• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کشف ۲۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش

  • کد خبر : 27306
  • 21 فروردین 1402 - 17:53
کشف ۲۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از کشف ۲۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۴ لنج و دستگیری ۱۹ خدمه آن خبر داد.

سرهنگ “علی اصغر جمالی” اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد و مبارزه با قاچاق سوخت ، تحقق شعار سال و همچنین اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای پایگاه دریابانی کیش برای اجرای طرح در سطح حوزه استحفاظی در فاصله ۷۰ مایلی جزیره کیش حین کنترل نوار مرزی به ۴ فروند لنج باری که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران دریابانی در بازرسی از این شناور ها موفق به کشف ۲۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۹ خدمه و تحویل آنان به دستگاه قضائی شدند.

فرمانده پلیس کیش تأکید کرد: جزیره کیش در بحث قاچاق سوخت، نه مبدأ است نه مقصد اما حوزه دریایی ما محل گذر قاچاق سوخت است و قایق‌ها و لنج‌هایی که از مبادی دیگر سوخت قاچاق را به مقاصدی دیگر حمل می‌کنند ناگزیرند تا از حوزه دریایی کیش عبور کنند.

سرهنگ جمالی گفت: کارشناسان ارزش سوخت ها را بیش از ۸۱ میلیارد ریال عنوان کردند.

جمالی با اشاره به اینکه سودجویان با استفاده از روش های متعدد قصد انتقال سرمایه ملی از کشور را دارند، افزود: این افراد پس از جمع آوری سوخت به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و ورود به آب های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت های قاچاق به شناورهای خارجی می کنند.

فرمانده پایگاه دریابانی کیش خاطر نشان کرد: متأسفانه با توجه به اینکه اینگونه اقدامات غیرقانونی سود نامشروع بسیاری برای متخلفان دارد، افراد هنجارشکن در این حوزه ورود می کنند و باید بدانند پلیس در برخورد با این افراد با قاطعیت تمام در صحنه حاضر است و با مجازات هایی که توسط مقام قضائی برای این افراد تعیین و اعمال می شود در آینده شاهد افزایش بازدارندگی و عدم ورود متخلفان به این حوزه باشیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27306
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.