• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

مشارکت بنادر هرمزگان و منطقه آزاد کیش در توسعه متوازن

  • کد خبر : 28784
  • 05 مهر 1402 - 9:15
مشارکت بنادر هرمزگان و منطقه آزاد کیش در توسعه متوازن

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مشارکت این اداره کل و سازمان منطقه آزاد کیش در توسعه متوازن بندری در بنادر کیش، چارک و آفتاب و بهره‌برداری مناسب از این بنادر خبرداد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان، “حسین عباس‌نژاد” در دیدار با رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان بنادر افزود: هرمزگان نخستین استانی است که در توسعه پایدار و متوازن دریایی و سواحل کشور اقدامات موثری را انجام داده است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه سواحل براساس طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، برنامه‌های بلندمدتی برای استفاده از ظرفیت‌های دریا پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در حوزه مدیریت سواحل،  توسعه متوازن مناطق ساحلی با استقرار مدیریت یکپارچه تعریف شده و راهبرد این بخش در حوزه اقتصادی ارتقا زیرساخت‌های بندری و گردشگری در مناطق ساحلی است.

عباس‌نژاد در ادامه با اشاره به نقش این اداره کل در توسعه زیرساخت‌های دریایی و گردشگری با مشارکت بخش خصوصی به تعریف بازارهای هدف به منظور جذب بخش خصوصی به منظور توسعه فعالیت‌های حمل‌و‌نقل مسافری و گردشگری دریایی پرداخت.

وی بر ضمن اعلام آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به منظور تعریف جاذبه‌های گردشگری دریایی، ثبت شناورها در مناطق آزاد‌، ایجاد انبار مرکز ملی مقابله با آلودگی‌های نفتی و افتتاح آن در هفته‌های آینده، احداث ساختمان مرجع دریایی کیش و توسعه مسائل حاکمیتی و موضوعات دریایی تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این نشست قرار شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز به زودی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری و توسعه بندر شهید رجایی و بندر نخل ناخدا، هرمز بازدید داشته باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28784
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.