• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

خشکسالی در کشور تا ۲ سال آینده به پایان می‌رسد

  • کد خبر : 30166
  • 03 فروردین 1403 - 16:13
خشکسالی در کشور تا ۲ سال آینده به پایان می‌رسد

رئیس‌ سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در پنج ساله دوم خشکسالی هستیم و پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک یا ۲ سال آینده به پایان برسد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدحسن نامی روز پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ در سفر به استان خوزستان از سد و نیروگاه دز در شهرستان اندیمشک بازدید و آخرین وضعیت این سد را بررسی کرد.

وی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: در این دوره از بارش ها و فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در کشور و استان خوزستان، همکاری و همراهی مردم با مسئولان بود، هرآنچه مسئولان و دستگاه های اجرایی ابلاغ می کردند، مردم رعایت می کردند و همین موضوع سبب شد مدیریت بسیار بهینه در سیلاب اخیر شاهد باشیم که این موضوع درخور قدردانی است.

نامی به حضور همه مسئولان کشور در صحنه بحران اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور دائما مسائل را رصد و دستورهای لازم را ابلاغ می کرد و دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بودند و در صحنه حضور داشتند.

مدیر کل سازمان مدیریت بحران کشور می گوید: حضور مردم و مسئولان در صحنه و اجرای دستورها و ابلاغ ها می تواند در آینده خطر بلایای طبیعی را به صفر برساند، در این بارش سیل آسای اخیر در مناطقی که لزوم جابجایی و تخلیه روستاها وجود داشت، با همراهی مردم اتفاق افتاد و با اسکان اضطراری روستائیان و عشایر در معرض خطر، اتفاق بدی در کشور شاهد نبودیم.

وی گفت: در برخی مناطق دبی آب افزایش یافت و درصورتیکه جابجایی و تخلیه انجام نمی شد، تلفات اتفاق می افتاد که با همکاری و همراهی مردم و حضور در صحنه مسئولان بدون خطر و حادثه از سیلاب عبور کردیم.

نامی با بیان اینکه در ۵ ساله دوم خشکسالی هستیم، افزود: پیش بینی می شود این وضعیت تا یک یا ۲ سال آینده به پایان برسد و درصورتیکه بارندگی های اخیر که رحمت الهی بود، اتفاق نمی افتاد، در تابستان امسال برای تامین آب برخی مناطق دچار مشکل     می شدیم.

سد و نیروگاه دز در شمال استان خوزستان، نقش مهمی در مهار کردن سیلاب های بالادست، تامین آب کشاورزی و آشامیدنی و همچنین تولید برق ایفا می کند.

در این بازدید، عباس صدریان فر، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، رئوفی نسب، مدیرعامل سد و نیروگاه دز و جمعی از مسئولان حضور دارند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=30166
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.