• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برق هندورابی از کجا تأمین می شود؟ / طرح های عمرانی این جزیره در چه وضعیتی هستند؟

  • کد خبر : 4080
  • 22 فروردین 1396 - 0:56
برق هندورابی از کجا تأمین می شود؟ / طرح های عمرانی این جزیره در چه وضعیتی هستند؟

رامین افشاری با اعلام اینکه زیر ساخت های آب و برق ، مخابرات وخیابان کشی های جزیره هندورابی در سال ۹۶ با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان اجرا می شودٰ، گفت: برق این منطقه از چیرویه تامین خواهد شد .

رامین افشاری روز گذشته به روند مثبت توسعه در جزیره هندورابی اشاره کرد و گفت : در طرح جامع این جزیره و با مذاکراتی که با مشاوران داخلی و خارجی صورت گرفت این جزیره به عنوان برندی برای آرامش Calm Island ( جزیره آرامش )نامگذاری و معرفی شد ه است.
وی با بیان اینکه بکر بودن و حفظ آرامش جزیره مورد تاکید مدیرعامل منطقه آزاد کیش است گفت : اگر چه سفرهای گردشگری به این جزیره راه اندازی شده است اما قرار است همچون سایر جزایر ، با هیجان،تجارت و اقتصاد همراه باشد ، جزیره آرامش باید به معنای واقعی آرامش را به گردشگران هدیه کند.
افشاری درمورد اینکه حضور گردشگر به محیط زیست منطقه آسیب نخواهد رساند گفت : برای داشتن توسعه پایدار، باید اقتصاد، محیط زیست و طرح های توسعه ای هم پایدار باشند.
معاون عمرانی سازمان منطقه ازاد کیش در پاسخ به این سئوال که آیا طرح های عمرانی دیگری برای توسعه در هندورابی دارید، گفت : در بحث توسعه دریایی تنها بندر مورد نظر بود و طرح دیگری نداریم تنها در طرح جامع توسعه ، مجموعه ای همچون هتل ترنج کیش به عنوان ‘بنگالو ‘ اما با مصالحی سبک از جنس بامبو در ناحیه ای که مرجان وجود نداشته باشد ایجاد می کنیم که این موضوع نیز با تاکید بر رعایت مسائل محیط زیستی صورت خواهد گرفت و آسیبی به آن نخواهد زد .
وی با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت های اصلی بندر و فرودگاه هندورابی به طور کامل به پایان رسیده است افزود : از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ایجاد شرایط لازم برای حمل و نقل در جزیره است ،در طرح جامع ، بحث خیابان کشی ، جانمایی هتل ها و فضاهای مسکونی دیده شده است که درسال جاری اقدامات خود را دراین راستا انجام خواهیم داد.

* مذاکره برای ایجاد شبکه مخابراتی در هندورابی
به گفته افشاری ،ایجاد زیر ساخت های مخابراتی از دیگر اقداماتی است که درسال ۹۶ به آن پرداخته خواهد شد ، برای ایجاد شبکه مخابراتی در هندورابی ، سازمان منطقه آزاد کیش دکلی را ایجاد خواهد کرد که با اپراتورهای همراه اول و ایرانسل مذاکراتی شده است که تجهیزات نصب می شود و این موضوع به پیمانکار هم ابلاغ شده است.
وی در مورد تامین آب و برق جزیره هندورابی گفت : تامین برق مانند نیروگاه کیش به صورت محلی نه تنها صرفه اقتصادی ندارد بلکه استفاده از گازوئیل آلودگی محیط زیست را به همراه خواهد داشت از این رو در نظر داریم از طریق کابل زیر دریایی از نزدیکترین محل به هندورابی یعنی ‘چیرویه’ برق مورد نظر را تامین کنیم ، اجرای این طرح توجیه اقتصادی دارد و تا ۱۵ سال آینده مشکل برق هندورابی را حل خواهد کرد.
افشاری با بیان اینکه با استان هرمزگان و وزارت نیرو در این زمینه مذاکره شده است افزود : با شرکت ‘صا ایران ‘ که کابل کشی زیر دریایی و شبکه فیبر نوری برای جزایر خلیج فارس و دکل های نفتی را بر عهده دارد مذاکراتی انجام شده است که پیگیر آن هستیم .

* اجرای طرح های زیر ساختی آب و برق ، مخابرات و راههای دسترسی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار
وی بودجه لازم برای اجرای طرح های مورد نظر در سال ۹۶ در هندورابی را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : با پیشنهاد آقای مونسان مدیر عامل منطقه آزاد کیش قرار است برای اسکان نیروهای سازمان مجموعه ای نیز در هندورابی در نظر گرفته شود این رقم برای طرح های زیر ساختی آب و برق، جاده و خیابان کشی ،مخابرات و اسکان نیروها پیش بینی شده است .

بندر صیادی چیرویه واقع در استان هرمزگان ؛ شهرستان بندر لنگه ؛ بخش شیب کوه است که جزیره هندورابی در ۹ کیلومتری جنوب غربی چیرویه واقع شده‌است.
جزیره هندورابی نیز از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران که در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته‌است.
جزیره هندورابی با ۲۲٫۸ کیلومتر مربع مساحت در فاصله ۳۲۵ کیلومتری بندرعباس در خلیج فارس و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان و در ۲۸ کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته و فاصله هندورابی تا بندر لنگه ۱۳۳ کیلومتر است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4080
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.