• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
8

توقیف ۲۶ فروند شناور صیادی غیر مجاز در آبهای کیش

  • کد خبر : 28535
  • 10 شهریور 1402 - 10:35
توقیف ۲۶ فروند شناور صیادی غیر مجاز در آبهای کیش

با اعزام شناور مرصادیک ، توقیف ۲۶ فروند شناور های صیادی غیر مجاز در آبهای کیش با همکاری یگان حفاظت و دریابانی جزیره کیش به انجام رسید.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی کیش با اعلام گزارشی در خصوص صیانت از ذخائر و منابع آبزیان و جلوگیری از ترویج صید و صیادی با روش های مخرب (پرساین و تور های منوفلامنت و…) که با همکاری ناوگروه دریابانی کیش و این یگان به انجام رسیده است  از توقیف حدود ۲۶ فروند شناور های صیادی غیر مجاز که همگی منجر به رای دادستانی شده خبر داد.

این گزارش می افزاید:توقیف و معدوم سازی بیش از ۶۸ مایل ( حدود ۱۲۷.۸۴۰ متر ) تور غیر مجاز منوفلامنت و محاصره ای با ابزار و ادوات مربوطه ، کشف حدود ۱۰۷۰ کیلو از انواع ماهی و کوسه ماهی با ارزش ریالی تقریبی مبلغ  ۲.۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال که بیشتر مربوط به حوزه صیادی اطراف کیش بوده و مستقیماً مبالغ به حساب دادگستری کیش واریز شده است ، از مهم ترین عملیات انجام شده است.

همچنین اعزام شناور مرصادیک از  دوم تا ششم شهریورماه سال جاری به جزیره کیش، دستاوردهایی چون  بازدارندگی موثر  برای خروج و نیامدن صیادان غیرمجاز در دور تا دور جزیره کیش را در برداشت که حدود پنج عملیات در این زمینه انجام شد.

حدود ۲۸ مایل دریایی در دور تا دور جزیره (دو مایلی) و نیز محدوده چیرویه و هندورابی که حدود ۴۶ مایل دریایی (دور تا دور جزیره هندورابی) به طول انجامید حتی یک مورد صید غیر مجاز مشاهده نشد که این خود یکی از عوامل مهم گشت زنی و حضور شناور مرصاد یک به اتفاق گلف سازمانی یگان کیش در این چند روز بود.

لازم به ذکر است پیرو تاکید معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در جمع تشکلها و تعاونی های جامعه ی صیادی استان هرمزگان در چند روز گذشته مبنی بر فرهنگ سازی و جلو گیری از صید غیر مجاز توسط خود صیادان، این امر محقق شد.

گفتنی است به گواه بیشتر مدیران و کارشناسان، جزیره کیش به عنوان جزیره بدون تور معروف بوده و الحق  والانصاف دارای صیادان قانونمند و متعهد به اصول صید مجاز است.

که مدیر کل هرمزگان ومدیر شیلات جزیره وفرمانده یگان کیش سهم قابل توجهی در این فرهنگ سازی داشته اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28535
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.