• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تشکیل ۲۵ پرونده اوتیسم در کیش

  • کد خبر : 27609
  • 05 خرداد 1402 - 19:28
تشکیل ۲۵ پرونده اوتیسم در کیش

عضو انجمن اوتیسم جزیره کیش از تشکیل ۲۵ پرونده برای افراد مبتلا به این بیماری خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، نفیسه صدری کارشناس ارشد روانشناسی در همایش اوتیسم، گفت: این همایش با هدف آگاه سازی و شناخت هر چه بیشتر خانواده‌ها با اوتیسم و با حضور کارشناسان، صاحبنظران، متخصصان و خیران برگزار شد.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به اوتیسم در جزیره کیش وجود ندارد، افزود: ۲۵ پرونده برای افراد مبتلا به اوتیسم شناسایی شده در جزیره کیش تشکیل شده است.

نفیسه صدر‌ی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در حوزه‌های کار درمانی و گفتاردرمانی و مکان آموزشی ویژه مبتلایان به اختلال اوتیسم در جزیره کیش گفت: برطرف شدن مشکلات این حوزه نیازمند مشارکت هرچه بیشتر سازمان‌ها و نهاد‌های متولی و خیران است.

دکتر فائزه دهقان نیز در این همایش با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به اختلال اوتیسم در دنیا گفت: بر اساس جدیدترین آمار از هر ۴۸ کودک ۱ کودک در دنیا به اختلال اوتیسم مبتلاست.

وی با اشاره به اهمیت توانبخشی و آموزش در سنین ۳ تا ۹ سالگی به مبتلایان اوتیسم، گفت: آموزش مناسب علاوه بر جلوگیری از قرارگیری مبتلایان در طیف شدید این بیماری می‌تواند کمک زیادی به استقلال بیماران در زندگی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27609
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.