• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تقدیر از ۱۴ شاعر برگزیده در اختتامیه سومین جشنواره شعر و سرود کیش

  • کد خبر : 3431
  • 07 اسفند 1395 - 20:23
تقدیر از ۱۴ شاعر برگزیده در اختتامیه سومین جشنواره شعر و سرود کیش

دبیر سومین جشنواره شعر و سرود کیش گفت : اشعار ارسالی در مرحله اول ارزیابی شدند که در نهایت ۲۵۰ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که پس از داوری نهایی توسط داوران مطرح کشور؛ علیرضا قزوه ،محمد علی بهمنی و سعید بیابانکی، ۱۴ شاعر به عنوان برگزیده انتخاب شده اند که در آئین اختتامیه معرفی خواهند شد.

یه گزارش کیشوندنیوز و به نقل از ایرنا نغمه مستشار نظامی روز شنبه با اعلام اینکه ۸۸۲ اثر به این رویداد ادبی ارسال شد اظهار کرد : این آثار در چهار قالب سروده شده بودند که ۴۳۶ قطعه در قالب کلاسیک، ۳۰۹ اثر در شعر نو ، ۶۴ شعر در قالب طنز و ۷۳ قطعه در شاخه ترانه و سرود است.
شاعر مجموعه ‘همه تو’ ، خلیج فارس، اقتصاد مقاومتی و جزیره زیبای کیش را موضوعات جشنواره سوم عنوان کرد و افزود : از بین آثار ارسال شده ۲۴۸ شعر به موضوع جزیره کیش ، ۳۸۶ شعر به خلیج فارس ، ۱۸۴ شعر به موضوع اقتصاد مقاومتی و ۶۴ شعر به حوزه طنز اختصاص داشت.
وی گفت : اشعار ارسالی در مرحله اول ارزیابی شدند که در نهایت ۲۵۰ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که پس از داوری نهایی توسط داوران مطرح کشور؛ علیرضا قزوه ،محمد علی بهمنی و سعید بیابانکی، ۱۴ شاعر به عنوان برگزیده انتخاب شده اند که در آئین اختتامیه معرفی خواهند شد.
خالق مجموعه ‘ ردپای روشنی ‘ با اعلام اینکه درهرقالب سه نفر به عنوان نفرات برتر معرفی می شوند افزود:به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی،لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد .
وی با یاد آوری اینکه ۲۷ اثر از ۱۲ شاعرخارجی از کشورهای افغانستان، عراق، هند، پاکستان، تاجیکستان، هلند و لیتوانی به جشنواره ارسال شده است افزود : از میان آنها چهار شاعر خارجی و شاعرانی از جزیره کیش نیز تقدیر خواهند شد.
دبیر سومین جشنواره شعر و سرود کیش گفت:اشعار برگزیده این دوره در قالب ویژه نامه و کتاب جشنواره دوم نیز در آئین اختتامیه توزیع خواهد شد.
وی گفت : به دلیل تنوع موضوعی،آثار ارزشمندی به این دوره ازجشنواره رسیده است ، شعرهای برگزیده قابلیت چاپ در چند مجموعه را دارد.
مستشارنظامی به برپایی نمایشگاه خطی از شعرهای برگزیده به قلم استاد ‘اسحاق اکابری ‘به خط نستعلیق و خودکاری ،اجرای آثار برتر ارسالی به جشنواره توسط گروه موسیقی ‘کیش مهر’ به عنوان برنامه های آئین اختتامیه یاد کردوگفت : آئین پایانی این رویداد ادبی دوشنبه نهم اسفند ماه برگزار می شود.
وی افزود : در آئین اختتامیه علاوه بر مسئولان ، شاعران و علاقه مندان به شعر و ادب محلی ،تنی چند از شاعران مطرح و مسئولان حوزه شعر و ادب حضور خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، نخستین دوره جشنواره شعر در سال ۹۳ در کیش به صورت سوگواره عاشورایی و درسطح شاعران جزیره برگزار شد و جشنواره دوم ویژه شاعران کیش و مناطق آزاد بود.
در دومین دوره ۸۶ شاعر از مناطق آزاد با ۳۴۰ اثر در جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۱۷ اثر از شاعران کیش و مناطق آزاد برگزیده شد که آثار برگزیده شاعران در کتابی به نام’ نوای نینوا در کیش’ جمع آوری و به صورت کتاب به چاپ رسید و قرار است در جشنواره سوم توزیع شود.
همه تو، در اوج غربت نارنج،۱۴۲۰ سال پس از تو، در طالع تو ستاره زیاد است ماه نه، ردپای روشنی، یک جرعه سیب و زنی شبیه خودش مادر از جمله آثار نغمه مستشار نظامی است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3431
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.