• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

مذاکره درباره ایجاد مناطق آزاد مشترک ایران و ازبکستان

  • کد خبر : 27429
  • 08 اردیبهشت 1402 - 18:24
مذاکره درباره ایجاد مناطق آزاد مشترک ایران و ازبکستان

در روز دوم سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و در دیدار با مسئولان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ازبکستان درباره ایجاد منطقه آزاد مشترک بین دو کشور رایزنی و مذاکره انجام شد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فرینا، براساس رویه دولت سیزدهم ایجاد مناطق آزاد مشترک با کشورهای پیرامونی در اولویت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشورمان باهدف توسعه مناسبات اقتصادی و استفاده سرمایه گذاران ایرانی و کشورهای مقابل از ظرفیت های دوطرف و همچنین توسعه صادرات و انتقال فناوری مدنظر قرار گرفته است.

حجت الله عبدالملکی امروز همچنین در نشست سرمایه گذاری بین المللی این کشور که با حضور رییس جمهور و سایر مقامات عالی رتبه این کشور و روسای سازمان ها و موسسات مالی بین المللی و منطقه ای برگزار شد شرکت کرد.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشورمان امروز همچنین از چند منطقه آزاد و ویژه ازبکستان بازدید کرد  و درباره بهره مندی و استفاده از ظرفیت ها و فرصت های مشترک سرمایه گذاری و تجارت دو کشور مذاکره کرد.

نشست با قائم مقام وزیر سرمایه گذاری ازبکستان و رایزنی درباره راه های عملی اجرای مناطق آزاد مشترک از دیگر برنامه های روز دوم سفر عبدالملکی به تاشکند بود.
فردا نیز بازدید از منطقه آزاد انگرن در دستور کار دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشورمان خواهدبود.

وی به دعوت وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان از دیروز به تاشکند سفرکرده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27429
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.