• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

شناور پیشرفته مسافری و باری در کیش به آب انداخته شد

  • کد خبر : 294
  • 15 آبان 1394 - 1:41

با حضور مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی کشور، یک فروند شناور با ظرفیت حمل ۵۰ مسافر و ۳۰ تن بار در جزیره کیش، مورد بهره برداری قرار گرفته و به آب انداخته شد. بهره برداری از این شناورکه با اعتباری بالغ بر ۶/۲ میلیون یورو با ظرفیت حمل ۵۰ مسافر و ۳۰ تن بار و […]

با حضور مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی کشور، یک فروند شناور با ظرفیت حمل ۵۰ مسافر و ۳۰ تن بار در جزیره کیش، مورد بهره برداری قرار گرفته و به آب انداخته شد.

بهره برداری از این شناورکه با اعتباری بالغ بر ۶/۲ میلیون یورو با ظرفیت حمل ۵۰ مسافر و ۳۰ تن بار و سوخت در شرکت بوت سرویس جزیره کیش ساخته شده است تردد کارشناسان ، مهندسان و خدمه سکوهای نفتی واقع در خلیج فارس تسهیل می شود.

شناور راه شناسان  ۱ به طور کامل توسط متخصان و کارشناسان ایرانی ساخته شده و با  پیشرفته ترین سیستم های ناوبری هدایت می شود و می تواند در شرایط طوفانی و تا ارتفاع موج ۵۶ متر به سلامت سفر کند. بدنه شناور از آلومینیوم ساخته شده ، طول آن ۲۴ متر وحداکثر سرعت آن ۴۸ کیلومتر بر ساعت است.

کابین مسافران نیز مجهز به سیستم های تهویه مطبوع ، خنک کننده و امکانات صوتی و تصویری است .

این شناور به سفارش تعاونی راه شناسان خلیج فارس ومشارکت بانک توسعه تعاون در مدت ۳۰ ماه در شرکت بوت سرویس جزیره کیش ساخته شده و اعتبار ان از محل وجوه اداره شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی کشور تامین شده است.    

دکتر جیرفتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم بهره برداری از این شناور، تقویت بنیادی  تولید داخلی و افزایش صادرات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را از مهم ترین اصول فعالیت های عمرانی و اقتصادی کشور برشمرد ودر خصوص تقویت واحدهای تولیدی صنعتی در جزیره کیش اظهار داشت: بهره مندی از حضور متخصان مجرب داخلی و توان فنی و مهندسی شرکت های تولیدی در جزیره کیش می تواند رونق صنعت را در این منطقه شتاب بیشتری بخشیده و در نهایت منجر به افزایش صادرات به کشورهای همسایه ورونق اقتصادی کشور شود.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش همواره حامی تولید کنندگان داخلی بوده و از توسعه صنایع با تکنولوژی پیشرفته استقبال می کند ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت گردشگری در جزیره کیش کارخانه بوت سرویس در زمینه ساخت شناورهای تفریحی نیز فعالیت کند.

علی جهاندیده معاون سازمان بنادرودریانوردی در این مراسم با تاکید براینکه در زمینه ساخت شناورهای مسافربری در کشور به خودکفایی رسیده ایم گفت : تا کنون تعداد قابل توجهی شناورهای تولید داخل در جزایر خلیج فارس از جمله کیش و قشم ، به بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت کشتی سازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت کامل از تولیدکنندگان داخلی آمادگی دارد تا به متقاضیان ساخت شناورهای مسافربری  تسهیلات با سود صفر درصد پرداخت نماید.

معاون سازمان بنادرودریانوردی افزود: با توجه به اهمیت رشد گردشگری دریایی  تا کنون بیش از ۴۰۰ طرح در زمینه ساخت شناورها ، تجهیزات بندری ، ساخت لندینگرافت و نوسازی شناورهای سنتی و تجهیزات مرتبط با توسعه گردشگری دریایی  به بانک ها معرفی شده است که بخش اعظم ان نیز بهره برداری رسیده و یا در آستانه بهره برداری است.

در پایان این مراسم نیز معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش به همراه معاون سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مدیران این سازمان در بازدید از کارخانه بوت سرویس کیش از نزدیک با مراحل ساخت شناورها آشنا شدند.

لازم به ذکر است شرکت کشتی سازی بوت سرویس ایران از سال ۱۳۸۲ تا کنون در کیش فعالیت دارد .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=294
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.