزود: هزینه آب و برق مدارس تا ابتدای مهر ماه ۹۵ توسط سازمان منطقه آزاد کیش پرداخت شده بود و هزینه های باقی مانده در برخی مدارس به صورت دست و پاشکسته توسط مسئولان مدارس و با استفاده از سرانه ای که در اختیار داشتند صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت هزینه آب و برق مدارس به هیچ عنوان از وظایف سازمان منطقه آزاد کیش نیست تصریح کرد: به صراحت می گویم که سازمان متولی پرداخت هزینه آب و برق مدارس نیست و برخی به غلط تصور می کنند که باید سازمان هزینه ها را پرداخت کند در حالیکه در سرزمین اصلی هم هزینه های آب و برق و حتی گاز از سرانه مدارس پرداخت می شود.

جاویدی با بیان اینکه در سرزمین اصلی علاوه بر سرانه، مدارس برخی حمایت های دیگر را از سوی اداره کل آموزش و پرورش کشور و استان دریافت می کنند که متاسفانه در کیش این کمک ها به دلیل تصور اینکه سازمان منطقه آزاد کیش دارای تمکن مالی است و می تواند در این راه مشارکت داشته باشد پرداخت نمی شود گفت: سازمان منطقه ازاد کیش همراهی و همکاری بسیار خوبی با اموزش و پرورش داشته است اما نباید انتظار داشت که تمامی هزینه های مدارس کیش توسط سازمان پرداخت شود و این فرهنگ غلطی است که در میان خانواده ها جا افتاده است.

وی ادامه داد:  باید با حرکت به سوی درآمدزا کردن مدارس و همراهی خانواده با در نظر گرفتن هزینه ای به عنوان سرانه آموزشی برای کمک به مدارس و آموزش فرزندانشان این مشکلات  در درون خانواده بزرگ آموزش و پرورش برطرف شود.

کاهش اسکان فرهنگیان در نوروز ۹۶ در مقایسه با سال گذشته

رئیس آموزش وپرورش کیش در بخش دیگری از این گفتگو به اسکان ۴۳۰خانوار فرهنگی در۸۰ کلاس از مدارس جزیره کیش در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۵۰ خانوار در کلاس ها و ۸۰ خانوار در چادرهای شخصی که در مدارس برپا کرده بودند اسکان داده شدند که با آمار ارائه شده در طی ۱۴ روز از ۲۸ اسفند ۹۵ تا ۱۲ فروردین ۹۶ جمعا۵۴۹۵ نفر روز از امکانات اسکان فرهنگیان در کیش استفاده کردند.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای اسکان سال ۹۵ که ۱۴۳ کلاس بود به دلیل کمبود امکانات و تجهیزاتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته بود در نوروز امسال تنها توانستیم ۸۰ کلاس را برای استفاده فرهنگیان در ایام نوروز تچهیز کنیم.

دانیار جاویدی همچنین در رابطه با اظهار نظری که از سوی وزیر آموزش و پرورش در خبرها مبنی بر اینکه از سال آینده مدارس در اختیار اسکان فرهنگیان در ایام نوروز قرار نمی گیرد افزود: به عنوان یک معلم با این مسئله موافق هستم زیرا در اسکان فرهنگیان در مدارس چیزی به نام تکریم فرهنگیان وجود ندارد اما به عنوان یک مدیر ومسئول اگر ابلاغی در این رابطه صورت بگیرد همانند سال های گذشته به وظایف خود عمل خواهم کرد.

لازم به ذکر است هزینه اسکان هر خانوار فرهنگی در مدارس کیش شبی ۳۱ هزار تومان بود و هر فرهنگی می توانست با کارت شناسایی فرهنگی خود به مدت ۳ شب در کیش از امکانات اسکان آموزش و پرورش کیش استفاده کند.

جزیره مرجانی کیش با ۹۱٫۵ کیلومتر مربع مساحت در جنوبی ترین بخش از سرزمین ایران اسلامی در میان آب های نیلگون خلیج فارس دارای جمعیت جوانی است که بیش از ۷ هزار نفر از آنان در مدارس دوره اول و دوم  ابتدایی و دبیرستان در حال تحصیل می باشند.

منبع: کیش پرس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4100
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.