• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ایستگاه لرزه نگاری در کیش راه اندازی می شود

  • کد خبر : 29250
  • 20 آبان 1402 - 8:44
ایستگاه لرزه نگاری در کیش راه اندازی می شود

سه ایستگاه لرزه نگاری جدید در جزایر کیش ، قشم و شهرستان های حاجی آباد، توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه اندازی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده با اشاره تقویت زیر ساخت های هوشمند زلزله نگاری در استان هرمزگان بیان کرد: در راستای توسعه ایستگاه های زلزله نگاری با هدف تقویت زیر ساخت های هوشمند، مدیریت بحران استانداری هرمزگان با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به وقوع زلزله های پیاپی در استان ،یک تیم تخصصی از مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از تاریخ ۱۶ آبان به هرمزگان اعزام کرد تاضمن بررسی میدانی علاوه بر بهبود وضعیت ایستگاه های زلزله نگاری موجود در استان ، نسبت به مکان یابی جدید جهت ساخت و ایجاد ایستگاه های زلزله نگاری جدید در مناطق استان اقدام نمایند.

حسن زاده به بازدید تیم تخصصی زلزله نگاری از شهرستان های هرمزگان اشاره کرد و اذعان داشت : با هماهنگی مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تیم تخصصی زلزله نگاری از شهرستان های میناب، بندرعباس، حاجی آباد و جزاریر قشم و کیش بازدید بعمل آوردند.

مدیرکل بحران استانداری در همین راستا بیان کرد: بر اساس این بازدید میدانی و هماهنگی های انجام شده ، مقرر شد تا ضمن تقویت زیر ساخت های مانیتورینگ هوشمند زلزله نگاری در اداره کل مدیریت بحران با حمایت استان و سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم ، نسبت به راه اندازی سه ایستگاه لرزه نگاری جدید در جزایر کیش ، قشم شهرستان های حاجی آباد، توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اقدام کنند.

این مقام مسئول به ایستگاه های زلزله نگاری در استان اشاره کرد و تصریح کرد: با راه اندازی این ایستگاه های زلزله نگاری جدید در استان تعداد این ایستگاه ها به دو برابر افزایش می یابد.

حسن زاده ادامه داد: ایستگاه های زلزله نگاری فعال کنونی در جاسک،گنو، قلعه قاضی به مراکز محلی و ملی لزره نگاری در کشوری ، مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران متصل خواهند شد‌ و بصورت برخط ضمن رصد فعالیت گسل های استان ، جهت اطلاع رسانی به موقع و مناسب تر زمین لرزه های پیش آمده در استان ، پیش آگاهی از طریق ثبت خودلرزه برای ایجادآمادگی بیشتر دستگاه های اجرایی و آحاد مردم، برای توسعه شهری و روستایی و ایجاد زیرساخت های مهم و سایر فعالیت های علمی و پژوهشی مرتبط ، این تجهیزات مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان عنوان کرد : اکنون مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دارای ۱۳۰ ایستگاه های لرزه نگاری در سطح کشور بوده و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد ‌این ایستگاه ها به تدریج به ۴۰۰ دستگاه در سطح مناطق پر خطر کشور افزایش یابد و هزینه ی راه اندازی یک ایستگاه لرزه نگاری حدود سه میلیارد تومان برآورد شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29250
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.