• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آمار گردشگران نورزوی ۱۴۰۲ کیش

  • کد خبر : 27311
  • 15 فروردین 1402 - 15:13
آمار گردشگران نورزوی ۱۴۰۲ کیش

دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش گفت: تعداد مسافران ورودی به این جزیره در نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ به نسبت مدت مشابه سال قبل خود حدود ۱۳ درصد رشد یافت.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، مرتضی رمضانی گالشی روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در این مدت ۲۰۸ هزار و ۷۵۴ نفر مسافر وارد جزیره شده اند که بیشترین تعداد ورود گردشگران به کیش در روز چهارم فرودین سال جاری با ۲۷ هزار و ۳۳۸ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار ورودی مسافران در سال جاری به این جزیره ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است یادآور شد: در این مدت تعداد ورود مسافران از مسیر هوایی با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۲۳ هزار و ۵۱۱ نفر و ورود گردشگران از مسیر دریایی با ۳۵ درصد افزایش به ۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.

رمضانی گالشی اضافه کرد: در این مدت ۹۲۸ پرواز به فرودگاه بین المللی جزیره کیش وارد شده که سه درصد کاهش داشته است و بیشترین تعداد پروازهای انجام شده در چهارم فروردین با ۶۷ پرواز بوده که ۹ هزار و ۴۴۰ مسافر در این روز از مسیر هوایی به جزیره وارد شدند.

وی از برقراری ۵۱۷ سفر دریایی شناورهای مسافری در این مدت به مقصد کیش از مبدا بنادر چارک و آفتاب خبر داد و افزود: برقراری سفرهای دریایی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته که با این سفرها تعداد گردشگرانی ورودی از این طریق با ۲۳ درصد به ۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.

افزایش سطح اشغال ظرفیت هتل های کیش
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در این مدت آمار اقامت مسافران در هتل ها با ۱۳ درصد افزایش به ۶۵ هزار و ۳۳۵ نفر رسیده است یادآورد شد: ظرفیت هتل حسب اتاق ۹۶ درصد و براساس تخت ۹۳ درصد از سوی مسافران اشغال شده که هر ۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است.

انجام بیش از ۱۸ هزار بازدید
وی با اشاره به اینکه کمیته های زیر مجموعه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش انجام ۱۸ هزار و ۳۱ مورد بازدید از نحوه ارائه خدمات در بخش های مختلف انجام شده است افزود: این بازدیدها شامل ۹ هزار و ۵۲۱ مورداز تاسیسات گردشگری (هتل‌ها، مراکز پذیرایی، آژانس های مسافرتی، تک برندها، مراکز تفریحی)، ۶ هزار و ۶۳۴ مورد از واحدهای صنفی و یک هزار و ۸۸۶ مورد از سوی شبکه بهداشت بر روند بهداشت و درمان است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27311
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.