• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
13

بهترین و خالص ترین آب شهری کشور در کیش

  • کد خبر : 28692
  • 30 شهریور 1402 - 17:06
بهترین و خالص ترین آب شهری کشور در کیش

رئیس آزمایشگاه کنترل کیفیت آب شرکت آب و برق کیش خبر از شکسته شدن رکورد ۲۰ ساله کیفیت آب شرب تولیدی این شرکت داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، رئیس آزمایشگاه کنترل کیفیت آب شرکت آب و برق کیش گفت: رکورد ۲۰ ساله کیفیت آب شرب در کیش شکسته شده است و کیفیت آب شرب این شرکت، بهترین و خالص ترین آب شرب شبکه توزیع آب شهری در کشور است.

احسان زین الدینی با بیان اینکه شرکت آب و برق کیش تنها شرکت دارای تکنولوژی هیبرد برای ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی در کشور است،‌ اظهار کرد: نظارت بر آب شرب لوله کشی شده در کیش،‌ طی سه مرحله انجام می‌شود که فقط در بخش کنترل کیفی آب خروجی از سیستم آب شیرین کن، بیش از ۵۰۰ آنالیز بر کیفیت آب انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم با استفاده از موادشیمایی معدنی که با کیفیت بالا از شرکت‌های داخلی و خارجی تهیه می‌شود، غلظت پارامترها به نحوی تنظیم شود که کلیه استانداردهای لازم را داشته باشد و پایداری کیفیت آب به حد مطلوب برسد.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت آب شرکت آب و برق کیش مرحله سوم نظارت بر کیفیت آب را کنترل کیفیت در شبکه توزیع عنوان کرد و افزود: ماهانه بیش از یک هزار آنالیز و پایش مستمر برای پایداری کیفی مطلوب در کلیه نقاط جزیره انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه، «اگر آب شرب جزیره کیش بهترین کیفیت را داراست، پس چرا برخی کیشوندان بیشتر به استفاده از آب معدنی تمایل دارند»، گفت: تعهد کیفی شرکت آب و برق کیش تا ورودی کنتور مشترکان است؛ به عبارتی دیگر کیشوندان باید برخی نقاط دخیل در کیفیت آب دریافتی از کنتور تا نقطه نهایی خروجی را رعایت کنند.

زین الدینی ادامه داد: مخازن نگهداری آب باید به صورت دوره‌ای و حداقل سه ماه یک بار شست و شو شوند؛ حتی توصیه می‌شود که اگر به مدت چند روز به دلیل مسافرت یا عوامل دیگر استفاده‌ای انجام نگیرد باید یک ضد عفونی ساده نیز در مخازن آب شرب انجام شود.

وی پمپ‌های انتقال دهنده را از دیگر موارد دخیل در کیفیت آب شرب دانست و اضافه کرد:‌ توصیه می‌شود برای جلوگیری از ورود ناخالصی به آب شرب،‌ از پمپ‌های انتقال دهنده استاندارد با بدنه استیل استفاده شود تا در نقطه نهایی خروجی آب اخلالی در کیفیت حاصل نگردد.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت آب شرکت آب و برق کیش همچنین فرسودگی تاسیسات داخلی ساختمان را از دیگر عوامل کاهش کیفیت‌ آب در نقطه خروجی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28692
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. شاید در سیستم آب شرب در مبدا و تسویه خانه این کیفیت باشد اما دروغ بزرگی است که در مسیر پر از رسوبات و شن ریزهدها و زنگ ها مصرف گنندهدنهایی از آب شرب مطلوبی استفاده کند.
    آب مقطر هم اگر در تسویه خانه تولید شود آنگاه مطلوب و قابل ادعاست که در شیر آب مصرف کننده این کیفیت ارایه شود.
    حال آنکه اگر تسویه کننده در سینک ها نباشد آب دریافتی مملو از شن رزه و زنگ آب است.
    اگر سیستم کم فشار فعلی برچیده شود و سیستم یکپارچه پرفشار فعال شود آنگاه میتوان ادعا کرد آبی که مردم کیش مصرف می نمایند با کیفیت است.

  2. چرا مشکل آب کیش بصورت کامل حل نمیشود و اصولا چرا در تمام فصول سال مشترکان در جزیره هیچوقت آب دائمی ندارند و معمولا روزانه بین ۲ تا ۵ ساعت هر مشترک آب شهری را در اختیار دارد ، درصورتی که گمان نمیکنم اگر آب پیوسته وجود داشته باشد، مصرف آن بیشتر گردد.