• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

سرنوشت شوم درخت لور در انتظار نخل‌های کیش + فیلم

  • کد خبر : 28466
  • 04 شهریور 1402 - 0:45
سرنوشت شوم درخت لور در انتظار نخل‌های کیش + فیلم

تعداد نخل‌های با تنه‌های پوسیده، پوک و توخالی، باریک و خمیده در کیش در حال افزایش است و رفته رفته باید شاهد مرگ تدریجی و سقوط آنها در طوفان‌ها باشیم.

به گزارش کیشوندنیوز، تعداد نخل‌های با تنه‌های پوسیده، پوک و توخالی، باریک و خمیده در کیش در حال افزایش است و رفته رفته باید شاهد مرگ تدریجی و سقوط آنها در طوفان‌ها باشیم.

پیش تر عنوان شده بود که شوری و کم بودن آب برای آبیاری و بالا بودن PH خاک از جمله موارد مهمی است که باعث ضعف درختان شده و بالتبع باعث شده حشرات چوبخوار به آنها حمله کنند و این وضعیت را برای آنها به وجود بیاورند.

کارشناسان متعددی برای احیای درختان نخل آمدند و رفتند اما به نظر می‌رسد همچون درخت سبز لور کار بسیاری از آنها از دوا و درمان گذشته باشد.

اما سوال اینجاست که با وجود وضعیت نامناسب درختان نخل کیش و هجوم آفات به آنها، چه اصراری بر تکثیر این درختان در سال‌های اخیر وجود دارد؟ درختانی که با این وضعیت، حتی دیگر عاملی برای زیبایی شهر هم نیستند.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28466
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درخت نخل باید آب زیاد داده شود و اطراف درخت نخل باید از سطح زمین حدود یک متر خاک ریخته بشه که ریشه ها داخل خاک حرکت کنه و تنه محکمی داشته باشه اگر درختان نخل حیاط منازل نگاه کنید متوجه می‌شوید چقدر شاداب و سرحال و تنه محکمی دارند ولی داخل بلوارها نگهداری اصولی نیست