• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

دود طرح “ثبت اطلاعات شرکت‌های فعال کیش” در چشمان کارگران

  • کد خبر : 3015
  • 13 بهمن 1395 - 7:34
دود طرح “ثبت اطلاعات شرکت‌های فعال کیش” در چشمان کارگران

طی روزهای اخیر پیام‌هایی به کیشوند نیوز رسیده مبنی بر اجبار کارگران و کارمندان شرکت‌های فعال در جزیره کیش به انجام دادن آزمایش عدم اعتیاد.

موضوع اجبار کارگران و کارمندان شرکت‌های فعال در جزیره کیش به انجام دادن آزمایش عدم اعتیاد را که پیگیری کردیم، متوجه شدیم این اقدام مربوط می‌شود به اجرای طرح ثبت اطلاعات شرکت‌های فعال اقتصادی جزیره کیش در سامانه مجوز اشتغال و فعالیت اقتصادی که به‌تازگی در جزیره کیش در حال اجرا می‌باشد. اجرای این طرح در منطقه آزاد کیش شاید که نه، قطعاً بر اساس نظرات کارشناسی شده انجام شده و نتیجه مثبت اقتصادی در پی خواهد داشت. اما اجرای این طرح موجب رنجش برخی مخاطبان کیشوند نیوز و کیشوندان شده است و موجب طرح چند سوال در ذهن ما؟!

اولا با توجه به اینکه هر فرد طبق قانون کار در بدو ورود به یک شرکت باید چنین آزمایشی را انجام دهد و این هزینه‌ها را قبلاً متقبل شده است، چه لزومی دارد که برای ثبت فعالیت اقتصادی یک شرکت در جزیره کیش این اقدام صورت گیرد و در کل طبق چه قانونی افراد ملزم به اجرای آزمایش عدم اعتیاد هستند و اینکه این هزینه را چه کسی باید پرداخت کند (کارگر یا کارفرما) ؟

سئوال دوم که کمی جای بحث دارد اینکه چرا در هفته‌های اخیر هزینه آزمایش عدم اعتیاد در بیمارستان کیش رشد حدوداً ۵۰ درصدی داشته و این مبلغ از ۳۸ هزار تومان (تا ۱۰ روز قبل) به میزان ۵۶ هزار تومان افزایش یافته است؟

شاید برای خیلی از افرادی که ساکن کیش هستند چنین مبلغی ناچیز و بی اهمیت به نظر برسد ولی برای کارگران شرکتی که از نام جزیره کیش تنها دوری از خانواده را برای خود به‌یدک می‌کشد ودر حال اندوختن همین اندک مقادیر هستند تا سفره خانواده‌شان در عید نوروز خالی نباشد، اینچنین مبالغی سنگین است و جا دارد از مسئولین مربوطه نسبت به بازنگری در این قانون اقدام لازم را مبذول بفرمایند و توجه بیشتری به قشر کارگر و ساکن جزیره کیش داشته باشند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3015
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.