• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
7

شرایط واردات خودرو‌های نو به مناطق آزاد اعلام شد

  • کد خبر : 29335
  • 16 آذر 1402 - 22:02
شرایط واردات خودرو‌های نو به مناطق آزاد اعلام شد

دولت سال گذشته واردات خودرو‌های هیبریدی و برقی به مناطق آزاد را مصوب کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایسنا، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن معرفی ۱۰۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ارزش ۲۰ میلیارد یورو، گفت: به‌دنبال واردات خودروهای نو به مناطق آزاد هستیم و وزارت صمت نیز موافقت کرده است. دولت سال گذشته واردات خودروهای هیبریدی و برقی به مناطق آزاد را مصوب کرد، درحالی که توقع داشتیم خودروهای عادی هم وارد شوند که در این زمینه به‌دنبال اخذ موافقت دولت و وزارت صمت هستیم.

حجت عبدالملکی در حاشیه آیین تجلیل از سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان برتر مناطق آزاد و رونمایی از هزار بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دومین نمایشگاه تخصصی اوراسیا، در جمع خبرنگاران درباره موضوع واردات خودرو گفت: موضوع واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی، واردات خودروهای کارکرده از خارج از کشور به مناطق آزاد و دیگری واردات خودروهای نو از خارج از کشور به مناطق آزاد را داریم که با همه آنها موافقیم. در زمینه واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی، دولت اقدامات لازم را انجام داده ‌و در مرحله آیین‌نامه‌سازی و اجرای برنامه‌ها هستیم. برای واردات خودروهای کارکرده هم مصوبه گرفتیم.

وی ادامه داد: مساله مهم‌ اکنون واردات خودروهای نو به مناطق آزاد است. آنچه دولت سال گذشته مصوب کرد، مشکل ما را حل نکرد. ما به دنبال واردات خودروهای نو به مناطق آزاد هستیم، اما سال گذشته برای مناطق آزاد مصوب شد که صرفا خودروهای هیبریدی و برقی وارد شود، درحالی که ما توقع مان این بود که خودروهای عادی هم وارد شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در این زمینه همچنان به دنبال این هستیم که بتوانیم موافقت دولت و وزارت صمت را برای واردات خودروهای نو بگیریم، البته وزارت صمت اعلام کرده که با این موضوع موافقت خواهد کرد و اکنون در حال پیگیری‌های نهایی هستیم تا این موضوع در هیئت‌وزیران تصویب شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29335
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.