• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

اجازه تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به استان هرمزگان هم داده شود

  • کد خبر : 28901
  • 10 مهر 1402 - 9:00
اجازه تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به استان هرمزگان هم داده شود

نماینده مردم بندر لنگه با اشاره به اینکه ممنوعیت تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در هرمزگان موجب گلایه و احساس تبعیض در میان مردم می‌شود گفت: از معاون اول رئیس جمهور طی نامه‌ای ضمن ابزار گلایه از صدور بخشنامه‌های چندگانه در مناطق آزاد، درخواست کردم اجازه تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد جزیره‌های کیش و قشم در استان هرمزگان صادر شود.

به گزارش کیشوندنیوز، احمد جباری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نامه خود به معاون اول رئیس جمهور در خصوص تردد، خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به درون استان هرمزگان گفت: در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور از وضعیت بخشنامه ها اعمال شده در مناطق آزاد کشور به دلیل چندگانه بودن گلایه کردم چرا موجب نگرانی و احساس تبعیض مردم استان‌هایی مانند هرمزگان شده که دارای منطقه آزاد هستند.

نماینده  بندر لنگه، بستک، پارسیان و جزیره کیش در مجلس یازدهم با بیان اینکه قشم و کیش دو منطقه آزاد قدیمی و مهم کشور هستند عنوان کرد: قشم بزرگترین جزیره خاورمیانه و دارای چند ده روستا، بخش و شهر است و کیش نیز دارای مردمان قدیمی و بومی و اهل هرمزگان است. ساکنان و کسبه‌های این دو منطقه آزاد، برای امور اداری خود و مراجعه به ادارات کل، به ناچار باید در مرکز استان هرمزگان تردد کنند. متاسفانه طی بخش‌نامه‌ای تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به داخل استان ممنوع شده در حالی که تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد و گذر موقت در برخی از استان‌ها و حتی کشور آزاد است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: چندگانگی در ارائه بخش‌نامه ها و مشاهده تردد خودروهای کشورهای امارات، قطر و کویت در داخل کشور موجب احساس تبعیض در میان مردم استان هرمزگان شده است. مردم این استان نیز با کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل شغل خود ارتباط دارند و می‌توانند به داخل کشور خودرو وارد کنند و برای تردد به داخل استان هرمزگان و انجام امورات اداری و درمانی خود از آن استفاده کنند، اما متاسفانه از این امر ممنوع شده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در همین راستا نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردم و با توجه به اینکه در آستانه سفر استانی رئیس جمهور به هرمزگان هستیم به عنوان نماینده مردم درخواست آنها را با معاون رئیس جمهور در میان گذاشتم و امیدوارم وی پاسخ مثبتی به آن بدهد و با ارائه اختیار به استاندار، امکان تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد کیش و قشم  در استان هرمزگان فراهم شود. این امر موجب رضایت مندی مردم و تعدیل قیمت خودروها می‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28901
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.