• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در ساماندهی موتورهای شارژی کیش

  • کد خبر : 29632
  • 03 بهمن 1402 - 22:01
استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در ساماندهی موتورهای شارژی کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در چهارمین جلسه شورای ترافیک سال ۱۴۰۲ بر ضرورت تکمیل طرح ساماندهی موتورهای شارژی تا فرارسیدن نوروز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، در چهارمین جلسه شورای ترافیک سال ۱۴۰۲ که دوشنبه دوم بهمن، با حضور جمعی از مسئولان، معاونان و مدیران سازمان و شرکت های تابعه برگزار شد، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان با اشاره به اینکه چالش موتورهای شارژی چند وجهی بود و تصمیمات این حوزه نیز بر بخش های مختلفی چون تولید کنندگان ، خدمات دهندگان و گردشگران تاثیر گذار است گفت: راهکارهای جدید برای ساماندهی واردات ، تولید و تردد موتورها باید با دقت نظر بالا و البته توجه به تاب آوری معابر جزیره اجرا شود.

حفظ تعادل بین اسقاط موتورهای شارژی و پلاک شدن موتورهای جدید، تعیین کاربری های سه گانه شخصی ، تجاری و یا گردشگری برای موتورها با اختصاص پلاک های های سفید ، آبی و قرمز، کنترل هوشمند رفت و آمد و سرعت موتورها از طریق  GPS  و دیگر ابزارهای مورد نیاز ، بهره گیری از طرح های شرکت های دانش بنیان ، استفاده از ظرفیت های IT، توجه به دیگر ابعاد موضوع از جمله برگزاری  دوره های آموزشی برای راکبان خاطی از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان به عنوان راه حل چالش های موجود بر آنها تاکید کرد.

وی همچنین کنترل رده سنی ، توجه به سن قانونی و دارا بودن گواهینامه راکبان موتور، تعریف مسیر و استفاده از ظرفیت های قابل دسترسی آسان تا پیش از عید نوروز برای جلوگیری از آسیب های جدی به راکبان موتور و ‌بهبود فضای گردشگری کیش را از موارد مهم عنوان کرد که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان سخنان خود از شرکت عمران، آب و خدمات به ویژه مدیر حمل و نقل و ترافیک شهری این مجموعه برای تلاش های مستمر و ایجاد تحول در حوزه ترافیک شهری قدردانی کرد.

در این جلسه دو شرکت دانش بنیان سامانه های طراحی شده برای بهبود روند ساماندهی موتورهای شارژی ، از جمله تهیه بانک اطلاعی از دارندگان موتور در سطح جزیره با هدف قانونمندتر کردن استفاده از این وسیله نقلیه، تردد ایمن در معابر کیش و اختصاص پلاک های رنگی به کاربری های شخصی ، گردشگری و تجاری را شرح دادند.

 ملزم شدن اسنپ به پیروی از قوانین ترافیکی و حمل و نقل کیش، تایید واردات خودروهای حمل و نقل عمومی از سوی دولت و پیگیری برای تسریع واردات خودرو به کیش به عنوان اولین منطقه آزاد موفق در اجرای این مصوبه ، دیگر موضوعاتی بود که در چهارمین جلسه شورای ترافیک سال ۱۴۰۲ تشریح و بررسی شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29632
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.