• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

ضرورت نگاه ملی به ظرفیت های ورزشی کیش

  • کد خبر : 30013
  • 14 اسفند 1402 - 22:40
ضرورت نگاه ملی به ظرفیت های ورزشی کیش

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در نشست صمیمانه وزیر ورزش وجوانان کشور با روسای هیئت های ورزشی کیش بر ضرورت نگاه ملی به جایگاه ورزش کیش در کشور تاکید کرد.

به گزارشکیشوندنیوز به نقل از شرکت عمران، آب و خدمات کیش، محسن نظر پور با اشاره به ویژگی و مشخصه های جزیره کیش در حوزه شهری به عنوان یک شهردار اظهار کرد: داشتن سرانه بالای ورزشی در کشور نسبت به سرزمین اصلی و استانداردهای بین المللی، شهرت کیش به شهر بدون چراغ قرمز، شهر بدون سیم وکابل، شهر بدون دیوار، ممنوعیت بوق زدن در خیابان های کیش، داشتن بالاترین سرانه فضای سبز در کشور، دارا بودن تنها زمین هیبریدی کشور، مجموعه سوارکاری با وسعت بی نظیر، و مجموعه ورزشی المپیک کیش از شاخصه هایی جزیره کیش است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۶۷۴ رویداد ورزشی ملی و بین المللی در جزیره کیش در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: با احتساب ۳۶۵ روز سال می توان گفت روزانه ۵  رویداد مهم ورزشی در سطح ملی و بین المللی در جزیره کیش برگزار شده است.

نظرپور با بیان اینکه سال ۹۹ امکانات ورزشی کیش به شدت فرسوده بود تاکید کرد: حجم وسیعی از اعتبارات عمرانی صرف نوسازی و بهسازی امکانات و اماکن فرسوده ورزشی شد.

وی با تاکید بر اینکه سالانه حدود یک هزار میلیارد ریال هزینه نگهداری اماکن ورزشی در کیش می شود افزود: حدود ۲ هزار میلیارد صرف احداث و بهسازی زمین های فوتبال کیش در سال ۱۴۰۲ شده و به همین میزان صرف برگزاری رویدادهای ورزشی در کیش شده است.

به گفته نظرپور بخش خصوصی کیش نیز به همین میزان برای ورزش جزیره هزینه می کند.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با تقدیر از عملکرد بخش خصوصی در حوزه ورزش کیش تصریح کرد: ورزش یکی از زیرمجموعه های حوزه گردشگری است و برای توسعه گردشگری ورزشی در کیش باید به جزیره کیش نگاه ملی داشت و حوزه ورزش کیش را تقویت کرد.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به فرصت ها و ظرفیت های ورزشی کیش و فعال بودن هیئت های ورزشی کیش، فدراسیون های ورزشی می توانند بخشی از اعتبارات خود را به برگزاری رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی در جزیره کیش اختصاص دهند تا شاهد رشد و توسعه رشته های مختلف ورزشی در کشور با بهره گیری از امکانات کیش باشیم.

صبح امروز کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان کشور به همراه مریم کاظمی پور معاون ورزش بانوان و رسول منعم سرپرست دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با حضور در جزیره کیش پس از بازدید از اماکن و امکانات ورزشی جزیره کیش در نشست صمیمی به روسای هیئت های ورزشی حضور یافت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=30013
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.