• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

سومین دوره جشنواره شعر و سرود در کیش برگزار می شود

  • کد خبر : 3332
  • 02 اسفند 1395 - 14:33
سومین دوره جشنواره شعر و سرود در کیش برگزار می شود

بنابر این گزارش، ۸۸۲ اثر داخلی و خارجی در بخش های مختلف از جمله ۳۴۶ ا شعر کلاسیک، ۳۰۹ اثر نو، ۶۴ شعر طنز و ۷۳ قطعه در قالب شعر و سرود و همچنین ۲۷ اثر شعرای خارجی از کشورهای لیتوانی، عراق، هندوستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و هلند به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش، این جشنواره روز دوشنبه ۹ اسفند با حضور داورانی از جمله علیرضا قزوه، محمد علی بهمنی و سعید بیابانکی و جمعی از شعرای داخلی و خارجی در تالار مینوی پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش برگزار می شود.

بنابر این گزارش، ۸۸۲ اثر داخلی و خارجی در بخش های مختلف از جمله ۳۴۶ ا شعر کلاسیک، ۳۰۹ اثر نو، ۶۴ شعر طنز و ۷۳ قطعه در قالب شعر و سرود  و همچنین ۲۷ اثر شعرای خارجی از کشورهای لیتوانی، عراق، هندوستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و هلند به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

همچنین، از بین اشعار ارسال شده، تعداد ۲۴۸ شعر با موضوع جزیره کیش، ۳۸۶  شعر با موضوع خلیج فارس و ۱۸۴ شعر با موضوع اقتصاد مقاومتی در این جشنواره شرکت کرده اند.

تعداد ۲۵۰ شعر از آثار ارسال شده بر اساس مشخصات اولیه شعر در بخش های شرکت کننده، ارتباط کامل با موضوع، وزن و قافیه، زبان کار و کیفیت نحوی اثر از نظر دستور زبان فارسی  به مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت در هر بخش ، ۳ اثر برگزیده انتخاب می شوند.

در بخش داوری نیز این اشعار بر اساس نو آوری، بدیع بودن، استفاده از قالب های نو و کم کاربرد  انتخاب می شوند.

لازم به ذکر است، در این جشنواره از ۱۷ شاعر برگزیده و ۵ شاعر کیشوند تقدیر می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3332
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.