• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

تلخند استفاده از شتر برای تردد/ بحران اقتصادی در انتظار کیش/ اتمام حجت برای تعیین تکلیف مدیرعامل

  • کد خبر : 27450
  • 10 اردیبهشت 1402 - 8:10
تلخند استفاده از شتر برای تردد/ بحران اقتصادی در انتظار کیش/ اتمام حجت برای تعیین تکلیف مدیرعامل

امام جمعه کیش خطاب به مسئولان کشور گفت: اگر مسئولان از این وضعیت کیش اطلاعی ندارند که تأسف‌بار است و اگر اطلاع دارند و اقدامی نمی‌کنند تأسف بیشتری باید خورد.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت الاسلام والسلمین بی نیاز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرارسیدن روز کارگر گفت: کارگران در اسلام جایگاه رفیعی دارند تا جایی که پیامبر اکرم(ص) بوسه به دستان کارگران می‌زدند.

وی افزود: کارگران محور رشد تولید در جامعه هستند و باید نسبت به امنیت شغلی، رفع مشکلات معیشتی و تکریم این عزیزان تلاش کرد و جزء اولویت کاری مسئولین قرار بگیرد. زیبایی‌های کیش را مدیون کارگران زحمتکش هستیم و از آنها تشکر می‌کنم.

امام جمعه کیش ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم را گرامی داشت و عنوان کرد: آیت‌الله مطهری عالم توانمند، متفکر، فقیه، فیلسوف، عارف، مفسر بزرگ قرآن و آشنا به علوم و مسائل روز جامعه و نظریه‌پرداز اسلام و انقلاب اسلامی بود و به همین خاطر ایشان را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: معلمان انسان‌سازهای نسل آینده هستند، عرصه فرهنگ نرم‌افزار نظام اسلامی است و در این نظام اسلامی افسران سپاه پیشرفت، معلمان هستند.

ساماندهی اصولی موتورهای شارژی

حجت الاسلام بی نیاز ضمن تبریک فرارسیدن روز حمل و نقل گفت: برای امینت و سلامت در حمل‌ونقل جزیره کیش باید تلاش مضاعف صورت پذیرد.

وی افزود: متأسفانه تعداد مصدومان حوادث رانندگی زیاد شده و مصدومان فروردین امسال تقریبا دو برابر سال گذشته است، بخشی از خسارت‌های جانی مربوط به خودروهای فرسوده و نابسامانی موتورهای شارژی است.

امام جمعه کیش ادامه داد: کسانی که طرح ساماندهی موتورهای شارژی را اجرا می‌کنند باید توسط مردم، نهادها و دستگاه‌ها حمایت شوند.

وی بیان داشت: این طرح باید با درنظرگرفتن عدالت و رعایت حقوق تولیدکنندگان و کسانی که از این راه کسب درآمد می‌کنند به‌صورت جامع و درست با محور امنیت و سلامت مردم و جامعه اجرا شود.

بی نیاز گفت: مسئولان باید فکری به حال این وسایط حمل‌ونقل فرسوده بکنند و این وضعیت شایسته جزیره کیش نیست.

اتمام حجت برای تعیین مدیرعامل سازمان

وی در ادامه به مطالبات مردم کیش از مسئولان پرداخت و گفت: بارها گفته‌ام و برای اتمام حجت مجدداً تأکید می‌کنم بلاتکلیفی و بی‌ثباتی منطقه آزاد کیش را باید حل کنند و برای تعیین مدیرعامل و هیئت‌مدیره قوی و کارآمد فکری بکنند. این بلاتکلیفی مشکلات فراوانی را برای مردم و سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

امام جمعه کیش اظهار داشت: اگر مسئولان از این وضعیت کیش اطلاعی ندارند که تأسف‌بار است و اگر اطلاع دارند و اقدامی نمی‌کنند تأسف بیشتری باید خورد.

وی افزود: همراهی و همدلی مردم دلیل بر این نیست که نسبت به این منطقه بی تفاوت باشند، مردمی که در تمام صحنه‌ها حضور دارند لیاقتشان بیشتر از اینهاست.

بحران اقتصادی در انتظار کیش

بی نیاز گفت: در رابطه‌ با گمرک اگر قول‌هایی که برای تبدیل ۵ درصد مالیات به ۱ درصد داده‌اند عملی نشود وضعیت اقتصادی کیش با بحران مواجهه خواهد شد.

وی بیان داشت: قیمت‌های آب، برق، گاز، نان و خدمات در کیش سرسام‌آور است و مردم جزیره کیش حق دارند؛ مانند همه مردم ایران عزیز از حقوق شهروندی مساوی برخوردار باشند.

تلخند استفاده از شتر برای تردد

امام جمعه کیش با عنوان اینکه قول‌هایی که در زمینه خودرو داده شد تا کنون هیچ‌کدام عملیاتی نشد، اظهار داشت:  خودروهای جزیره فرسوده است، سال‌هاست خودرویی وارد نشده است.

وی به‌صورت مزاح بیان داشت: اگر ورود خودرو از خارج و از سرزمین اصلی ممنوع است، حالا هم که خودروهای کیش را اجازه داده‌اید پلاک ملی شود و برگردد؛ پس یک منطقه پرورش شتر راه بیاندازید تا مردم جزیره کیش شتر سواری کنند.

بی نیاز گفت: برای وضعیت درمانی و سلامت کیش و در حوزه آموزش‌وپرورش فکر جدی نشد و همه اینها به‌خاطر بی تکلیفی مدیریتی است.

وی بیان داشت: البته از مسئولین بزرگواری که علی‌رغم این وضعیت برای انجام امور جزیره تلاش زیادی می‌کنند تشکر می‌کنم؛ ولی بدون ثبات مدیریتی و تشکیل هیئت‌مدیره و واگذاری اختیارات نمی‌شود مشکلات را حل کنند که امیدواریم زودتر فکری شود زیرا مردم شریف و عزیز جزیره کیش لایق خدمات بهتر از این هستند.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27450
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.