• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

جایروکوپتر‌های کیش بنزین ندارند!/ خطر تعطیلی یکی از تفریحات گردشگری

  • کد خبر : 29343
  • 22 آذر 1402 - 11:25
جایروکوپتر‌های کیش بنزین ندارند!/ خطر تعطیلی یکی از تفریحات گردشگری

مدتی است جایروکوپترها پرواز ندارند و با مشکل تأمین سوخت مواجه شده‌اند و یکی از جاذبه‌ها گردشگری کیش با خطر تعطیلی مواجه شده است.

به گزارش کیشوندنیوز، جایروکوپتر‌ یکی از تفریحات منحصر به فرد در‌ جزیره کیش است که طرفداران خاص خود را دارد.

شرکت فراپرواز جاوید کیش که مالکیت جایروکوپترهای کیش را در اختیار دارد، اخیراً از یک جایروکوپتر‌ دیگر رونمایی کرده است و تعداد بالگردهایش را به ۶ فروند رسانده است.

کاپیتان مهدی اعتمادفر در گفتگو با خبرنگار کیشوندنیوز گفت: جایروکوپتر جدیدs که به تازگی از کشور اسپانیا وارد کیش شده است از نوع الا اکیلیپس ۱۰ می‌باشد که قابلیت پرواز با سرعت ۲۰۰ کلیومتر در ساعت ، ارتفاع پرواز ۱۲۰۰۰ پا و مداومت پروازی ۴ ساعت دارد و بصورت سقف دار و بدون سقف قابلیت پرواز دارد.

وی افزود: این وسیله قابلیت دارد تا ان‌شالله در آینده نزدیک با انجام الزامات لازم پرواز بین جزیره کیش و هندورابی را انجام دهد.

کاپیتان اعتمادفر اظهار داشت: قیمت این جایروکوپتر در کشور اسپانیا حدود ۱۳۰ هزار یورو است و پرواز ایمن مانور پذیری بسیار از مشخصات این پرنده زیبا است و سوخت آن بنزین سوپر می‌باشد.

اما مدتی است جایروکوپترها پرواز ندارند و با مشکل تأمین سوخت مواجه شده‌اند و یکی از جاذبه‌ها گردشگری کیش با خطر تعطیلی مواجه شده است

مدیرعامل شرکت فراپرواز جاوید کیش در این رابطه گفت: مدتهاست به خاطر بنزین و سلیقه مدیر توزیع سوخت و دستورالعمل‌های بی پایه و اساس رو به تعطیلی هستیم‌.

وی با انتقاد شدید از مسئولان منطقه آزاد کیش افزود: nر ناتوانی قانونی سازمان منطقه آزاد همین بس که توان دریافت چند لیتر بنزین سوپر برای یک برند گردشگری در یک منطقه گردشگری که آیتم‌های گردشگری از ارکان آن محسوب میشود ندارد.

اعتمادفر افزود: اصلا نمی‌دانم معاونت گردشگری کیش خبر دارد یا نه که یکی از مراکزش تعطیل شده؟ از همه جای ایران سراغ کار ما را گرفته اند به‌جز معاونت گردشگری کیش که سراغی نگرفته است.

وی گفت: یا مشکلاتم را بدون نیاز به این سازمان منطقه آزاد حل میکنم و یا بعد از ۳۰ سال کار کردن، برای همیشه کیش را ترک خواهم کرد و به خرید و فروش ملک و اجاره داری خواهم پرداخت.

لازم به ذکر است که عدم تخصیص بنزین سوپر برای جایروکوپترها در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به شرکت ملی نفت اعلام کرده ۳۰۰۰ لیتر در ماه به این شرکت سوخت تحویل گردد اما همچنان از این کار سر باز می‌زند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29343
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.