• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

صدور هشدار سطح نارنجی دریایی و هواشناسی در کل استان هرمزگان

  • کد خبر : 28118
  • 03 مرداد 1402 - 8:53
صدور هشدار سطح نارنجی دریایی و هواشناسی در کل استان هرمزگان

مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، بنابر اطلاعیه مدیریت بحران استانداری هرمزگان، خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار جوی و دریایی است و بدین ترتیب در دریا وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا از صبح سه شنبه سوم مرداد ماه تا شب جمعه ششم مرداد ماه دور از انتظار نخواهد بود.

منطقه اثر این سامانه دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس است و در پی آن اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، نیمه سنگین، کشتی‌های تجاری، تورهای صیادی و آسیب با قفس‌های پرورش ماهی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جاسک، لارک، هرمز، قشم، بندرعباس، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی، سیری، کیش و لاوان پیش‌بینی جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری توصیه می‌شود.

همچنین در هشدار شماره ۶ هواشناسی آمده است: از بعد از ظهر سه شنبه سوم مرداد ماه تا شب شنبه هفتم مرداد ماه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعد و برق و گاهی تگرگ، تندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

منطقه اثر این سامانه، بشاگرد، حاجی‌آباد، بستک، رودان، میناب و ارتفاعات مرکزی و غربی است.

آبگرفتگی موقت معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی با تاکید بر ارتفاعات شرقی و شمالی از مخاطرات این سامانه است و توصیه می‌شود در ایام فوق‌الذکر از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود و استحکام سازه‌های سبک و کارهای پیشگیرانه برای خسارت به محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28118
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.