• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
9

محسن رضایی: جزیره کیش سر آغاز آموزش‌های غواصی رزمندگان دفاع مقدس بود

  • کد خبر : 29531
  • 20 دی 1402 - 11:59
محسن رضایی: جزیره کیش سر آغاز آموزش‌های غواصی رزمندگان دفاع مقدس بود

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با حضور در دومین کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره، ارادت و احترام خود را نسبت به خانواده‌های شهیدان غواص اظهار داشت.

به گزارش کیشوندنیوز، سردار سرلشگر محسن رضایی، با حضور در آیین اختتامیه دومین کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره، ارادت و احترام خود را نسبت به خانواده‌های شهیدان غواص اظهار داشت.

محسن رضایی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه شناختی و معرفتی شهدای غواص بیان داشت: ایجاد گردان‌های غواص یک نوآوری و خلاقیت بی بدیل بود که هرچه کنگره و یادواره در جهت شناخت بیشتر این افتخار آفرینی‌ها بگذاریم باز هم کم است.

وی با یادآوری جایگاه و مقام بالای شهدا نزد مردم ایران خاطرنشان کرد: در هیچ دینی مانند اسلام جایگاه و منزلت برای شهدا قائل نشده است و در قرآن شهدا زنده خوانده می‌شوند که نزد خدای متعال روزی می‌خورند و خشنودند و این مقام و توصیف از شهدا در قرآن، بسیار عظیم و عجیب است؛ فلذا شهدا در فرهنگ و اعتقادات و دین ما دارای منزلت بی بدیل هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با توضیح وضعیت سخت و بحرانی امکانات و تجهیزات نظامی کشور در دوران جنگ توضیح داد: دشمنان ابتدای انقلاب نوپای ایران را بهترین فرصت برای شکست و نابودی کشورمان ارزیابی کرده بودند اما آن‌ها از رمز پیروزی یعنی سه رکن ایمان، نوآوری و حرفه‌گرایی غافل بودند که غواصان دوران دفاع مقدس بهترین مصداق این سه رکن بودند و اگر امروز هم این سه رکن در امور جریان یابد معجزه‌گر خواهد بود.

محسن رضایی خطاب به جوانان گفت: در آن مکانیزم ایمان و فن آوری، وقتی رزمندگان برای رضای خدا مجاهدت می کردند اولا از تنهایی و افسردگی رهایی می یافتند و ثانیا به معنا و خودشناسی می‌رسیدند و امروز مشکل و معضل دنیای غرب، همین تنهایی و بی معنایی است که قصد انتقال و تسری آن به ایران دارند و این یک خطر است.

وی با بیان اینکه امروز حزب‌گرایی و جناح بندی‌ها نباید عامل توسعه این ضدارزش‌ها بشود، اظهار داشت: باید خیلی مراقب بود که این مسائل عاملی برای رواج فردگرایی و شخص محوری نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر خاطراتی از دفاع مقدس و اهمیت و تحول آفرینی گردان‌های غواص در روند جنگ خاطرنشان کرد: رشادت‌های غواصان در دفاع مقدس روند جنگ را تغییر داد و یک میدان جدید نبرد پیش روی رزمندگان اسلام باز کرد و یکی از مکان‌های آموزش آن‌ها جزیره کیش بود فلذا برپایی کنگره شهدای غواص در این جزیره مناسبت دارد.

رضایی در پایان با اشاره به سختی‌ها و حساسیت‌ها و شرایط بسیار دشوار غواصان در آموزش‌ها و عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس، آن ها را دارای بالاترین و بهترین درجات دانست و آرزوی علو درجات برای آنان نمود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29531
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.