• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بیست پایگاه امداد در کیش مستقر می شود

  • کد خبر : 3451
  • 08 اسفند 1395 - 14:51
بیست پایگاه امداد در کیش مستقر می شود

رئیس جمعیت هلال احمر کیش تصریح کرد: با توجه به اینکه جزیره هندورابی نیز امسال به چرخه گردشگری کیش افزوده شده است، یک مرکز امداد و نجات در این بخش نیز فعال خواهد بود ضمن اینکه قطعا بندر آفتاب و چارک نیز تحت پوشش امداد و نجات جزیره کیش قرار خواهند گرفت.

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محسن آسوبار، رئیس جمعیت هلال احمر جزیره کیش از حضور ۲۰ پایگاه امداد و نجات در جزیره خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات بیشتر و مطمئن تر به مسافران و گردشگران امسال ۲۰ پایگاه امداد و نجات در کنار ۱۰ پایگاه جوانان در کیش مستقر خواهند شد تا شرایط امداد رسانی بیش از پیش سهو و آسان شود.

وی ادامه داد: ۱۰ پایگاهی که به نام جوانان پیش بینی شده است در راستای توزیع سی دی، بروشور و مسائلی نظیر پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر جوانان و به طور کلی فرهنگسازی درباره مباحث جوانان فعال خواهند بود تا در زمان نوروز که کیش یکی از مراکز پر رفت و آمد است، بتوانند فعالیت های پیشگیرانه گسترده ای را انجام دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش تصریح کرد: با توجه به اینکه جزیره هندورابی نیز امسال به چرخه گردشگری کیش افزوده شده است، یک مرکز امداد و نجات در این بخش نیز فعال خواهد بود ضمن اینکه قطعا بندر آفتاب و چارک نیز تحت پوشش امداد و نجات جزیره کیش قرار خواهند گرفت.

آسوبار از استقرار پزشک در مراکز امداد و نجات خبر داد و گفت: امسال در اغلب پایگاه های امداد و نجات هلال احمر پزشک مستقر خواهیم داشت تا امداد گران علاوه بر آموزش بهتر بتوانند خدمات با کیفیت تر و بهتری را به متقاضیان ارائه دهند.

وی توضیح داد: استقرار پزشک در مراکز امداد و نجات از جمله مسائلی است که کیش در اجرای آن پیشرو است و هنوز در بسیاری از نقاط کشور اجرا نمی شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش ادامه داد: امدادگران حاضر در جمعیت هلال احمر تمام تلاش خود را انجام می دهند تا بتوانند بخشی از بار مسئولیتی بیمارستان را کاهش دهند لذا در این راستا قسمتی از خدمات درمانی نظیر: تزریقات، معاینه های سرپایی، بخیه و … به صورت رایگان ارائه می شود.

آسوبار از حضور نیروهای امدادی گسترده در مراکز هلال احمر کیش خبر داد و افزود: امسال نزدیک به ۸۵ تا ۹۵ امدادگر در پایگاه های کیش حضور خواهند داشت ضمن اینکه مانند نوروز سال قبل، امسال نیز گروه واکنش سریع را در سطح شهر مستقر خواهیم داشت.

وی افزود: در تیم  واکنش سریع یک دستگاه خودرو نجات به همراه یک آمبولانس در میدان امیرکبیر مستقر می شوند تا در صورت بروز هر گونه حادثه بالافاصله به محل اعزام شوند به همین خاطر این تیم واکنش سریع در سه شیفت عملیاتی که همواره ۵ امدادگر در آن حضور دارند، به صورت دائم فعال است.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش درباره پراکندگی مراکز امداد و نجات در جزیره گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران مبادی ورودی نظیر فرودگاه و بندرگاه در مرحله نخست توسط امدادگران پوشش داده می شود و گروه های امدادی در آن مستقر خواهند بود ضمن اینکه مراکز گردشگری نظیر اسکله، کشتی یونانی و … نیز در این رویکرد تحت پوشش عملیاتی سازمان هلال احمر قرار دارند.

آسوبار تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در مرکز شهر و نزدیک مراکز تجاری نیز پایگاه هایی را مستقر خواهد داشت تا بتوانیم تمام سطح جزیره را پوشش دهیم و در صورت بروز حادثه در نخستین لحظات اقدام را انجام دهیم.

وی از انجام اقدامات اولیه برای اجرای طرح جزیره ایمن خبر داد و گفت: در ایران جزیره کیش به عنوان پایلوت جزیره ایمن خواهد بود به همین خاطر پیش نویس این طرح انجام شده و ما به شدت پیگیر هستیم تا آن را به مرحله اجرا بگذاریم.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش ادامه داد: این میزان از انسجام و تلاش برای ایجاد امنیت در جزیره کیش قابل تحسین است و من فکر نمی کنم در هیچ نقطه دیگری از ایران این نوع اقدامات وجود داشته باشد لذا لازم است که  از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران بخش های مختلف از جمله گردشگری تشکر کنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3451
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.