• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

“عروسی روستایی” چهلمین اثر فعالیت هنری ۴۰ ساله هنرمند معرق کار کیش

  • کد خبر : 2750
  • 28 دی 1395 - 12:52
“عروسی روستایی” چهلمین اثر فعالیت هنری ۴۰ ساله هنرمند معرق کار کیش

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از ایرنا، کیومرث صیاد متولد سال ۱۳۳۴ در شهرری و یکی از هنرمندان معرق کار ساکن جزیره کیش است که ۴۰ سال از عمر خود را صرف خلق آثار هنری با استفاده از تکه های چوب کرده است . سابقه آشنایی وی با هنر ریشه در خانواده دارد ، […]

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از ایرنا، کیومرث صیاد متولد سال ۱۳۳۴ در شهرری و یکی از هنرمندان معرق کار ساکن جزیره کیش است که ۴۰ سال از عمر خود را صرف خلق آثار هنری با استفاده از تکه های چوب کرده است .
سابقه آشنایی وی با هنر ریشه در خانواده دارد ، پدر وی مجسمه ساز بوده و از همان کودکی با صنایع دستی و کار با چوب آشنا شده است ،صیاد هنر خطاطی را از استاد خلج آموخته و نقاشی را در محضر استادانی چون شیرازی و چیت ساز فرا گرفته است و سابقه شاگردی استاد شمسیان معرق کار به نام ایرانی را در کارنامه خود دارد .
وی با هنر خاتم کاری نیز آشناست . صیاد در بیش از ۱۵ نمایشگاه فردی و جمعی آثار خود را به نمایش گذاشته است و چند اثر او در نمایشگاههای آثار چوبی دو سالانه میراث فرهنگی در سال ۱۳۷۸ و همچنین در هشتمین نمایشگاه قرآنی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده اند.
این هنرمند معاصر در طول سالهای متمادی تابلوهای گوناگونی چون علمدار کربلا، موعظه حضرت مسیح ، شب یلدا، نوروز ، یوزپلنگ ایرانی ، شکار شیر ، کوچ ، بازار ، عصر عاشورا، مولود کعبه ، سهراب و گردآفرید ( از آثار استاد فرشچیان) ، گوساله سامری ، یوسف و برادرانش ، هاجر و اسماعیل ، کودک سوری ، کودک کار ، چلچله ها ،نماز در جبهه و مهر و محبت از جمله آثار این هنرمند است .

وی آخرین اثر خود را تابلوی ‘عروسی روستایی’ عنوان کرد و گفت: با اتمام این کار تعداد اثار هنری معرق من به ۴۰ تابلو رسیده است.

تابلو معرق عروسی روستایی کیومرث صیاد

صیاد این اثر را یکی از بهترین آثار هنری خود در این رشته خواند و گفت: در این تابلو چند موضوع در یک اثر نهفته شده است که هریک می تواند به طور مجزا خود یک تابلو باشد.
این هنرمند معاصر اظهارکرد: در کتابی اثری از استاد رضا فتاحی مشاهده کردم و پس از کسب اجازه آن را به زیور معرق آراستم .
وی مدت زمان خلق این اثر را هشت ماه عنوان کرد و افزود: در این اثر ۶۰ نوع چوب داخلی و خارجی از آلمان، آمریکا و مالزی با رنگ های مختلف استفاده شده و اندازه آن ۷۵ در ۱۰۰ است .
کیومرث صیاد اضافه کرد: قرار است این اثر به همراه تابلو بازار فرش ( اثری از نقاش فرانسوی ) رونمایی و به جمع آثار نمایشگاهی اضافه شود.
خالق تابلوی معرق ‘علمدار کربلا’ که اثارش از سال ۹۰ در نمایشگاهی در مرکز همایش های بین المللی کیش به نمایش در آمده استقبال مردم از آن را خوب خواند و به ایرنا گفت: در طی سالهای برگزاری پنج کتابچه ۲۰۰ برگی از دل نوشته ها و نظرات مردم جمع آوری کرده ام که ۹۵ درصد نظرات مثبت است ،از انتقادات سازنده هم استقبال می کنم .
این معرق کار ساکن کیش یکی دیگر از تابلو های خود را ‘مهر و محبت’ میان انسان و حیوان عنوان کرد و گفت: برای خلق این اثر یک ماه و نیم زمان صرف کردم ،اثری حسی است و در اندازه ۵۰ در ۶۰ خلق شده است .
وی به برگزاری کلاس های آموزشی دررشته های هنری در جزیره کیش اشاره کرد و گفت : این جزیره به دلیل داشتن آب و هوای مناسب ، آرامش و هوایی پاک محلی مناسب برای زندگی و الهام گرفتن برای تولید اثار هنری است، جوانان و علاقه مندان به رشته های هنری می توانند از اوقات فراغت خود به بهترین شکل ممکن برای یادگیری هنر استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2750
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ممنون از آموزش هایی که قرار می دهید