• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
7

تسهیلات جدید کارت کیشوندی

  • کد خبر : 27599
  • 07 خرداد 1402 - 10:59
تسهیلات جدید کارت کیشوندی

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد کیش از امضا تفاهم نامه با فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و جوامع جزیره، با هدف ایجاد تسهیلات رفاهی برای کیشوندان خبر داد.

به گزارش فرینا، فرامرز صحرایی در نشستی که با حضور سعید پورزادی سرپرست سازمان و جمعی از مدیران و مسئولان مجموعه برگزار شد ضمن تشریح این طرح گفت: اداره کارت کیشوندی فعالیت خود را از سال ۷۴ آغاز کرد و تا سال ۹۸ به صورت سنتی اداره می شد، مراجعات حضوری فراوان و صف های طولانی برای دریافت کارت کیشوندی را شاهد بودیم.

صحرایی افزود: در جهت دستیابی به آمار جمعیتی جزیره کیش و ارائه خدمات مناسب به آنهااز سال ۹۸ به بعد، با طراحی و ایجاد سامانه کارت کیشوندی به آدرس «kishvand.kish.ir» و بارگذاری مدارک مورد نیاز و صدور کارت به صورت الکترونیکی انجام شد و متقاضیان تنها برای احراز هویت و دریافت کارت کیشوندی به صورت حضوری مراجعه می نمایند.

وی با اشاره به اینکه کارت کیشوندی در ۳ رنگ مختلف برای افراد صادر می شود گفت: برای افراد ساکن دائمی بومی و غیر بومی کارت سبز با اعتبار ۲ و ۳ ساله صادر می گردد و برای افراد سرمایه گذار غیرمقیم جزیره کیش از طریق مالکیت سند (مسکونی، تجاری یا خدماتی) کارت سفید رنگ تعلق می گیرد، همچنین برای اتباع بیگانه سرمایه گذار کارت کیشوندی صورتی رنگ در نظر گرفته شده است.درحال حاضر تعداد کل کیشوندان دارای کارت معتبر ۵۳۱۷۹ نفر هستند که از این تعداد ۴۱۹۳۵ نفر دارای کارت سبز، ۱۱۲۳۳ نفر دارای کارت سفید و ۱۱ نفر دارای کارت صورتی هستند.

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: با توجه به مشکلات و رکود اقتصادی پیش آمده و افزایش هزینه ها در کیش، در سازمان جلساتی برگزار شد تا با بررسی ابعاد مختلف طرح های ورزشی،تفریحی و خدماتی به کمک امکانات موجود سازمان و بخش های خصوصی، اقدامات و تسهیلاتی برای حفظ کرامت انسانی و ایجاد روحیه شاد بین کیشوندان در نظر گرفته شود.

صحرایی اظهار داشت: در این طرح که با حمایت سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همراه بود تصمیماتی در ۱۳ محور برای ارائه تسهیلات به بومیان و فعالان جزیره کیش اتخاذ شد و تفاهم نامه ای نیز با فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و جوامع به امضا رسید تا ساکنان از امکانات موجود در جزیره به خوبی بهره مند شوند.

به گفته وی، تخفیف ۶۰ درصدی پلاژها، استخرها و تمامی کلاس های آموزشی ورزشی، تخفیف ۱۵ درصدی موسسه علوم فنون جهت گذراندن دوره های علمی، آموزشی و زبان های خارجی، ۴۰ درصد تخفیف شهر بازی دیپلمات مال، جایروکوپتر، خانه بومیان، پارک آبی اوشن، مجموعه تاریخی تک بادگیرتاریخی جزیره، خرید بلیط سینما و بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، همچنین تخفیف های ۳۰ درصدی پارک دلفین و باغ پرندگان و تخفیف ویژه ۳۰درصد به دانشجویان شریف دانشگاه صنعتی شریف، از جمله تسهیلات در نظر گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد کیش برای دارندگان کارت کیشوندی است.

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد کیش تخفیف ۵۰ درصدی برای استفاده از تفریحاتی چون پارک برفی پنگوئن، تخفیف ۴۰ درصدی مجموعه پارس سافاری و پارک آبی اوشن، همچنین ۳۰ درصد تخفیف جوامع هتلداران و کلوپ داران، کشتی های تفریحی دنا، اوستا، آرتمیس، نوید،کارینا و کشتی های آکواریومی و ۴۰ درصد تخفیف کشتی رویای دریا را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی سازمان برای رفاه حال کیشوندان و ارزش نهادن به آنها برای ایجاد انگیزه و روحیه عنوان کرد.

صحرایی عدم وجود آمار دقیق از تعداد سرپرستان خانوار را یکی از ضعف های موجود در زمینه کارت کیشوندی در سال های گذشته برشمرد و گفت: با کمک همکاران حراست سازمان و اداره صدورکارت کیشوند یک بسیج عمومی تشکیل شد و با پیگیری های صورت پذیرفته تعداد ۲۲ هزار و ۸۹۸ سرپرست خانوار شناسایی گردید.

وی در ادامه بیان داشت: از این تعداد ۶ هزار و ۸۲ خانوار ساکنان غیر مقیم و فصلی هستند.

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد کیش، اجرای طرح تسهیلات کارت کیشوندی را عاملی برای رفاه حال خانواده ها؛ ایجاد امکان استفاده از تفریحات و خدمات موجود در کیش همچنین کاهش هزینه ها و بالا بردن روحیه آنها برشمرد.

صحرایی از مذاکره با بانک ها جهت ارائه تسهیلات کم بهره به کیشوندان، مذاکره با ایرلاین ها جهت ارائه تسهیلات خرید بلیط، مذاکره با مراکز بیمه برای دریافت تسهیلات ویژه همچنین رایزنی با جامعه بازاریان و جامعه پذیرایی جهت ارائه تسهیلات به ساکنان و دارندگان کارت کیشوندی خبر داد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27599
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. من الا هفت ساله کارم تو کیش هست ولی بیمه من تو عسلویه رد میشه چند بار اقدام کردم برای کارت کیسوندی موفق نشدم از شرکت نامه بردم که اینجا هستم خوابگاه توشرکت هست ولی هیچ

  2. تسهیلات برای خرید بلیط 🤣

  3. زحمت کشیدید. شما باز هم بفکر سرمایگذاران و صاحبان کلوپ کشتی و رستوران و… بودید تا کیشوند. آف برای خدمات تفریحی؟ یه کیشوند چند بار مگه سوار کشتی میشه؟! آب و برق مجانی کنید. اسکان رو تسهیل کنید آف رو بلیط هواپیما مبدا و مقصد کیش واسه کیشوندا لحاظ کنید. مدرسه و بیمارستان رو واسشون رایگان کنید. تسهیلان رو خردید خودرو واسشون بزارید. کیشوندا تو اون آب هوای طاقت فرسا اقتصاد اونجارو میچرخونن گردشگر نیستن که تسهیلات گردشگری میدید. یه سرچ ساده از امکامات شهروندان دوبی انجام بدید تا بیاد دستتون کار صحیح چیه.من خودم تمایل زیادی داشتم واسه زندگی اونم صرفا به خاطر آرامش کیش بیام اونجا کار و زندگی تحقیق ساده کردم دیدم اصلا به صرفه نیست.

  4. آقا اشتباه گرفتین.جلسه حمایت از کیشوندان بوده ها،نه گردشگران،کیشوندان از صبح تا ۱۲شب مشغول کار و تلاشند که با این اقتصاد نابسامان و نامدیریتی مثلا مدیران ،اقتصاد کیش رو با چنگ و دندان بچرخونن،جلسع گذاشتید جمع شدیم ناهار و …. بعد در خصوص گردشگری تصمیم گرفتین؟؟؟ یک کیشوند سالی چند بار پلاژ و دریا و هتل و… میره؟؟؟ جلسه حمایت از گردشگران بوده ما کیشوندان.

  5. اجازه داده شود تا هر کیشوند که توانایی آنرا دارد بتواند خودرو خارجی مطلوب وارد و استفاده نماید.جهت ایجاد انگیزه ماندگاری خیلی موثر هست.

  6. سلام .. حضرات مثل این که تو فضا سیر میکنند !!! کیشوندی که صبح تا شب سر کار این تفریحات کجای زندگی اون قرار داره !! اگر واقعا دنبال کمک به کیشوندان هستید برای بلیط های هواپیما فکری بکنید !! برای مسکن و حمل و نقل درون شهری فکری کنید ..شماها توانایی وارد کردن چندتا مینی بوس ندارید بعد اومدید از حیب سافاری و پارک دلفین و… هزینه میکتید !! بابا خییییلی مدیرررریت قوی دارید خیییلی!!! همین که دور هم نشستید و چای خوردید نوش جونتون با اعصاب مزدم حداقل بازی نکنید آفرین ..

  7. راس میگید بلیط هواپیما، اب و برق ، حمل و نقل ، فروشگاهای مواد غذایی، مسکن یفکری کنید ، این خزرولات چیه ، ۱۵ساله کیشوندم باید بخاطر گرونی مسکن و هزار کوفت دیگه باید جزیرو ترک کنیم ،
    افرین به این فکرتون بنظرت سافاری و پلاژ و پارک برفی پنگوئن، انگیزه موندن میده .. خخخ
    خندم میگره با این تصمیماتتون ایقد فکر رفاهی نکنید خواهشا مغزتون گیرپاژ میکنه…جم کنید بابا….

  8. دیدن این کاراتا بدرد هیچی نمیخوره …پارک اوشین . دلفین …احسنت

    چه انگیزه ای پیدا کردم واسه موندن
    خهخخخخخخخخخخخه

  9. حداقل کار برای کیشوندان امکان وارد کردن یک خودرو برای استفاده شخصی و خانواده است خودشان را مسخره کرده اند بااین طرح های عوام فریبانه

  10. سلام .بخدا من ۲۰سال تو کیشم تاحالا نتونستم از تفریحات جزیره استفاده کنم اجاره خونه ها سربه فلک کشیده هرچی کارمیکنیم به صاب خونه صاب مغازه ها میدیم ما تفریح نمیخوایم حداقل هزینه اجاره مسکن ویه فکری بکنن

  11. سلام مدیریت محترم سازمان منطقه آزاد و مدیریت محترم کارت کیشوندی من از سال ۷۳ تا اکنون در جزیره کیش زندگی می کنم به خدا از سال ۷۳ در کیش کار کردم حقوق گرفتم فقط اجاره منزل دادم هر سال حقوق من ۲۰ درصد اضافه شد اجاره خونه ۳۰ درصد من تا اکنون نتوانستم از کارت کیشوندی استفاده کنم چون پولی برایم نماند شما را قسم می دهم به فکر ما مسنجرها در کیش باشید پارسال من یک دو خواب گرفتم ماهی ۱۸ میلیون در بیستون امسال میگه ۲۴ میلیون تومان چکارکنم من که یک کارگر شرکت هستم خودم و همسرم هر در با هم کار می کنیم فقط پرداخت می کنیم به صاحب خانه دیگر پولی نمی ماند از تفریحی های کیش استفاده کنیم مگه ما انسان نیستیم مگه ما دل نداریم فقط کمی به فکر ما اجاره نشین ها باشید تا غیره سپاسگذارم از لطف شما بزرگواران کیش 🙏🤲🌹

  12. کیشوندی وقتی از پس اجاره خونه بر نیاد خو مگه مجبوره مونده کیش با این اب و هوای ناجور من دو سه سال جزیره کار کردم منم میخواستم بیام ساکن بشم اما یه دو دو تا چهارتا کردم دیدم به صرفه نیست جزیره فقط پرستیژ بالای داره همین اگه درامد بالای ۵۰ ملیون داشته باشی اجاره خونه هم ندی خوبه در غیر این صورت موندن و تحمل شرجی تلف کردن عمرته… من در این صورت حاضرم بیام کیش که ماهی ۳۰ ملیون به بالا پس انداز کنم… که ازش تحمل شرجی رو داشته باشه..

  13. دختر من که دانشجو دانشگاه تبریزه ولی بچه ایی هست که در کیش بزرگ شده خانواده اش کیش هستن فقط برای امتحان میره تبریز برمیگرده اصلا هم حاضر نیست تبریز بمونه و کیش رو وطن خودش میدونه خونه اش کیشه پدر مادرش کیش ولی کارت کیشوندی بهش نمیدن چرا

  14. خیلی امکانات ویژه میدهند که هر سال تمدیدش میکنن سه ساله کنن